Slimste manier om volvo 340 wat meer pit te geven

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2013 18:20 #932098 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slimste manier om volvo 340 wat meer pit te geven
Dan gaat hij er eind dit jaar af. Hij lijkt daar ook iets te lekken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2013 10:18 #932120 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slimste manier om volvo 340 wat meer pit te geven

Wouter;217578 schreef : onzin, die katalysator regels zijn redelijk recentelijk nog aangepast.

sinds deze regel is ingevoerd; voor alle 300 serie autos op benzine geldt dus; geen kat nodig, maximaal 3,5% CO

Dat is niet wat mij werd verteld bij de laatste APK.Volgens de keurmeester MOET er een werkende kat onder hangen....ALS DEZE OP HET KENTEKEN VERMELD WORDT(K6 of K9). Als er zo'n code op het kenteken staat en er is geen kat,of een lege/niet werkende kat aanwezig dan is het afkeur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2013 11:22 #932123 door V300 register
dat geeft maar weer aan hoe matig de communicatie van de nieuwe regels richting de APK keurmeesters is.

lees het gedeelte wat je in mijn quote hebt weggehaald maar eens kritisch door.... mijn lezing:
Alle regels die betrekking hebben op verplichte aanwezigheid van emissiesystemen zijn alleen van toepassing op voertuigen van op z'n vroegst na 31 dec 92, en dan alleen nog als het met de code op kenteken staat.
Pas vanaf 1 januari 1996 moet het erop zitten ongeacht de kentekencode, nog een jaar later voor auto's op LPG.

Dit verhaal betekent dus ook dat v??r die datum g??n eis is dat lambda/kat aanwezig moeten zijn, en kentekencodes niet meer relevant zijn. De CO eis voor die categorie is 3,5%. Dan ben je toch klaar?

De logica achter deze wijziging is juist om het simpeler te maken, daarbij zijn die oude oxycat systemen lang niet zo effectief (behalve in het verknallen van de trekkracht vd motor :+)

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2013 11:58 #932127 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Slimste manier om volvo 340 wat meer pit te geven
even een beetje "off topic" ik heb dat eens gehad met mistlampen, ze waren zodanig geschakeld dat als ik ze aandeed de dimlichten uitgingen, dat was volgens de keurmeester niet goed, dus afkeur, ik heb toen de lampen gedemonteerd om de auto goedgekeurd te krijgen.
Ik heb de RDW een mail gestuurd hier over en die zeiden het maakt niet uit hoe ze geschakeld zijn, als ze op de auto zitten moeten ze werken Ik heb die garage de mail door gestuurd en heb er nooit meer problemen mee gehad.

Wouter;217737 schreef : dat geeft maar weer aan hoe matig de communicatie van de nieuwe regels richting de APK keurmeesters is.

of de keurmeesters krijgen het niet te lezen of als ze het wel krijgen lezen ze het niet

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2013 20:53 #932150 door V300 register
Ik wil niet geheel offtopic gaan, maar... :pics:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC