GLT vering
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2005 21:32 #635948
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic GLT vering
Ik heb van Wouter voor mijn verjaardag INOX-SPRAY gehad. Dit is zelfs overlasbaar.
Hij heeft het bij de Rustbusters vandaan, volgens mij versturen ze dit ook.
De website is waardeloos dus je kunt ze misschien beter even bellen of mailen...
www.rustbuster.nl
Hij heeft het bij de Rustbusters vandaan, volgens mij versturen ze dit ook.
De website is waardeloos dus je kunt ze misschien beter even bellen of mailen...
www.rustbuster.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2005 20:14 #635949
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic GLT vering
Die Inox-spray lijkt me wel wat. Als het bestendig is tegen lassen en ook roestwerend is moet het op uitlaatverbindingen ook wel gaan.
Ik heb vandaag geprobeerd mijn linker motorrubber alvast te vervangen. Aangezien dat ook de plek is waar het stuurhuis en carter elkaar raken. De bout zat muur en muurvast! Ik heb waarschijnlijk mijn ratel er ook mee verprutst, die ik overigens net nieuw had gekocht omdat de andere al kapot was ;-) Ik rijdt wel even langs de garage morgen, dan vraag ik of ze die bout los draaien, en dan zo weer vast te zetten dat ik hem in ieder geval thuis wel los krijg. Ongelooflijk hoe vast zo'n bout zit. Het is ook wel logisch ook want die moet er niet zo maar af kunnen trillen.
Daarna heb ik de binnenkant van mijn voorbalk maar met tectyl behandeld. Dan was ik niet voor niks onder de auto gaan liggen. Dit kan ik echt aan raden met zo'n slangetje en sproeikopje erbij. Als het namelijk mooi in die naad blijft hangen trekt het goed naar onder door waar juist de roest onstaat. Het probleem zit hem ook rond de afwateringsgaatjes waarvan er 3 onder de voorbalk zitten.
Ik heb vandaag geprobeerd mijn linker motorrubber alvast te vervangen. Aangezien dat ook de plek is waar het stuurhuis en carter elkaar raken. De bout zat muur en muurvast! Ik heb waarschijnlijk mijn ratel er ook mee verprutst, die ik overigens net nieuw had gekocht omdat de andere al kapot was ;-) Ik rijdt wel even langs de garage morgen, dan vraag ik of ze die bout los draaien, en dan zo weer vast te zetten dat ik hem in ieder geval thuis wel los krijg. Ongelooflijk hoe vast zo'n bout zit. Het is ook wel logisch ook want die moet er niet zo maar af kunnen trillen.
Daarna heb ik de binnenkant van mijn voorbalk maar met tectyl behandeld. Dan was ik niet voor niks onder de auto gaan liggen. Dit kan ik echt aan raden met zo'n slangetje en sproeikopje erbij. Als het namelijk mooi in die naad blijft hangen trekt het goed naar onder door waar juist de roest onstaat. Het probleem zit hem ook rond de afwateringsgaatjes waarvan er 3 onder de voorbalk zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-07-2005 21:58 #635950
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GLT vering
@ thomas Als je een bout hebt die moeilijk los wil dan kun je het het beste even inspuiten met kruipolie en het vervolgens even verhitten. Vaak wil het boutje daarna wel los.
En wat betreft je ratel..... Ik zou als je nu weer een nieuwe ratel koopt een beetje meer geld uitgeven....
En wat betreft je ratel..... Ik zou als je nu weer een nieuwe ratel koopt een beetje meer geld uitgeven....
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2005 22:45 #635951
Uiteraard heb ik voldoende kruipolie gebruikt. Al ruim van tevoren. Verhitten ga ik niet doen onder de motortruimte, ook al zou het moeten kunnen. Ik denk een beetje aan de veiligheid.
Maar normaal moet wd 40 genoeg zijn, deze bouten zitten echt nog vaster dan vast. De ratel die kapot was, komt uit het stenen tijdperk waarin mijn vader hem gekocht heeft :-) Ik heb er een bij Gamma gekocht, is verder niks mis mee. Alleen toen ik er een buis als verlengstuk opzette schoot hij door...
Maar normaal moet wd 40 genoeg zijn, deze bouten zitten echt nog vaster dan vast. De ratel die kapot was, komt uit het stenen tijdperk waarin mijn vader hem gekocht heeft :-) Ik heb er een bij Gamma gekocht, is verder niks mis mee. Alleen toen ik er een buis als verlengstuk opzette schoot hij door...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2005 23:11 #635952
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic GLT vering
Je moet een vastzittende bout ook nooit met een ratel losmaken.
Ratels zijn altijd kwetsbaarder dan een goede sleutel of zo'n vast verbindingsding (hoe noem je dat? :S ) uit je doppenset. Ook een goede ratel kan kapot als je er maar genoeg kracht op zet.
Als er eenmaal beweging in zit kun je de rest met een ratel doen.
Ratels zijn altijd kwetsbaarder dan een goede sleutel of zo'n vast verbindingsding (hoe noem je dat? :S ) uit je doppenset. Ook een goede ratel kan kapot als je er maar genoeg kracht op zet.
Als er eenmaal beweging in zit kun je de rest met een ratel doen.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2005 23:15 #635953
Ik kon er op geen andere manier bij en ik had anders geen plek om kracht te zetten. Ik kwam nog op een sleutel voor wielmoeren, dat zou misschien wel gaan, maar daar was ook geen plek voor. We zien morgen wel...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-07-2005 12:47 #635954
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GLT vering
Hoi Thomas,
de kracht-arm verlengen op een ratel???? oei oei oei toch!
zo krijg je zelfs TOPgereedschap om zeep jochie ;-)
wat jeroen bedoelt is inderdaad het enige juiste gereedschap voor dit werk. vast verbindingsstuk, en een 6-kant dop. daar kun je meters verlengpijp op schuiven, the tools _will_ win.
De vaste verbindingspijp met vierkant heet "kruisstuk". Bij de hele goeie is het vierkant verschuifbaar. Er zijn ook vaste (uit 1 stuk)
Groetjes Wouter
de kracht-arm verlengen op een ratel???? oei oei oei toch!
zo krijg je zelfs TOPgereedschap om zeep jochie ;-)
wat jeroen bedoelt is inderdaad het enige juiste gereedschap voor dit werk. vast verbindingsstuk, en een 6-kant dop. daar kun je meters verlengpijp op schuiven, the tools _will_ win.
De vaste verbindingspijp met vierkant heet "kruisstuk". Bij de hele goeie is het vierkant verschuifbaar. Er zijn ook vaste (uit 1 stuk)
Groetjes Wouter
Moderators: Mark Smeets