Slimste manier om volvo 340 wat meer pit te geven

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2013 20:51 #632683 door V300 register
hallo,

mijn naam is Joost van Wijnen. ben 17 jaar oud en heb een volvo 340 DL in bezit
nu is mijn vraag aan jullie aangezien jullie meer kennis hebben van zaken.
wat is de slimste/makkelijkste manier om wat meer pit uit de auto te krijgen

ik zeg mocht je iets willen posten laat het maar horen :worship:

m.v.g Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2013 21:00 #931602 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Slimste manier om volvo 340 wat meer pit te geven
Als je een goede carburateur hebt, deze juist afgesteld is en de vario (als je een automaat hebt) ook correct is afgesteld, dan zal je de performance tot 100KM/h helemaal niet tegenvallen, eerder lekker vlot. Daarboven is een ander verhaal, helaas.

Wordt anders lid en kom eens naar een sleuteldag. Of misschien is er een clublid die wil meekijken of je wagen wel goed loopt. Voor hetzelfde geld schakelt de vario (nogmaals, als je die hebt), helemaal niet goed op en verlies je daar een hoop acceleratie in..

Makkelijk zoals bij een scooter bestaat niet, daar gaat serieus veel werk in zitten. Daar kan onder andere Anjo je alles over vertellen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2013 21:11 #931605 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Slimste manier om volvo 340 wat meer pit te geven
Je begint met een goede stage 0, complete onderhoudsbeurt, deugdelijk gereviseerde carburateur, alles goed afstellen en dan pas verder kijken. Je gaat je als het goed is eerder en meer storen aan een standaard wielophanging als aan het motorvermogen

Er zijn uiteraard zat mogelijkheden om meer vermogen uit elke motor te halen maar dat ligt helemaal aan je budget en eigen handigheid..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2013 21:15 #931609 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slimste manier om volvo 340 wat meer pit te geven
Ik heb gisteren nog een stukje in een standaard 340 met 5-bak gereden. Valt mij eerlijk gezegd helemaal niet tegen. Die 1400 blokjes klimmen snel in toeren en het voelt voor mij prettig aan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2013 21:41 #931617 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slimste manier om volvo 340 wat meer pit te geven
ja anjo klopt inderdaad wel mijn vader heeft eerst in deze auto gereden en hij zei al dat de wegligging voor wat sportiever rijden niet echt gewenst is. wat kun je me aanraden om de wegligging te verbeteren?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2013 23:23 #931632 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Slimste manier om volvo 340 wat meer pit te geven
dat ligt echt 100% aan je budget, ik sprak pas iemand die na het monteren van een set 15" wielen een 340 als een kart vind rijden; daar ben ik het totaal niet mee eens. een 300 rijd pas als een kart als je ?lle speling uit de wielophanging wegneemt (goed op elkaar afgestemde stugge veren+schokdempers en bussen) en dan een set velgen met laagprofielbanden neemt.

15" velgen eronder schroeven geeft een gruwelijke verbetering van het rijgedrag als je van sportief rijden houd, maar je bent er in principe nog lang niet!

wat ik al eerder zei, het hangt echt volledig van je budget af; ik kan je wel vanalles aan gaan raden om een echt lekker sturende 300 te krijgen, in de praktijk vind iedereen dat wel heel erg leuk maar altijd is het "te duur", ik ben om die reden helemaal klaar met dat soort adviezen geven, het is toch nooit goed. aan de andere kant heb je natuurlijk altijd die stomverbaasde reacties als er iemand met m'n 343 of 340 turbo mee rijd van WTF die wegligging is echt absurd goed..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2013 09:14 #931644 door V300 register
Nieuwe dempers is stap 1.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-05-2013 09:28 #931645 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Slimste manier om volvo 340 wat meer pit te geven

Lucluc;217238 schreef : Nieuwe dempers is stap 1.

Inderdaad, nieuwe schokbrekers en 15 inch velgen en je herkent je auto niet meer terug. Is een mooie eerste stap. Mocht de auto dan heel goed bevallen kun je altijd nog meer geld erin stoppen.

Qua motorvermogen kun je er eigenlijk zo goed als niks extra's uithalen, enkel zorgen voor goed onderhoud en een goede afstelling.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2013 10:54 #931653 door V300 register

Lucluc;217202 schreef : Ik heb gisteren nog een stukje in een standaard 340 met 5-bak gereden. Valt mij eerlijk gezegd helemaal niet tegen. Die 1400 blokjes klimmen snel in toeren en het voelt voor mij prettig aan.

yep, maar de aantekening die we hierbij moeten maken is wel dat dit vooral geldt voor de versies zonder katalysator. De exemplaren m?t kat. hebben vaak juist wat meer moeite om lekker op toeren te komen. Sommige zitten echt half verstopt en dan voelt ie echt traag aan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-05-2013 19:43 #931703 door V300 register
bedankt voor jullie advies nog vering aan te raden heren? en dan hoef het niet het beste van het beste te zijn maar gewoon voor dagelijks gebruik met wat betere wegligging zeg maar

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC