problemen met stationair, elektrische sproeier en vacuum
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
vanochtend echter weer voor geen meter. ben nog niet toegekomen aan het vervangen van de carburateur.
wel iets nieuws ontdekt: als ik stil sta in D of R en de motor dreigt af te slaan en ik druk de knop op de schakelpook, leeft de motor een fractie van een seconde op (niet langer, ookal houd ik de knop ingedrukt), om vervolgens weer te gaan sputteren. dit werkt elke keer en hiermee is afslaan te voorkomen.
misschien toch een electrisch probleem?
edit:
Wanneer je schakelt druk je op de knop bovenop de schakelpook. Deze knop bedient een schakelaar. Deze schakelaar bedient weer een vaccuumklep welke ervoor zorgt dat de centrifugaalkoppeling wordt vrijgezet.
Het benodigde vaccuum, voor het vrijzetten van de koppeling, wordt onttrokken uit het inlaatspruitstuk. Mocht nu de slang kapot zijn tussen de koppeling en deze vaccuumklep, dan zuigt de motor valse lucht aan bij het bedienen van de schakelpookknop.
dus, het lijkt erop dat ik een tijdelijk lek(je) introduceer met die knop. daarop gaat de motor beter lopen. klopt dus helemaal met eerdere bevindingen: lek maken, goed lopen. vacuum afsluiten, niet lopen. klopt niet met de theorie - wel met mijn situatie.
- V300 register
- Verbannen
-
wel geeft dit aan dat je carburateur afstelling niet deugt.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
iig bedankt allemaal, volgende post is na het plaatsen van de andere carb

- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
wel kan ik jullie vertellen dat een gloednieuwe stationairsproeiersolenoide (jaja) een ohmse weerstand van +/- 45 ohm heeft.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
hij heeft lekker veel pit bij optrekken, soepel afremmen op de motor, snelweg is een genot en hij stinkt niet meer. maar... hij stottert bij 50 of minder constant rijden, dus met heel weinig gas.
nu heb ik heel wat gestotter eruit gekregen door de CO schroef een fractie terug te draaien, maar stationair schudt de motor behoorlijk. hij slaat dus helemaal niet meer af, start heerlijk, maar staat te schudden als een (ik quote) "verwenartikel". ik heb wat tests gedaan: bougiekabels lostrekken maakt gelukkig veel uit, eentje los loopt hij echt minder. dus hij loopt op allemaal. d'r zitten redelijk versie bougies en rotor+kap op, evenals olie. rijker afstellen lost dit niet op, dus heb ik ook niet gedaan (behalve bij de test)
hij heeft alle symptomen van een gezond systeem, reageert goed op rempedaal, variokschakelnop en expres aangebrachte vacuum lekken.
helemaal gezond, op het schudden en stotteren bij 50 of minder na..
is het afstelling, of pech met de gekozen carb om t reviseren? komende zondag ben ik er sowieso ermee aan de gang, maar wat tips in een bepaalde richting zijn uiteraard welkom

- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

edit: toch goed gedaan.
zodra ik thuis ben nog de kleppen controleren. Erik had er 1 voorgedaan, ik had de overige 3 gesteld, er is best wel kans dat wij andere idee?n van 'vast' hebben.
hij is iig wel zuiniger gaan lopen, en weer stationair. zo kan ik het uiteraard ook bekijken

broembroem!
- V300 register
- Verbannen
-