Euro 95 E10
- Mark Smeets
- Moderator
-
Vangen 2 fietsen achter op de trekhaak zoveel wind?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Als de verkeersdrukte het even toelaat, voeg ik ook met 90 of 100 in, waarna ik die snelheid gewoon vast hou. Accepteer toch eens (niet persoonlijk bedoeld, algemene opmerking) dat niet iedereen er vandoor plankt maar er ook rustige rijders zijn.
Het irriteert met mateloos als er op de invoegstrook weer eens een dikke leasebak op de trekhaak hangt. Ego?sten. Als ze 10 sec geduld hebben kunnen ze er voorbij blazen en dan gaan ze hun gang maar.
/offtopic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Ook ik maak gewoon normaal vaart om vervolgens met ca 100 km/h in te voegen
(vaak rijd er ook net een vrachtwagen waarbij ik veelal de optie kies om er achter in te voegen, ik heb nu eenmaal geen aardverscheurend koppel tot mijn beschikking)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;172753 schreef : Er is een verschil tussen traag rijden en ophouden. Dit valt bij mij onder ophouden, als zelfs een vrachtwagen moet inhouden! Een 'snel'weg is niet gemaakt om <90 te rijden. Zeker voor vrachverkeer is dit erg storend, moest vandaag met de vrachtenwagen ook een aantal keren van de cruise af (op 90) omdat er weer zo'n sok reed, en dan kun je weer wachten totdat er links een gaatje komt en kan zich daar iedereen ergeren omdat je maar met 90 op de linker baan zit in te halen.....
Gebeuren altijd wel lekker veel ongelukken met truckers die net wat te hard op de cruise rijden, afstand wordt te klein, effe koffiezetten of faxen en boem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;172753 schreef : .....Zeker voor vrachverkeer is dit erg storend, moest vandaag met de vrachtenwagen ook een aantal keren van de cruise af (op 90) omdat er weer zo'n sok reed,.....
Gelukkig voor jou dat ze niet controleren op 80 km/h want dat is eigenlijk je max snelheid, ik vond het al vreemd dat de regering auto's met aanhangers 90 km/h laten rijden maar dat vrachtwagenchauffeurs 90 km/h rijden vind ik persoonlijk niet mogen, hoe zit dat met je rem afstand, want zeg nu eens eerlijk, ik zie heel vaak vrachtwagenchauffeurs achter elkaar rijden en zooooo kort op elkaar dat ik mijn auto er niet tussen krijg.
Ik heb alle begrip dat vrachtwagenchauffeurs voor hun baas op tijd willen zijn, maar dan wel met hun maximale snelheid van 80 km/h, denk er aan je rijd met een heeeeeel zwaar voertuig mocht er iets mis gaan met de pneumatiek van je vracht wagen dan is de ramp niet te overzien.
Sorry als jij je persoonlijk aangesproken gaat voelen maar zo denk ik er over.
Gekke Gerritje;172764 schreef : Gebeuren altijd wel lekker veel ongelukken met truckers die net wat te hard op de cruise rijden, afstand wordt te klein, effe koffiezetten of faxen en boem.
Ik ben, gelukkig, niet de enigste die hier mee een probleem heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Sorry Wouter, kon het niet latenantiekeradio;172766 schreef : jongens, E10 relevante postings graag.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
op vrachtwagens maakt het wat betreft vermogen/netjes lopen etc geen/weinig verschil en waarom zou je dan zwavel gaan verbranden wat een van de grotere oorzaken van zure regen is en bijv die "mist" die je rond drukke verkeerswegen ziet. het voegt niets toe aan de kwaliteit van je verbranding enkel schadelijke uitstoot, sterker nog; het is in principe ook slecht voor je katalysator/roetfilter! Mercedes Benz en Volvo schrijven zwavelarme/vrije diesel inmiddels al voor. Cummins en Caterpiller nog niet, mja niet europees hea.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.