Slimste manier om volvo 340 wat meer pit te geven
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
AvdAkker;217361 schreef : voor je gevoel wordt hij dan ietsje pittiger, laat je het meten dan komt er 3 a 4pk bij
bij de 71 dat die nu heeft kom je uit op 74 - 75 pk, je moet toch ergens beginnen niet waar?
AvdAkker;217361 schreef : er zijn overigens nog wel een paar truucjes om een B14 iets meer pit te geven, maar het is meer een opsomming van alle kleine beetjes helpen een beetje
ik zou zeggen noem ze maar op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
daanheijn;217353 schreef : Ik heb een 14.4 E met kat uit 1990. Kun je deze straffeloos verwijderen en een normale demper en voorpijp monteren? Ik bedoel, mag dat volgens de RDW/APK?
Ik begrijp ook dat je een draadje bij de renix moet doorknippen ivm ontsteking (weet iemand welk draadje?) Wil het wel eens overwegen..
Als de kat op het kenteken vermeld staat, dan mag het niet.
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Bart Manders;217378 schreef : Als de kat op het kenteken vermeld staat, dan mag het niet.
Dit kan 'verborgen' zijn in de termen E2 en U9
- V300 register
- Verbannen
-
hods;217478 schreef : Hebbes!
Die is niet voor 340, maar voor 360.
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Maar als het op de papieren vermeld word moet hij er voor zover mij bekend tijdens de A.P.K keuring ook onder zitten
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
.Afhankelijk van de brandstofcode, de codering U9 of E2 ? bij LPG de code G3 ? en de datum waarop de auto in gebruik is genomen. Je vindt al deze gegevens op het kentekenbewijs. Ter aanvulling op dit antwoord geef ik je even de criteria die aangegeven staan in de regelgeving van de RDW en die tijdens de APK gehanteerd worden. 1. Personenauto?s met brandstofcode B op het kentekenbewijs en voorzien van een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, in gebruik genomen na 31 december 1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde. Voor personenauto?s op LPG of een ander al dan niet tot vloeistof verdicht gas geldt dit pas na 31 december 1997. 2. Personenauto?s die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 maar voor 1 januari 1996 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs. Dit geldt overigens alleen als de brandstofcode B op het kentekenbewijs staat. 3. Personenauto?s op LPG of een ander al dan niet tot vloeistof verdicht gas, in gebruik genomen na 31 december 1992 maar voor 1 januari 1998, met een brandstofcode G3, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde.
sinds deze regel is ingevoerd; voor alle 300 serie autos op benzine geldt dus; geen kat nodig, maximaal 3,5% CO