Slimste manier om volvo 340 wat meer pit te geven
- V300 register
- Verbannen
-
Achterzijde verlaagblokken van een escort mk2 plaatsen (heb ze liggen, Etten-Leur) of gewoon bestellen via internet. En zorgen voor een set fatsoenlijke schokdempers. (Standaard monroe nieuw, relatief slap) of landrover shocks, super stug. (Google: "volvo 300 mania landy shocks)
Trek ?300 uit, dan ben je een heel eind. Moet je wel zelf sleutelen.
Meer vermogen uit de 1400 is niet te doen zonder fatsoenlijk budget.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;217226 schreef :
15" velgen eronder schroeven geeft een gruwelijke verbetering van het rijgedrag als je van sportief rijden houd, maar je bent er in principe nog lang niet!
Door plaatsen van 15" velgen komt het zwaartepunt hoger te liggen. Een hoger zwaartepunt zal de wegligging toch niet ten goede komen? Er is een auto die een slimme voorziening heeft bij rijden vanaf ca. 100 km/h. De C5 van Citro?n. De hydropneumatische vering laat de auto dan een stukje (automatisch) zakken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het grote voordeel is dat de wang van de band dan kleiner is en de velgen ook breder zijn, de auto gaat dus niet meer over de banden heen rollen in de bochten en dat voelt al een heel stuk sportiever.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;217335 schreef : nee hoor, 15x7" velgen met 195/50 bandjes hebben een nagenoeg identieke omtrek aan de originele bandenmaten met een 13x5,5" velg, de rijhoogte en dus het zwaartepunt blijft exact hetzelfde.
het grote voordeel is dat de wang van de band dan kleiner is en de velgen ook breder zijn, de auto gaat dus niet meer over de banden heen rollen in de bochten en dat voelt al een heel stuk sportiever.
In mijn gedachten had ik even niet laag-profielbanden meegenomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;217248 schreef : yep, maar de aantekening die we hierbij moeten maken is wel dat dit vooral geldt voor de versies zonder katalysator. De exemplaren m?t kat. hebben vaak juist wat meer moeite om lekker op toeren te komen. Sommige zitten echt half verstopt en dan voelt ie echt traag aan.
Ik heb een 14.4 E met kat uit 1990. Kun je deze straffeloos verwijderen en een normale demper en voorpijp monteren? Ik bedoel, mag dat volgens de RDW/APK?
Ik begrijp ook dat je een draadje bij de renix moet doorknippen ivm ontsteking (weet iemand welk draadje?) Wil het wel eens overwegen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb de laatste twee jaar met 165/70/R13 banden gereden. Hiervoor met 155/80/R13 als ik mij niet vergis. Had direct al het idee dat het toerental met de eerst genoemde echt iets hoger ligt.
Wat zou ik qua verbruik het beste kunnen nemen icm de originele standaard stalen velgen? Wil voor de zomer nog even nieuwe sloffen aanschaffen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
er zijn overigens nog wel een paar truucjes om een B14 iets meer pit te geven, maar het is meer een opsomming van alle kleine beetjes helpen een beetje
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.