Plotseling uitvallen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2013 15:52 #923408 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Plotseling uitvallen
@Luc, meerdere malen geprobeerd. Deze dreigt terug.

@Anjo. Hoe kan ik dat checken? Lijkt me trouwens ook een gevalletje of het werkt wel of het werkt niet. En niet plotseling wel of niet doen, toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2013 16:52 #923409 door V300 register
Als die klep niet werkt en op zomerstand blijft staan, dan kan alsnog je carburateur bevriezen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2013 16:57 #923411 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Plotseling uitvallen
ik vermoed dat de carburateur bevriest, aangezien je na even wachten gewoon weer kan starten alsof er niets aan de hand is.

nu is daarvoor de hoofdverdachte het stuk slang tussen het hitteschild op het uitlaatspruitstuk en het luchtfilterhuis, simpelweg omdat die slang vaak verrot is of wel eens vergeten wordt.

in het luchtfilterhuis zit een klep die moet switchen tussen de warme lucht bij dat spruitstuk vandaan of de koudere aanzuiglucht uit de trechter die naar voren loopt (staat die trouwens wel op de winterstand, dus bij de rand van de radiateur?) je kunt de klep demonteren en dan met een fohn het bimetaaltje verwarmen, als die de klep beweegt is het goed.

dan zou het eventueel nog kunnen zijn dat de voetverwarming van de carburateur verstopt zit en dat geeft de meeste zooi om te controleren dus vanzelfsprekend ga je daar als laatste pas naar kijken:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2013 20:16 #923432 door V300 register
zou inderdaad nu wel die kant op gaan zoeken!! een andere thermostaatklep is zo gemonteerd maar die hele slangenzooi open halen geeft je wel een aardig klusje te doen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2013 10:33 #923449 door V300 register
De verwarmingsslang naar het hitteschild is vernieuwd al enige tijd geleden en is nog in perfecte staat. De verwarmingsvoet van de carburateur daar kan je gewoon doorheen kijken en de carburateur wordt goed warm. Als ik die slangen er af haal stroomt er ook gewoon water uit. Ik neem aan dat bij 12 graden de carburateur niet bevriest? Bij -5 reed hij ook gewoon netjes. Als het binnenkort nog een keer gebeurd ga ik wel even aan de carburateur voelen. Ik kan me haast niet voorstellen dat het daar aan ligt. Kan het ook zijn dat een massapunt raar contact maakt?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-02-2013 12:36 #923458 door V300 register
ja juist wel. Door de verneveling van de benzine krijg je automatisch ook verdamping. Dit gebeurt heel de tijd precies op dezelfde plek en zorgt ervoor dat een deel van de carburateurvoet erg koud wordt.

juist met vochtige lucht (dus boven 0) kan het voorkomen dat er enige ijsvorming ontstaat bij de gasklep in de buurt. Als de buitentemperatuur onder 0 ligt is het meeste vocht al neergeslagen als sneeuw of rijp en is de luchtvochtigheid gelijk een stuk lager.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2013 09:31 #923767 door V300 register
Ik kon het vanmorgen reproduceren!! Ik reed vanmorgen weg. Choke aan met starten en gelijk wegrijden choke uit. Ik reed 500 meter en liet mijn gas los. Als ik hem dan weer op wil pakken begon hij al te stotteren! Toch pakte hij hem weer op en ik begon gelijk wat harder te rijden. Laat ik mijn gas los om wat minder snelheid te maken en hij viel uit. Starten lukte ook bijna niet. Met choke aan startte hij even en viel gelijk uit. Na 10 minuten wachten startte hij weer en heb ik hem even warm laten draaien. Nu liep hij weer goed. Nu ben ik binnendoor gereden dus niet meer zo hard. En na 20 minuten dacht ik even kijken wat er gebeurd als ik weer gas begin te geven. Dus ik weer volgas. En daarna uit laten rollen naar een rotonde. En ja hoor. Hij viel weer uit. Daarna kreeg ik hem weer redelijk snel aan ik denk omdat hij toen ook nog een beetje warm was. Dus ik denk dat jullie toch gelijk hebben dat hij te veel koude lucht aan zuigt. Of is dit een ander bekend probleem?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2013 10:00 #923771 door V300 register
Heb het met mijn 1700 ook sinds het koud is buiten.

Start smorgens niet meteen (paar keer kort en dan valt 'ie uit), na een paar startpogingen met choke loopt hij dan. Eerst nog wat stotteren en daarna steeds beter naar gelang de motor warmer wordt.

Als de motor eenmaal warm is (of is geweest) gaat het starten wel meteen goed.

Wat kun jer eraan doen..volgens mij niet zoveel. Misschien je gril afdekken / wintergril..?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2013 10:48 #923774 door V300 register
Ik heb trouwens ook dat als ik mijn ventilator vol op warm zet standje 3 dat hij bijna helemaal niet meer warm wordt. Misschien de thermostaat stuk?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2013 10:50 #923775 door V300 register
Hoe zit het met de temperatuur van je koelwater? die zou na een paar kilometer netjes in het midden moeten staan?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC