Ombouw 14.3 --> 14.4s
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2011 22:52 #877267
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Ombouw 14.3 --> 14.4s
Volgens mij kun je op die je toerenteller aansluiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2011 22:55 #877268
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ombouw 14.3 --> 14.4s
als je een vario hebt moet je hem wel aansluiten anders schakelt hij niet op.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-06-2011 13:10 #877292
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouw 14.3 --> 14.4s
als dit aangesloten was, zou dit zijn aan de draad tussen de contactpunten en de bobine. Dus zit daar een vertakking met een draad die naar de kabelboom gaat, kun je die op aansluiting 1 zetten.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2011 17:53 #877312
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ombouw 14.3 --> 14.4s
Als u in de mogelijkheid bent, mag u die sloper wel een keer bij mij afgooien.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-06-2011 10:07 #877359
door V300 register
@Erik: Ik heb zelf helaas geen ambulance, dus dat gaat me zo 123 niet lukken, en ik doe hem pas weg als mijn 343 weer helemaal goed loopt, ik heb er al veel onderdelen van nodig gehad.
Ben gister weer wat aan het sleutelen geweest, heb de slangen rondom de carburateur nu aangesloten zoals het hoort (denk ik) en zit nu alleen nog met het toerentalsignaal van de renix. Op de foto hieronder zie je de aansluitingen die op mijn oude bobine zitten. Ik heb de Blauwe draad van de A stekker van de renix verbonden met de groene draad (was aangesloten op Bat. + van de oude bobine) voor de voeding. De oranje draad van de renix heb ik aan de massa gemaakt. Waar moet ik nu de grijze draad van de renix aan maken? Bij mijn oude bobine zitten nog twee zwart-witte kabels met een kabelschoentje op een andere aansluiting van de bobine. Moet ik op deze beide kabels de grijze draad van de renix aansluiten, voor het toerentalsignaal? Want ik lees in andere topics steeds dat een winner geen toerentellervoorbereiding heeft...
Ben gister weer wat aan het sleutelen geweest, heb de slangen rondom de carburateur nu aangesloten zoals het hoort (denk ik) en zit nu alleen nog met het toerentalsignaal van de renix. Op de foto hieronder zie je de aansluitingen die op mijn oude bobine zitten. Ik heb de Blauwe draad van de A stekker van de renix verbonden met de groene draad (was aangesloten op Bat. + van de oude bobine) voor de voeding. De oranje draad van de renix heb ik aan de massa gemaakt. Waar moet ik nu de grijze draad van de renix aan maken? Bij mijn oude bobine zitten nog twee zwart-witte kabels met een kabelschoentje op een andere aansluiting van de bobine. Moet ik op deze beide kabels de grijze draad van de renix aansluiten, voor het toerentalsignaal? Want ik lees in andere topics steeds dat een winner geen toerentellervoorbereiding heeft...

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2011 19:45 #877388
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Ombouw 14.3 --> 14.4s
Advies soldeer de kabels aan elkaar en doe er een krimpkous eromheen. En plak het daarna af met linnentape.
Schotsblokjes/kroonsteentjes/aan mekaar draaien, kan wel maar de kan op kortsluiting is groot
Schotsblokjes/kroonsteentjes/aan mekaar draaien, kan wel maar de kan op kortsluiting is groot
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-06-2011 20:49 #877393
door V300 register
de toerentellervoorbereiding betreft de draad in de kabelboom achter het dashboard tussen de zekeringkast en de tellerunit.
als je een vario hebt, zit de draad zowieso in de motorkabelboom tot in de zekeringkast en van daaruit naar het tachorelais. Die moet dan aangesloten worden omdat anders de variomatic niet meer opschakelt.
als je een vario hebt, zit de draad zowieso in de motorkabelboom tot in de zekeringkast en van daaruit naar het tachorelais. Die moet dan aangesloten worden omdat anders de variomatic niet meer opschakelt.
Moderators: Mark Smeets