Slimste manier om volvo 340 wat meer pit te geven
- V300 register
- Verbannen
-
mijn naam is Joost van Wijnen. ben 17 jaar oud en heb een volvo 340 DL in bezit
nu is mijn vraag aan jullie aangezien jullie meer kennis hebben van zaken.
wat is de slimste/makkelijkste manier om wat meer pit uit de auto te krijgen
ik zeg mocht je iets willen posten laat het maar horen :worship:
m.v.g Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Wordt anders lid en kom eens naar een sleuteldag. Of misschien is er een clublid die wil meekijken of je wagen wel goed loopt. Voor hetzelfde geld schakelt de vario (nogmaals, als je die hebt), helemaal niet goed op en verlies je daar een hoop acceleratie in..
Makkelijk zoals bij een scooter bestaat niet, daar gaat serieus veel werk in zitten. Daar kan onder andere Anjo je alles over vertellen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Er zijn uiteraard zat mogelijkheden om meer vermogen uit elke motor te halen maar dat ligt helemaal aan je budget en eigen handigheid..
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
15" velgen eronder schroeven geeft een gruwelijke verbetering van het rijgedrag als je van sportief rijden houd, maar je bent er in principe nog lang niet!
wat ik al eerder zei, het hangt echt volledig van je budget af; ik kan je wel vanalles aan gaan raden om een echt lekker sturende 300 te krijgen, in de praktijk vind iedereen dat wel heel erg leuk maar altijd is het "te duur", ik ben om die reden helemaal klaar met dat soort adviezen geven, het is toch nooit goed. aan de andere kant heb je natuurlijk altijd die stomverbaasde reacties als er iemand met m'n 343 of 340 turbo mee rijd van WTF die wegligging is echt absurd goed..
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Lucluc;217238 schreef : Nieuwe dempers is stap 1.
Inderdaad, nieuwe schokbrekers en 15 inch velgen en je herkent je auto niet meer terug. Is een mooie eerste stap. Mocht de auto dan heel goed bevallen kun je altijd nog meer geld erin stoppen.
Qua motorvermogen kun je er eigenlijk zo goed als niks extra's uithalen, enkel zorgen voor goed onderhoud en een goede afstelling.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;217202 schreef : Ik heb gisteren nog een stukje in een standaard 340 met 5-bak gereden. Valt mij eerlijk gezegd helemaal niet tegen. Die 1400 blokjes klimmen snel in toeren en het voelt voor mij prettig aan.
yep, maar de aantekening die we hierbij moeten maken is wel dat dit vooral geldt voor de versies zonder katalysator. De exemplaren m?t kat. hebben vaak juist wat meer moeite om lekker op toeren te komen. Sommige zitten echt half verstopt en dan voelt ie echt traag aan.
- V300 register
- Verbannen
-