GLT vering

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2005 21:38 #635938 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GLT vering
Je met die S-bocht van de middendemper een
klein beetje naar de body draaien en het geheel
een stukje naar achteren, dan valt de bocht
van de einddemper boven de achteras, zoals dat
waarschijnlijk ook de bedoeling is.
Maar als je niet de juiste middenpijp hebt,
snel vervangen. Je wil wel geld uitgeven voor
een body-kit (je wist niet hoe snel dat je hem
moest ophalen!) maar dingen als motorsteunen en
uitlaat, dan neem je genoegen met tweedehands of
prutswerk. Dat snap ik niet. En je zegt het eigen-
lijk al zelf, straks moet je toch ALLES vervangen.
Beter eerst deze dingen oplossen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2005 22:02 #635939 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic GLT vering
Je hebt ook gelijk Francois. Dit moet eerst gedaan worden. Dit pijp die niet ver genoeg naar achter zit klopt inderdaad zeg! Dat had ik nog niet gezien. Ik zou dus de juiste delen via de club moeten vinden, er zijn genoeg mensen die dit soort dingen hebben liggen. aIk had al gereageerd op de reserve middendemper die Paul Tuinman nog had liggen, ik heb geen mail terug gekregen. De auto is naar Jelle gegaan, maar die pijp dan ook? Een hele nieuwe uitlaat van de dealer is me op het moment te duur. Ik ga morgen langs de garage, dan kan ik op de brug eens kijken hoe het zit. Die mensen daar zijn heel geschikt en die willen ook graag helpen en tips of oplossingen geven.

O ja, en omdat de pijp gelast zit valt er dus niks te draaien helaas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2005 22:20 #635940 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GLT vering
Vergeet dan niet ook even de ophangrubbers waar
de einddemper in hangt, te vervangen, vooral die
op de foto, dan komt de einddemper ook weer iets
hoger te hangen. Kost maar een paar Euro!
Nieuwe uitlaatklemmen voorkomen een hoop ergernis
als je een ander deel van de uitlaat moet vervangen
en de H-beugel om de torque-tube zou ik ook meteen
vervangen als je er een originele (gebruikte)
middenpijp onderhangt.
Ik wil niet belerend overkomen, maar je auto is
te mooi om aan te (laten) prutsen, denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2005 22:35 #635941 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic GLT vering
Dat ben ik ook van mening Francois, een uitlaat kan ik zelf wel doen. Hier kan weinig mis mee gaan. Ik heb het al eens gedaan. Klemmen en ophangrubber komen er wel nieuw onder uiteraard. De beugel om de torque tube is gewoon de originele. Er is inmiddels al wat aan de gang wat betreft de vervangende uitlaat :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2005 01:33 #635942 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GLT vering
mijn uitlaat rammelt de laatste tijd als die stationeer loopt. Ook ijzer op ijzer geluid. Nu heb ik 3 x me uitlaat er onder vandaan gehad voor allerlij werkzaamheden. En ik denk dat me rubbers beetje uitgelubbert zijn. Weten jullie of er ook iets strakkere of kortere rubbers onder passen. Dan heb ik het ook die twee helemaal aan het eind van je uitlaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2005 03:37 #635943 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GLT vering
Zeg, heeft een uitlaat voor een 1.7 dezelfde diameter als die voor een 2.0?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2005 12:23 #635944 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic GLT vering
Marwin, vraag er naar bij de automaterialen zaak. Die achterste 2 zijn O-ringen.
Je hoeft ze alleen maar een maatje kleiner te bestellen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2005 13:34 #635945 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic GLT vering
@ Luc

De uitlaat van een 2.0 is veel dikker.

Nou moet ik zeggen dat de O-ringen bij mij ook wel wat hingen. Die moeten ook meteen nieuw dan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2005 16:10 #635946 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GLT vering
Kreeg laatst een tip van mijn autohandel. Zodra je een uitlaat monteert alle naden, aanslutingen etc. redelijk dik insmeren met zinkoxyde. Dit voorkomt dat de uitlaat op de bekende zwakkere lasplekken en flensnaden doorrot.

Erik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2005 18:29 #635947 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic GLT vering
Ik ben eigenlijk op zoek naar roestwerende primer die ook hittebestendig is. Ik heb wel hittebestendig matzwart in een spuitbus zitten. Wanneer ik die uitlaat eronder hang behandel in de pijpen eerst met iets van hittebestendige primer en verf. Dat werkt hopelijk ook al. Hoe kom ik aan zinkoxyde, in wat voor vorm is dat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD