Preventief onderhoud na lang stilstaan
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;229444 schreef : Als het bij het wegrijden voorkomt dan grijpt waarschijnlijk de koppeling te laat aan en moet je die afstellen
Dat zou kunnen, ik ben andere automaten gewend en die beginnen "vanzelf" weg te rijden zodra je de rem loslaat. De Volvo blijft gewoon staan en pas bij wat gas geven begint hij (iets happerig dus) weg te rijden.
Waarschijnlijk het beste de ruimte tussen de koppelingsplaat en het vliegwiel controleren en eventueel met vulplaatjes goed afstellen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;229449 schreef : Let op dat de variomatic inderdaad gewoon stil moet blijven staan en de koppeling dus vrij is bij stationairloop als je gaat afstellen! De koppeling grijpt inderdaad pas aan als je gas geeft. Het kan zijn dat de afstelling nog wat netter kan, dus even nameten inderdaad, maar niet zomaar gaan rommelen.
Ik heb net even bij de "garage scene" van het afstellen van de koppeling gekeken. Is nog een heel werk (wel heel netjes beschreven). Dus eerst maar eens meten en daarna zien we wel...
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
met 2 lamphoudertjes, een schakelaar en een meter of 10 aan draad kun je het iig wel zelf fixen

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Check dus even goed de kabelboom, kan maar zo dat er ergens al een opgeknoopt draadje ligt. Anders is het helaas pindakaas, en mag je zelf aan de slag. Lamphouders en schakelaar(s) zul je sowieso zelf moeten plaatsen.
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Was soms prettig, want de Bora die we hadden had geen ondersteuning voor mistlichten voor aanhanger. Dat werd ineens wel verplicht, maar met een 245 zonder mistlicht mocht je ook zonder aanhangermistlicht rijden.
Ergens wel schappelijk, maar wel vreemd dat ik een auto/contactdoos zonder aansluiting moest laten ombouwen, maar met de ander wel gewoon door mocht...
Achteruitrijverlichting is natuurlijk altijd wel handig en ik heb geen idee of dat ook op aanhangers aanwezig moet zijn. (al wil het gros niet acheruit met een aanhanger

- V300 register
- Verbannen
-