Euro 95 E10

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2011 21:58 #869407 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Euro 95 E10
Hoewel ik ook echt niks heb met pri? (offici?le meervoud :D ) en aanverwante apparaten zijn ze wel een stap in de goede richting. Het commentaar dat die accu's snel stuk gaan etc. is zeker waar, maar als er geen economische stimulans is om te verbeteren zal je als autofabrikant gek zijn om er een paar miljard euro in te stoppen.
De volgende generatie hybrides zijn ook seri?le die dus electrisch rijden met een generator erbij, dat is alweer een stap verder.

Stiekem denk ik dat over een jaar of 10 alle auto's wel electrisch zijn en dat er ook mogelijkheden voor bestaande (lees: oude) auto's komen om ze om te laten bouwen. Dat wordt natuurlijk alleen maar aantrekkelijker als de benzine straks richting de 5 euro de liter gaat...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 22:18 #869413 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Euro 95 E10
mwa, ik zie het zeker in zo'n tijdsbestek voorlopig niet gebeuren.
iedereen elektrisch is leuk, cdtje in de radio met echte motorgeluiden enzo;).. maar vergis je niet in wat voor een economisch gat er komt in bedrijven en diensten die normaal gesproken normale auto's op de weg houden, het is niet alleen de macht van de brandstof maatschappijen die een rol speelt maar ook de algehele economie.

waterstof is ook een mooie techniek, maar een hele complexe techniek als je een auto bekijkt waar alles in zit om er op te kunnen rijden.

maar dan nog heeft een volledige overstap op elektrisch rijden of in ieder geval zuiniger/milieuontlastend alleen maar nut als iedereen op de hele wereld het doet, vertel dat maar in afrika of een dergelijk wereld deel, waar bij wijze van spreke de burgemeester nog in een lada van 1960 rondrijd.
zelfde schijnheiligheid is vandaag de dag nog aanwezig, de speciale voertuigen van m'n werk bijvoorbeeld, de ene dag een mooie trekker voorzien van een geregeld roetfilter en AdBlue inspuiting, omdat de duitse klant graag schone auto's over z'n terrein ziet scheuren. de andere dag een trekker voor een klant in Iran, met een euro 0 volvo penta blok en zonder roetfilter. die schone trekker bij die duitser afleveren is dan toch gewoon met een mug in de zee piesen?
alle weg-vrachtwagens ook trouwens, die komen voor een bepaald euro getal niet meer de steden in zonder een boete te krijgen. klant koopt nieuwe "schone" auto's voor z'n wagenpark, en de 2ehandsjes worden verkocht en draaien nog gerust een miljoen kilometer in Polen, geweldig toch die schoon-stimulans?!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 22:30 #869418 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Euro 95 E10

AvdAkker;172618 schreef : schone diesels zoals vw's bluemotion techniek is een hele goede stap vooruit. mja, hoelang blijft dat echt schoon? wie heeft het niet meegemaakt dat je achter een amper 1 jaar oude dieselauto op de invoegstrook ineens de dikke zwarte pluimen uit het uitlaatje ziet komen als er opgetrokken wordt...

Die pluimen krijg je vanzelf als mensen alleen vanwege de fiscale voordelen zo'n bluemotion leasbak rijden. Je MOET gewoon altijd stampen met zo'n ding wil je hem vooruit krijgen. Ben benieuwd hoe mijn nieuwe auto gaat rijden... Caddy Maxi met 105 pk BM TDI... Ik weet wel dat hij zodra hij op temperatuur is flink aan de slag mag... :+

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 23:06 #869428 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Euro 95 E10
Zolang de overheid bestuurder bekeurt die een boterham aan het eten zijn en in India de tuktuks rondrijden en bij de gemiddelde auto de benzine nagenoeg onverbrand de uitlaat uit komt, interesseert het me geen drol dat ik 98 in de 345 gooi. Want o o wat zijn we toch milieuvervuilend. Ondertussen gebruik ik die auto bijna nooit, doe al jaaaaren met hetzelfde mobieltje (DAT is pas milieuvriendelijk!!!), rijdt zoveel mogelijk met de fiets, reis met het openbaar vervoer en doe aan afvalscheiding.
Nu is de rest van de wereld aan zet. Technologie?n ontwikkelen is al lang gebeurd, maar wordt de kop ingedrukt door de oliemaatschappijen. De eerste elektrische auto stamt uit 1885 maar heeft nooit een kans gekregen. Symboolpolitiek, daar zijn we mee bezig. Sjeik Mohammed BV bepaalt nog altijd het straatbeeld, niet de wetenschap.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-04-2011 23:45 #869432 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Euro 95 E10
Mjah, kwestie van geduld tot Sjeik Mohammed B.V. niets anders meer te verkopen heeft dan zandkorrels...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2011 11:01 #869450 door V300 register
Leuk clipje uit uit 1982!

[youtube]bJ9r8LMU9bQ[/youtube]

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2011 19:10 #869481 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Euro 95 E10

Wouter76;172657 schreef : Mjah, kwestie van geduld tot Sjeik Mohammed B.V. niets anders meer te verkopen heeft dan zandkorrels...

Dat zou nog eens sneller gaan dan je denkt, nu dat India en China dorst naar olie krijgen.

:wtf2: Waterstof is de toekomst, grondstof genoeg, het scheiden van water in waterstof en zuurstof kan met echte schone energie zoals windenergie, zonne-energie en waterenergie, en als je waterstof en zuurstof weer met elkaar laat reageren [lees verbranden] krijg je weer water terug en kan de cyclus weer opnieuw beginnen, hoe schoon moet je nog moeten worden? :y:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-04-2011 19:25 #869488 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Euro 95 E10
Tja zolang olie een groot deel (grootste deel?) van de wereld economie bestierd zullen alternatieve energie bronnen naar mijn idee maar weinig kansen krijgen.

Ook voor het maken van kunststoffen, schoonmaak middelen etc etc etc zal dan een alternatief gezocht moeten gaan worden.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
02-04-2011 20:17 #869495 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Euro 95 E10

Bodejodel;172643 schreef : Die pluimen krijg je vanzelf als mensen alleen vanwege de fiscale voordelen zo'n bluemotion leasbak rijden. Je MOET gewoon altijd stampen met zo'n ding wil je hem vooruit krijgen. Ben benieuwd hoe mijn nieuwe auto gaat rijden... Caddy Maxi met 105 pk BM TDI... Ik weet wel dat hij zodra hij op temperatuur is flink aan de slag mag... :+

Oeh dan heb ik medelijden met je!! Net het kenteken van de VW transporter van het werk opgezocht --> 77kw = 105pk.
Hij wecht wel 1950KG, denk dat een caddy iets lichter is...
Maar het komt voor geen meter voorruit, plankgas wegrijden, zelfs met piepende bandjes, en rechts van je gaat een mondeo station (model jaren 90) met gemak je voorbij, zonder ook maar enige moeite te doen. Daar wordt je echt depri van :zzz:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2011 20:52 #869507 door V300 register
maar je rijdt wel rondjes om iedere gemiddeld afgetrapte rolstoelbus! ha!!!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC