Euro 95 E10
- V300 register
- Verbannen
-
Nog iets minder gerelateerd: Ik was laatst bij een benzinepomp in Duitsland en daar hadden ze ook een pomp met gemuse"ol (plantaardige olie dus). Dat zou je in oude diesels kunnen gooien, maar dat mag toch helemaal niet omdat je dan alle accijnzen ontduikt? Het kostte nl maar 5.5 cent per liter ofzo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
McKlei;172456 schreef : Iets dat min-of-meer hiermee te maken heeft: waarom zou je super (98) tanken? Rijdt de auto dan zuiniger? Ik hoorde wel van iemand met een 1.7 die zuiniger reed namelijk.
Heb wel is een paar keer 98 getankt en vond nou niet dat het echt zuiniger was. Wat ik wel merkte, zowel bij mijn 1700 als bij mijn 1400, dat de motor iets meer pit heeft!
Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik de motor nooit heb afgesteld op 98 en dus reed met dezelfde afstelling als met de 95 die ik altijd tankte.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Niels;172451 schreef : In Duitsland is er al de nodige commotie omdat consumenten die E10-zooi niet tanken, waardoor er een soort 'benzineplas' is ontstaan :+
Mooi artikeltje in Der Spiegel (wel in het Duitsch dus) over de schaduwkant van het braafste milieujongetje van de klas willen zijn.
:lol: Hoe zuiniger en milieu bewuster we worden hoe slechter het voor ons afloopt :crazy2:
- V300 register
- Verbannen
-
Veel van die zaken wisten we natuurlijk al, maar
zoals er staat worden alle maatregelen ter bescherming
van het milieu moeiteloos gepruimd door ons trouwe burgers.
Want wie is er nu tegen een goed milieu?
- V300 register
- Verbannen
-
zowieso vind ik het hele verhaal omtrent "bio" brandstoffen een uur in de wind stinken, want het meeste komt 1 op 1 uit de voedselvoorziening in de derde wereld, verdringt landbouw die vervolgens verkast naar plat te branden stukken oerwoud, etc.
M.a.w. je kunt twijfels hebben of deze bio brandstoffen wel echt 'bio' zijn....
en als ze dan ook nog eens potentieel motorschade ?n een lager vermogen opleveren; triple fail....
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het is aan de brandstofmaatschappijen om op een goede manier (wat voor invulling je daar ook aan wilt geven) bio brandstoffen te ontwikkelen.
Ik zou overigens niet zomaar euro 95 E10 in je 300 gooien, redenen zijn reeds aangegeven.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
LPG is daarbij een hele vage, dat zouden overheden juist enorm moeten stimuleren! de uitstoot van schadelijke gassen is relatief laag en LPG wordt ook nog steeds gewonnen als afval/bijproduct bij de verwerking van andere fossiele brandstoffen. maar neen, hoge wegenbelasting en een prijs die lineair oploopt met die van benzine; WTF?!
moet het allemaal nog maar zien, de prius is al zo'n aanfluiting die meer belastend is voor het milieu als een hummer, maar wel als milieuvriendelijk verkocht wordt; zelfde geld voor elektrische auto's tot over x jaar, als de techniek wel zover gevorderd is dat die accu's wel langer meegaan als 3 winters en er een actieradius komt waar je wel wat aan hebt.
schone diesels zoals vw's bluemotion techniek is een hele goede stap vooruit. mja, hoelang blijft dat echt schoon? wie heeft het niet meegemaakt dat je achter een amper 1 jaar oude dieselauto op de invoegstrook ineens de dikke zwarte pluimen uit het uitlaatje ziet komen als er opgetrokken wordt...
- V300 register
- Verbannen
-
En trouwens, onze blokkies zijn al 30 jaar of zoiets geleden ontwikkeld toen echt nog niemand van E10 gehoord had dus in mijn ogen past dat niet echt bij elkaar. Doe mij maar gewone euro95 en misschien ooit lpg.
- V300 register
- Verbannen
-
Daarnaast hebben de brandstofmaatschappijen simpelweg (nog?) te veel macht.
Wat betreft LPG en de overheid is het heel simpel; de overheid denkt ook aan haar portomonnee. Daarnaast is het "schoon" zijn maar relatief. Bij mij op de opleiding hadden we een x jaar oude Seat Leon op gas op de rollenbank gezet. Diverse runs gedaan op gas en benzine, waarbij alle uitlaatgassen gemeten en geanalyseerd werden. De uitstoot op LPG was op alle vlakken slechter... Dit is maar ??n auto die we gemeten hadden, maar de uitzondering bevestigt de regel.