Euro 95 E10

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
02-04-2011 21:09 #869512 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Euro 95 E10
Vanmorgen had ik trouwens het omgekeerde, oprit bij Weert en ik was met een vrachtwagen (Iveco, 6ton leeg, 170pk, gewone 6 bak). En er reden 2 auto's met fietsendrager voor me (Golf en nog iets), en ik moest ze gewoon omhoog duwen zodat ik nog met 90 kon invoegen!! Dat is toch ook niet normaal :uh-uhh:
Vangen 2 fietsen achter op de trekhaak zoveel wind? ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2011 22:47 #869523 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Euro 95 E10
Waarom moet je dan per se met 130 invoegen?

Als de verkeersdrukte het even toelaat, voeg ik ook met 90 of 100 in, waarna ik die snelheid gewoon vast hou. Accepteer toch eens (niet persoonlijk bedoeld, algemene opmerking) dat niet iedereen er vandoor plankt maar er ook rustige rijders zijn.

Het irriteert met mateloos als er op de invoegstrook weer eens een dikke leasebak op de trekhaak hangt. Ego?sten. Als ze 10 sec geduld hebben kunnen ze er voorbij blazen en dan gaan ze hun gang maar.

/offtopic

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
02-04-2011 22:58 #869525 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Euro 95 E10
Er is een verschil tussen traag rijden en ophouden. Dit valt bij mij onder ophouden, als zelfs een vrachtwagen moet inhouden! Een 'snel'weg is niet gemaakt om <90 te rijden. Zeker voor vrachverkeer is dit erg storend, moest vandaag met de vrachtenwagen ook een aantal keren van de cruise af (op 90) omdat er weer zo'n sok reed, en dan kun je weer wachten totdat er links een gaatje komt en kan zich daar iedereen ergeren omdat je maar met 90 op de linker baan zit in te halen.....

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-04-2011 23:01 #869527 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Euro 95 E10
Helemaal mee eens Joost voor wat betreft de opduwers terwijl je zelf toch niet bepaald als een slak rondrijd, de invoegstrook hier in het Deventerse begint met een doorgetrokken streep (richting A'dam), het is al zo'n beetje een gewoonte om daar dan maar overheen te gaan omdat ze zo'n haast hebben (en/of een te groot ego...)

Ook ik maak gewoon normaal vaart om vervolgens met ca 100 km/h in te voegen
(vaak rijd er ook net een vrachtwagen waarbij ik veelal de optie kies om er achter in te voegen, ik heb nu eenmaal geen aardverscheurend koppel tot mijn beschikking)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2011 23:39 #869536 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Euro 95 E10

v0lv0freak;172753 schreef : Er is een verschil tussen traag rijden en ophouden. Dit valt bij mij onder ophouden, als zelfs een vrachtwagen moet inhouden! Een 'snel'weg is niet gemaakt om <90 te rijden. Zeker voor vrachverkeer is dit erg storend, moest vandaag met de vrachtenwagen ook een aantal keren van de cruise af (op 90) omdat er weer zo'n sok reed, en dan kun je weer wachten totdat er links een gaatje komt en kan zich daar iedereen ergeren omdat je maar met 90 op de linker baan zit in te halen.....

Gebeuren altijd wel lekker veel ongelukken met truckers die net wat te hard op de cruise rijden, afstand wordt te klein, effe koffiezetten of faxen en boem.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2011 00:16 #869537 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Euro 95 E10

v0lv0freak;172753 schreef : .....Zeker voor vrachverkeer is dit erg storend, moest vandaag met de vrachtenwagen ook een aantal keren van de cruise af (op 90) omdat er weer zo'n sok reed,.....

Gelukkig voor jou dat ze niet controleren op 80 km/h want dat is eigenlijk je max snelheid, ik vond het al vreemd dat de regering auto's met aanhangers 90 km/h laten rijden maar dat vrachtwagenchauffeurs 90 km/h rijden vind ik persoonlijk niet mogen, hoe zit dat met je rem afstand, want zeg nu eens eerlijk, ik zie heel vaak vrachtwagenchauffeurs achter elkaar rijden en zooooo kort op elkaar dat ik mijn auto er niet tussen krijg.
Ik heb alle begrip dat vrachtwagenchauffeurs voor hun baas op tijd willen zijn, maar dan wel met hun maximale snelheid van 80 km/h, denk er aan je rijd met een heeeeeel zwaar voertuig mocht er iets mis gaan met de pneumatiek van je vracht wagen dan is de ramp niet te overzien.
Sorry als jij je persoonlijk aangesproken gaat voelen maar zo denk ik er over.

Gekke Gerritje;172764 schreef : Gebeuren altijd wel lekker veel ongelukken met truckers die net wat te hard op de cruise rijden, afstand wordt te klein, effe koffiezetten of faxen en boem.

Ik ben, gelukkig, niet de enigste die hier mee een probleem heeft.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2011 00:18 #869538 door V300 register
jongens, E10 relevante postings graag.....

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2011 00:20 #869539 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Euro 95 E10

antiekeradio;172766 schreef : jongens, E10 relevante postings graag.....

Sorry Wouter, kon het niet laten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2011 11:06 #869542 door V300 register
Gelijk heb je Wouter, maar voor mij i.i.g. geen E10, mogen het trouwens met onze dienstauto's ook niet gebruiken! Met de boot daarentegen zijn we verplicht om van die zwavelarme gasolie te bunkeren maar heb eigenlijk geen idee of daar ook een soort van E10 vermenging in zit. Nu zijn dit wel nieuwe Caterpillars, alleen draaien ook deze motoren beter op de gewone ouwerwetse gasolie!!! Dus of al dat spul door je brandstof nut heeft??? Misschien voor het milieu maar niet voor de motor.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2011 19:09 #869587 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Euro 95 E10
ligt eraan. scheepsmotoren hebben over het algemeen een hogere compressie en een lager vermogenstoerental als een normale vrachtwagen, zou dus kunnen dat de brandstofpompen of software wat aangepast moet worden om netjes op zwavelvrije diesel te lopen, het is iig zo mogelijk en kan net zo netjes lopen.

op vrachtwagens maakt het wat betreft vermogen/netjes lopen etc geen/weinig verschil en waarom zou je dan zwavel gaan verbranden wat een van de grotere oorzaken van zure regen is en bijv die "mist" die je rond drukke verkeerswegen ziet. het voegt niets toe aan de kwaliteit van je verbranding enkel schadelijke uitstoot, sterker nog; het is in principe ook slecht voor je katalysator/roetfilter! Mercedes Benz en Volvo schrijven zwavelarme/vrije diesel inmiddels al voor. Cummins en Caterpiller nog niet, mja niet europees hea.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC