Plotseling uitvallen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2013 21:06 #923945
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Plotseling uitvallen
Ik heb de nieuwe thermostaat er in gezet en ben vandaag over de snelweg geweest. Ik zie gewoon mijn temperatuur zakken bijna tot het C streepje. Heel vreemd. Ik heb ook een stukje karton voor de radiator gedaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2013 21:26 #924392
door V300 register
Nou ik had het weer hoor! Ik rij weg moest gelijk een 80 km weg op en na 1 minuut begon hij ineens te schokken (alsof iemand je koppeling pompt al heb ik een vario). Ik trok mijn choke uit en toen liep hij rustig boven stationair dus kon mooi een stukje op mijn choke blijven rijden. Als ik gas gaf begon hij weer te schokken. Hij viel niet uit maar blijf stationair goed lopen. Als ik gas gaf in neutraal kwam hij goed op, ree ik daarna weg dan ging hij weer schokken na 500 meter. Dit had ik daarna nog twee keer. Ik had tussendoor ook nog de motor warm laten draaien. De laatste keer had ik mijn contact uitgezet en daarna deed hij het gewoon weer. Maar nu net weer hetzelfde alleen was nu de motor redelijk warm (had 30 minuten gereden). Ik heb het idee dat mijn EMVK het soms begeeft ofzo. Misschien iets elektrisch want na het uitzetten doet hij het gewoon weer. Of is dit misschien toeval. Tijd voor de checkup dagen voordat ik hem het ravijn in rij. Haha
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2013 10:46 #927842
door V300 register
Om niet weer een nieuw topic aan te maken over het uitvallen van mijn kut auto, ga ik hier maar verder. Ondertussen ben ik er achter wat mijn motor slechter laat lopen. Het was mijn stationairsproeier die valse lucht zoog. Ik heb hem zaterdag met teflontape ingetapet (met een stukje schroefdraad open voor contact). Nu liep hij daarna gewoon perfect, maar na een tijdje begon hij weer slecht te lopen. Dus weer de sproeier er uit en gekeken maar het leek wel of de tape bijna opgelost was. Kan die tape wel tegen benzine? Goed even wat heftiger ingetapet en hij reed weer perfect gisteren. Maar vanmorgen naar mijn werk viel hij na 4 km ineens uit. Heel vreemd. Starten deed hij niet en met choke sloeg hij wel aan ging omhoog in toeren en viel gelijk weer uit. Dit had ik constant. Totdat ik weer even wachtte (20 minuten) en daarna startte hij weer normaal en kon ik gewoon weer verder rijden. Waar kan dit dan weer aan liggen? Ik heb een week geleden mijn pakking van carburateur deksel vervangen en vlotter afgesteld. Moedeloos wordt ik er van.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-04-2013 11:24 #927843
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Plotseling uitvallen
Was het maar een kut auto, twee hobby's in ??n.....:+
Maar ehm, het duurt nog een kleine twee weken en dan hebben we weer een sleuteldag, nu heb je daar in de tussentijd weinig aan en misschien heb je de auto wel elke dag nodig maar dat zou wel een mooi moment kunnen zijn om het probleem voor eens en altijd te tackelen.
De tape op de stationairsproeier zou in ieder geval absoluut niet nodig moeten zijn, er zit een rubber o-ring die voor de afsluiting zou moeten zorgen.
Heb je de vlotter netjes afgesteld op 7mm inclusief pakking?
Niet om nu reklame voor mijzelf te willen maken, maar misschien heb je hier wat aan: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6261
Maar ehm, het duurt nog een kleine twee weken en dan hebben we weer een sleuteldag, nu heb je daar in de tussentijd weinig aan en misschien heb je de auto wel elke dag nodig maar dat zou wel een mooi moment kunnen zijn om het probleem voor eens en altijd te tackelen.
De tape op de stationairsproeier zou in ieder geval absoluut niet nodig moeten zijn, er zit een rubber o-ring die voor de afsluiting zou moeten zorgen.
Heb je de vlotter netjes afgesteld op 7mm inclusief pakking?
Niet om nu reklame voor mijzelf te willen maken, maar misschien heb je hier wat aan: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6261
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2013 12:40 #927845
door V300 register
Hey Wouter,
Bedankt voor je reactie. Ja de sleuteldag zou een optie kunnen zijn. Alleen omdat dit probleem heel soms optreed heb ik het vermoeden dat ik dan het probleem kan vinden. Ja hij is afgesteld op 7mm incl pakking. Waar zou die O-ring moeten zitten want hij zit er bij mij niet op heb ik het gevoel. Ik denk trouwens dat mijn schroefdraad niet helemaal top is, vandaar de tape.
Ik heb trouwens een Weber 32 DIR 109 carburateur. Maar bij dat topic zie ik ook geen rubber ring bij de stationairsproeier
Bedankt voor je reactie. Ja de sleuteldag zou een optie kunnen zijn. Alleen omdat dit probleem heel soms optreed heb ik het vermoeden dat ik dan het probleem kan vinden. Ja hij is afgesteld op 7mm incl pakking. Waar zou die O-ring moeten zitten want hij zit er bij mij niet op heb ik het gevoel. Ik denk trouwens dat mijn schroefdraad niet helemaal top is, vandaar de tape.
Ik heb trouwens een Weber 32 DIR 109 carburateur. Maar bij dat topic zie ik ook geen rubber ring bij de stationairsproeier
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-04-2013 13:16 #927846
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Plotseling uitvallen
Moderators: Mark Smeets