B200EA start niet

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2005 20:05 #635734 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200EA start niet
OK, goeie tip voor iedereen die in zo'n situatie
komt. Eerst zekeringen controleren dus!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2005 20:30 #635735 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic B200EA start niet
De zekering voor de brandstofpomp zit tussen de accu en het binnenscherm in een klein zwart kastje samen met de zekering voor de mistlampen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2005 22:47 #635736 door V300 register
Nog een tip voor iedereen (340/360) vanaf modeljaar '84: achter het dashboardkastje rechtsvoor zitten twee kabelbomen met grote stekkers op de zekeringkast geprikt. Deze stekkers kunnen voor veel onverklaarbare storingen zorgen, net zoals die van Thomas: je komt even aan een zekering, de storing lijkt te verdwijnen en je schrijft het aan oxidatie toe. In werkelijkheid heb je aan de zekeringkast gerammeld, dus ook aan de twee stekkers. De storing zal weer terugkomen. Voorbeeld uit huize buurvrouw: GLT had wel licht, radio, klaxon, maar geen ventilator, en de wagen startte niet. 12 volt-circuit naar contactslot is dan dood. ANWB zoekt onder het dashboard, komt aan de kabelbomen en Hoezee, wagen Okee... tot 's anderendaags de boel weer stilstaat. Echte remedie: dashboardkastje even eruit wippen voor goede bereikbaarheid. Stekkers een voor een los en voorzien van contactspray. Een paar keer opklikken voor het polijsten van de oxidatie en niets aan de ANWB verklappen (moeten ze maar lid worden !!) Deze tip komt van een ex-zekeringkast-bevoorrader bij Volvo/Nedcar en is mij al goed van pas gekomen.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2005 23:05 #635737 door Thomas de Wit (GAST)
Ron,

Ik heb bij de montage van mijn mistlampen wel lopen priegelen met de stekkers op die plek! Ik ken ook een verhaal van Francois die een 360 had die alles deed behalve starten omdat er een van die stekkers los was gegaan. Bedankt voor de tip in ieder geval, ik zal ze inspuiten met spray en zorgen dat ze goed zitten...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2005 23:30 #635738 door V300 register
De stekkers tussen accu en scherm blijven een zwak punt van de Volvo. Ik heb het zelfs tijdens het rijden op Zandvoort gehad in de laatste bocht voor het rechte stuk. De auto schudde een keer en reageerde totaal daarna niet meer op het gaspedaal. Kon nog net in de pits komen om weer te rommelen met die kabels. Hoewel ik in eerste instantie dacht aan een andere "Volvokwaal" op Zandvoort: bij een te laag benzinepeil wil het gebeuren dat de pomp in een snelle bocht te weinig benzine aanzuigt.
Ik vraag mij af of je de kabels op 1 of andere manier kan/mag kortsluiten. Oxidatie blijft soms een te onvoorspelbare factor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2005 00:06 #635739 door V300 register
Ja klopt Thomas, was de SH-83-FY, de groene
3 deurs 360 GL injection. De twee stekkers onder
de zekeringenkast waren eraf getrild. Stekkers
erop geklikt en lopen dat ding.......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2005 15:46 #635740 door V300 register
na een hele zoektocht dan wel ;-)

overigens blijkt vaak 1 van de contacten half gesmolten te zijn!! bij de 340 special die mijn ouders enkele jaren geleden gehad hebben was dat ook het geval; die stekkerpen kon toen alleen goed gemaakt worden door beide kanten goed te reinigen met een freesje (handmatig..) en voorzichtig iets samenknijpen.

groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2005 18:19 #635741 door V300 register
thomas:

Mocht het trouwens de Renix zijn, moet ik er dan per se een hebben van een 360? Ik zal er z.s.m. een moeten hebben in dat geval, ik weet namelijk een sloop waar wat 340's staan waar ik ze misschien vanaf kan halen....

je hebt vele, vele verschillende renix units. in jouw 360 zit een 411a wat klopt voor het type. mocht het ding ooit stuk gaan moet je er voor zorgen dat je weer een 411a erin terugzet, anders klopt de ontstekingscurve (mapping info) niet meer en kunnen er allehande problemen zoals slecht lopen, vermogensverlies en pingelen optreden. zie voor een identificatielijstje mijn bericht in de thread 'identificatie elektronische ontstekings units'

groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2005 10:08 #635742 door V300 register
Thomas,

Ik had hetzelfde probleem. Bij mij lag het aan de zekering van de benzinepomp. Ontsteking was er wel, maar na 100 keer starten rook ik nog steeds geen benzine. DE zekering zit direct naast de accu. Even een beetje schoonmaken en hij liep weer. Schijnen 360i vaker last van de te hebben..

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2005 14:13 #635743 door Thomas de Wit (GAST)
Nu wordt het een beetje vervelend. Hij startte zojuist weer niet. Alles weer eens nagekeken, benzinepomp doe ik zo nog even. Nu viel me wel op dat het koelvloeistofniveau veel te laag is, onder het min-teken zelfs, en dat het tankte vol met gore aanslag zit. Kan het niveau te maken hebben met het niet starten? Ik zal zo eens op mijn fietsje :-( stappen voor wat koelvloeistof.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC