Alleen koud starten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-10-2010 18:16 #851178 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alleen koud starten
Ik ben vandaag even bezig geweest, de lijst met op te lossen problemen bevat nu 15 puntjes, nog maar twee weken na aankoop. En dat voor maar 700 euries, met net een nieuwe APK! (Wat een konings APKmeester moet dat zijn geweest).

Wat betreft het starten: die brug maakte niet zoveel uit, vandaag massakabel goed nagekeken en een nieuwe connector opgezet want de oude was samen met een stukje kabel half rot. Maakte nog steeds niks uit, toen met een vriend die met een hamer klopte op de startmotor proberen te starten: de startmotor deed het weer!

Lijkt me dus een kapotte startmotor.

Verder denk ik dat ik weet waar de olielek vandaan komt, volgens mij is de olieaftapplug of dolgedraaid en niet goed meer of gewoon niet goed aangedraaid, er hangen namelijk alleen druppels bij die plug en nergens over de carters loopt een spoor olie. Kan er nu niet goed bij dus binnenkort op de brug als de startmotor vervangen is en goed aandraaien.

Iets anders vreemds is wel de koelvloeistof, ik kan me herinneren dat die toen ik 'm kocht tot het maximum gevuld was, en nu ik er dus twee weken wat mee gereden heb is het koelwaterpeil tot net boven het minimum gedaald. Is dat normaal omdat nu pas alles goed in de leidingen zit? Verder heb ik even zitten kijken maar ik kon nergens zo snel een lek ontdekken. Als die weer rijdt zal ik het wel even bijvullen en controleren na een tijdje of het peil weer gezakt is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-10-2010 18:24 #851183 door V300 register
Om die olie-aftapplug zit een koperen ringetje om af te dichten, maar vaak gaat ie toch bij de plug lekken. Keer olie verversen, en even een goed passend ringetje regelen. Ik gebruik meestal bolle ringen met asbest erin, want die dichten erg goed af. Maar die mogen helaas niet meer verkocht worden :no:

Voor wat betreft de koelvloeistof, kijk even alle slangen na of er witte aanslag op zit. Dat is namelijk opgedroogde koelvloeistof. Kijk vooral even goed naar beide radiateurslangen, en bij de waterpomp en thermostaat, dat zijn de standaard plekken voor lekkage.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2010 18:10 #851269 door V300 register
Ok nouja binnenkort gaattie op de brug dus dan moet ik dat maar even regelen met die aftapplug.

Wat betreft de koelvloeistof, kan het zo zijn dat zonder dat het lekt de vloeistof van max. naar net boven minimum gaat alleen doordat alles in de leidingen zit nut? Ik zal ook even kijken dan of ik dergelijke lekken kan vinden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2010 18:52 #851272 door V300 register
Ja, dat kan, maar dan nog moet je de vloeistof bijvullen tot max. Of in ieder geval tussen min en max in. Als je geen lekkage hebt blijft door de stroming het reservoir altijd vol.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2010 20:49 #851476 door V300 register
Ok ja dan denk ik dat Erik vlak voordat ik er mee wegreed 'm net pas had bijgevuld nadat tie een jaar stil had gestaan. Over een week ongeveer komt de nieuwe startmotor erin, ga ik het nodige aandraaien en zal ik ook alles weer bijvullen. Dan maar hopen dat de grootste problemen motorisch zijn opgelost, ik laat het hier even weten als er nog vorderingen zijn of als ik de reparaties heb uitgevoerd. Allemaal in ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe, erg nuttig en goed!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC