Rukken, schokken en uitvallen motor
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2011 22:25 #861626
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rukken, schokken en uitvallen motor
Nieuwe zijn te koop bij t & p oldtimershop (ik dacht dat hij meerdere had). Kosten incluis verzending: 25,nogwat euro.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2011 21:00 #861744
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Rukken, schokken en uitvallen motor
of je kunt informeren bij BCCP te Hardenberg
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-02-2011 14:15 #861938
door V300 register
Nieuwe stationairsproeier is besteld, maar dat gaat waarschijnlijk een week duren (overmaken naar belgi?, opsturen van uit Belgi?, enz)
Dus tot die tijd: wat doet die sproeier eigenlijk ? Gaat ie gewoon openstaan als het contact aangaat en blijft ie de hele rit openstaan ? Heeft ie ??n stand of is het een variabele stand die aangestuurd wordt door het gaspedaal ?
Oftewel: als ik die pal die erin zit blokkeer zodat die open blijft staan, heeft dat gevolgen ? Fietsen is immers best leuk, maar elke werkdag 40 km terwijl je de hele dag al fysiek bezig bent is toch niet alles. Zeker niet met deze wind.
Dus tot die tijd: wat doet die sproeier eigenlijk ? Gaat ie gewoon openstaan als het contact aangaat en blijft ie de hele rit openstaan ? Heeft ie ??n stand of is het een variabele stand die aangestuurd wordt door het gaspedaal ?
Oftewel: als ik die pal die erin zit blokkeer zodat die open blijft staan, heeft dat gevolgen ? Fietsen is immers best leuk, maar elke werkdag 40 km terwijl je de hele dag al fysiek bezig bent is toch niet alles. Zeker niet met deze wind.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2011 13:05 #862022
door V300 register
Na nog wat op internet gezocht te hebben kwam ik bij een Citro?n-site een wat radicale oplossing tegen: Afknippen (blijkbaar gebeurt het bij die auto's ook vaak dat deze sproeier kapot gaat)
Volgens mij moest dat geen probleem zijn, dus: koperen dopje van de sproeier afgehaald, en het kopje van de 'naald' af geknipt. Koperen huls weer teruggezet, en de stationairsproeier weer gemonteerd. Het is een lapmiddel, maar het werkte wonderwel: de motor liep meteen weer perfect. De snelweg heb ik nog niet geprobeerd, maar dat komt straks.
Volgens mij moest dat geen probleem zijn, dus: koperen dopje van de sproeier afgehaald, en het kopje van de 'naald' af geknipt. Koperen huls weer teruggezet, en de stationairsproeier weer gemonteerd. Het is een lapmiddel, maar het werkte wonderwel: de motor liep meteen weer perfect. De snelweg heb ik nog niet geprobeerd, maar dat komt straks.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2011 20:40 #862151
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Rukken, schokken en uitvallen motor
jep, goede tijdelijke oplossing. auto kan er wel wat van gaan na-dieselen.
sproeier voorziet bij goede afstelling van de carburateur de motor van het brandstofmengsel om netjes stationair op te lopen, elektrisch werkt hij via het contact. er is nog een extra systeem dat in bep situaties de sproeier nog uitzet, dat is het fuel-cutoff systeem
sproeier voorziet bij goede afstelling van de carburateur de motor van het brandstofmengsel om netjes stationair op te lopen, elektrisch werkt hij via het contact. er is nog een extra systeem dat in bep situaties de sproeier nog uitzet, dat is het fuel-cutoff systeem
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-02-2011 19:56 #862255
door V300 register
Snelweg gaat ook goed, auto loopt weer lekker. Het nadieselen valt mee, als je gewoon rijdt niet tot nauwelijks. Vanmiddag wel even, maar dat was omdat ik 20 min lang in de file stond op 1 km van m'n huis. Toen gaf ie nog wat klappen na toen ik het contact uitzette.
Ze hadden de weg alvast afgezet voor morgen. Een paar duizend man dus 20 min vertraging terwijl ze nog niet bezig waren. Zou ik nou de enige zijn die op het idee komt om die weg pas in de nacht of vroege ochtend voordat ze daadwerkelijk gaan werken pas af te sluiten ?
Ze hadden de weg alvast afgezet voor morgen. Een paar duizend man dus 20 min vertraging terwijl ze nog niet bezig waren. Zou ik nou de enige zijn die op het idee komt om die weg pas in de nacht of vroege ochtend voordat ze daadwerkelijk gaan werken pas af te sluiten ?
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2011 21:09 #862270
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Rukken, schokken en uitvallen motor
IK denk dat de rest in de file dat ook had verzonnen.
Moderators: Mark Smeets