Ombouw 14.3 --> 14.4s

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2011 08:50 #631199 door V300 register
Ombouw 14.3 --> 14.4s is gemaakt door V300 register
Mijn 343 heeft het afgelopen vrijdag begeven. Doordat de koelvloeistofslang gescheurd was is de motor heet gelopen. Ik reed op de N2 rond eindhoven en dacht nog net de afslag te kunnen halen bij Veldhoven, maar toen begon het bok al te rammelen en te ratelen (lagers?). Gelukkig was er iemand zo attent om mij even naar de McDonalds te slepen, waar ik de auto s'avonds heb opgehaald.
Nu heb ik via de advertentierubriek op de site een 340 uit '88 gevonden. Kwam niet meer door de apk, vooral door roest volgens de eigenaar. Ben dinsdag gaan kijken, en heb hem meteen opgeladen.

[img

Het motorblok loopt niet lekker, staat vooral stationair erg te "schudden". Maar het blok heeft pas 75.000 km gelopen. ?n het is van de eerste eigenaar, ofja de jongen had hem van zijn opa overgenomen. In het dashboardkastje lagen nog alle orginele papieren. Zelfs het orginele aankoopbewijs, met alle bijgekochte opties (o.a. zonnedak ? Fl. 650,-) Was wel leuk om eens te zien.

Nu wil ik dit blok in mijn 343 hangen, maar zo op het eerste oog verschillen de blokken nogal wat. Kan iemand mij hiermee helpen door te vertellen wat wel en wat niet gaat passen? In mijn 343 Winner hangt een 14.3 met solex carburateur, en het blok uit de 340 daar staat 14.4s op het motortype plaatje. Ik wil er na het weekend mee aan de slag gaan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2011 09:08 #874183 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouw 14.3 --> 14.4s
Het uitlaatspruitstuk tot en met de downpipe is anders, je moet ook de renix van de donor mee overzetten, en wellicht heb je een kleine radiator en heeft de donor een grote, ik weet niet of je de kleine kunt houden aangezien de carburateur andere koelslang aansluitingen heeft. Ik heb zelf ook mijn kleine radiator omgewisseld voor een grote, met een donor is dat alleen wat slijp en meetwerk.

En vergeet niet alle goede onderdelen van de donor af te halen! Deuren, ramen, spatborden, etc. wellicht dat dakraam? Daar zou je de club een plezier mee doen ;)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2011 09:57 #874188 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ombouw 14.3 --> 14.4s
Er zijn leden bij de club die iets soortgelijks hebben gedaan. Ik zou er een 14.4e in leggen. Bovendien lijkt de opgehaalde auto ook niet slecht. Om die te slopen voor alleen een blok??? Heb je trouwens ruimte om te slopen? Anders kun je misschien beter de auto naar iemand van de club brengen die ervaring en ruimte heeft om te slopen. Mogelijk kun je daar ook de ombouw naar je 343 doen. Mogelijk zit er iemand in Oost-Brabant met een werkplaats. Het is wel handig als je hiervoor clublid bent. (dan mag je ook naar de jaarlijkse BBQ)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2011 10:17 #874190 door V300 register
Ik heb ge?nteresseerd in het plaatwerk!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2011 10:35 #874193 door V300 register
Ja ik heb ruimte/middelen genoeg om te slopen, en rij al sinds dat ik mijn rijbewijs heb in diverse oldtimers (sommige noemen ze ook wel slopers:f) Omdat ik in mijn 343 zelf een lpg installatie heb gebouwd, en omdat die belasting vrij is (de donor niet) heb ik gekozen om de donor op te offeren voor mijn 343. De wagen oogt op de foto niet slecht, maar er zit redelijk wat roest aan de belanrijke delen (kokers e.d.) Omdat ik nog student ben, probeer ik zo goedkoop mogelijk te blijven rijden, en wil er ook een hoop kennis mee opdoen. Ben sinds mijn 17 bezig aan een C kadett coupe, die ik helemaal gestript heb, heb deze zelf gestraald e.d., de volvo was eigenlijk bedoeld om tijdelijk mee te rijden totdat de kadett klaar was, maar aangezien dat nog niet zo wil vlotten rij ik alweer 2 jaar in de volvo rond.
Mensen die onderdelen nodig hebben die ik niet nodig heb, stuur maar een mailtje! Ik ga voor LucLuc vanavond al kijken wat hij kan gebruiken.

Maar om terug te komen op de ombouw, waar moet ik allemaal rekening mee houden?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2011 11:16 #874198 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ombouw 14.3 --> 14.4s

Lucluc;175130 schreef : Ik heb ge?nteresseerd in het plaatwerk!

Daarom dacht ik aan slopen bij mij, zodat ik specifieke delen kan redden. Maar misschien kan deze persoon (geen clublid) het ook.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2011 14:28 #874221 door V300 register
Ik waardeer het aanbod om hem bij jou te komen slopen Erik, maar ik ga eerst zelf proberen om mijn 343 weer lopend te krijgen! Voor specifieke onderdelen ben ik op de mail te bereiken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2011 08:46 #874254 door V300 register
Misschien kunnen we op dit punt samenwerken? Erik bedoelt denk ik vooral dat er geen spullen worden weggegooid, voordat het laatste stukje auto echt naar de sloop gaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2011 09:10 #874255 door V300 register
En dat in ruil voor hulp met de motorwissel lijkt me een mooi aanbod :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2011 09:31 #874526 door V300 register
Ben gister begonnen met het uitbouwen van het kapotte blok uit mijn 343.
Dit is echt een klusje van niks, binnen een uur was de klus geklaard!
[img

[img

Nu hoop ik vanavond verder te gaan met het demonteren van het blok uit de 340, kijken of dat ook zo goed wil vlotten!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC