problemen met stationair, elektrische sproeier en vacuum
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2011 20:30 #869496
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic problemen met stationair, elektrische sproeier en vacuum
ok. dus, afgedopt moet hij het doen. punt.
dan ga ik denk ik een revisiekitje kopen voor de carb, want dat wil hij nou juist echt niet..
---nogmaals het verzoek aan een mod om dit topic af te splitsen. immers gaat dit niet meer over het fixen van een lipje, maar mijn eigen problemen. ik weet niet waar ik kan zien wie ik hiervoor moet hebben (zijn er uberhaubt submods per subforum?).
dan ga ik denk ik een revisiekitje kopen voor de carb, want dat wil hij nou juist echt niet..
---nogmaals het verzoek aan een mod om dit topic af te splitsen. immers gaat dit niet meer over het fixen van een lipje, maar mijn eigen problemen. ik weet niet waar ik kan zien wie ik hiervoor moet hebben (zijn er uberhaubt submods per subforum?).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2011 20:42 #869501
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic problemen met stationair, elektrische sproeier en vacuum
wie moderator rechten heeft in elk forum staat rechtsonder bij de forumweergave (= lijst met topics)
ik en setsunakaede zijn forum admin, en mogen dus overal modderen. Ik heb m nu voor je gesloten.
ik en setsunakaede zijn forum admin, en mogen dus overal modderen. Ik heb m nu voor je gesloten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2011 23:16 #869531
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic problemen met stationair, elektrische sproeier en vacuum
ik had niet helemaal begrepen wat de bedoeling was. nu hopelijk wel goed

- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2011 23:20 #869533
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic problemen met stationair, elektrische sproeier en vacuum
helemaal prima
bedankt!
ik ga dus zo'n kitje bestellen deze week. dan heb ik iig een zeker goede carb.

ik ga dus zo'n kitje bestellen deze week. dan heb ik iig een zeker goede carb.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2011 11:37 #869812
door Floris Schropp
kitje was binnen en ik heb ondertussen na een beetje poetsen (al niet zo mooi als in de tutorial
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6261
) alle pakkingen en rubbertjes vervangen die konden worden gedaan. ik wacht nog even op m'n nieuwe stationairsproeier + solenoid die ik heb besteld gezien de vreemde afwijkingen in ohmse weerstand tussen de twee solenoids die ik hier heb. Daarna kan deze carburateur er op, en ben ik erg benieuwd naar het resultaat.
Voor de duidelijkheid: ik had een andere dir105 om aan te pakken zodat ik m'n eigen kon laten zitten voor noodgevallen tot de 'revisie' klaar was.
Ondertussen heb ik wat verder gelezen en ik zit met iets.
ik heb een 14.4E motor met een 32DIR105 carb. Het decelleratiemechanisme-pijpje (linksboven) is op de carb ook afgedopt.
- Hoort de dir105 wel op een E motor?
- Als het antwoord op de bovenstaande vraag 'ja, zolang je dat pijpje dichthoudt' is, wil ik een schroef erin draaien bij wijze van afsluiten. Is dat een goed plan?
Voor de duidelijkheid: ik had een andere dir105 om aan te pakken zodat ik m'n eigen kon laten zitten voor noodgevallen tot de 'revisie' klaar was.
Ondertussen heb ik wat verder gelezen en ik zit met iets.
ik heb een 14.4E motor met een 32DIR105 carb. Het decelleratiemechanisme-pijpje (linksboven) is op de carb ook afgedopt.
- Hoort de dir105 wel op een E motor?
- Als het antwoord op de bovenstaande vraag 'ja, zolang je dat pijpje dichthoudt' is, wil ik een schroef erin draaien bij wijze van afsluiten. Is dat een goed plan?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-04-2011 12:47 #869821
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic problemen met stationair, elektrische sproeier en vacuum
Op een B14.4E hoort naar mijn beste weten een 32DIR 109.
Een schroef erin draaien lijkt mij niet zo'n goed plan, afsluiten kun je beter met iets doen wat niets beschadigd en de vacu?m aansluiting ook daadwerkelijk afsluit.
(ik heb dit bij de EGR gedaan d.m.v. een stukje krimpkous)
Overigens zit op een 32DIR105 ook nog een vacu?m aansluiting voor de EGR klep.
Een schroef erin draaien lijkt mij niet zo'n goed plan, afsluiten kun je beter met iets doen wat niets beschadigd en de vacu?m aansluiting ook daadwerkelijk afsluit.
(ik heb dit bij de EGR gedaan d.m.v. een stukje krimpkous)
Overigens zit op een 32DIR105 ook nog een vacu?m aansluiting voor de EGR klep.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2011 13:05 #869826
door Floris Schropp
Vreemd. Hij heeft wel paar keer eerder een stationairprobleem gehad, maar met wat morrelen aan de CO schroef was dit altijd in orde te krijgen en was hij stabiel en stil - tot een week of 2, 3 geleden dus - toen ik met die sproeier aan de gang ging.. Voor de rest liep hij eigenlijk fantastisch met veel pit.
De EGR zit gewoon met de twee doosjes aangesloten, ik zal de deceleratie netjes afsluiten. ik probeer het binnenkort gewoon, als het nou niks is zien we verder.
De EGR zit gewoon met de twee doosjes aangesloten, ik zal de deceleratie netjes afsluiten. ik probeer het binnenkort gewoon, als het nou niks is zien we verder.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-04-2011 22:04 #869879
door V300 register
Op mijn B14.4E zit een 109. Is dit setje ook perfect voor de 109??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-04-2011 23:26 #869888
door V300 register
Yes, de enige echte voor alle webers van de 300serie
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2011 01:07 #870037
door Floris Schropp
d'r is iets fout gegaan bij de bestelling van de sproeier, en komende woensdag heb ik mn autotje nodig dus weer even wachten tot ik verder kan.
afgelopen vrijdag heeft hij weer prima stationair gedraaid. wel stinkend trouwens; maar dat zal aan een verkeerde afstelling liggen. ik kan nog steeds geen duidelijk lek vinden, maar dat kom ik vast wel tegen zodra ik deze carb eraf ga schroeven. de ene keer wel, de andere keer niet: als het electrisch was had het een los contact geheten..
afgelopen vrijdag heeft hij weer prima stationair gedraaid. wel stinkend trouwens; maar dat zal aan een verkeerde afstelling liggen. ik kan nog steeds geen duidelijk lek vinden, maar dat kom ik vast wel tegen zodra ik deze carb eraf ga schroeven. de ene keer wel, de andere keer niet: als het electrisch was had het een los contact geheten..
Moderators: Mark Smeets