Alleen koud starten
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
daarmee denk ik dat je het niet willen starten probleem oplost, mogelijk is de startonderbreking al doorgelust bij de versnellingspook en daar de verbinding niet goed oid, in de zekeringkast is zoals het hoort.
de missende defrosterslang heeft een groot effect op het feit dat je motor pas na 10 minuten lekker stationair loopt, ook kan hij hierdoor op de snelweg raar van gaan doen door bevriezing van de carburateur.
- V300 register
- Verbannen
-
Als ik deze twee dingen veranderd heb zal ik laten weten of er verbetering in zit. Vandaag weer 150 km gereden, starten vanochtend ging soepel, hij was tenslotte koud, maar na die 150 km rijden was die met geen mogelijkheid meer aan te krijgen, alleen een klein tikje van het contactslot.
De rook was er alleen bij het aangaan en later bij het rijden heb ik er volgens mij niet meer zoveel last van gehad, althans ik zag niet zoals eerst rookpluimen uit mn uitlaat komen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het relais is een startbeveiligingsrelais, zodat er bij een CVT in R of D niet gestart kan worden.
vanaf het contactslot (aansluiting 30) wordt door het relais de draad naar de startmotor (aansluiting) onderbroken als de auto in R of D staat.
bij een handbak vervalt deze beveiliging omdat er immers geen R of D is, dan konden ze kiezen voor een nieuw model zekeringenkast, speciaal voor de handbak modellen, of gewoon heel simpel een 30-87 brugje, en dat laatste is nu eenmaal goedkoper.
ik moet zeggen dat ik het wel heel vreemd vind dat je met koude motor wel kan starten want motortemperatuur staat compleet los van dit mechanisme, er moet een ander variabel zijn waarom hij warm niet start, dat dat relais daar niet meer hoort te zitten is in ieder geval iets dat zeker is.
- V300 register
- Verbannen
-
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
Ik wil best wel langskomen, moet je maar even met een persoonlijk bericht adres ofzo sturen.
Maargoed dat neemt nog steeds niet weg waarom die koud wel start en warm niet. Het meest logisch lijkt me de startmotor omdat de startmotor met een warme motor gewoon geen geluid meer maakt, helemaal dood.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Philippe340;158541 schreef : Maargoed dat neemt nog steeds niet weg waarom die koud wel start en warm niet. Het meest logisch lijkt me de startmotor omdat de startmotor met een warme motor gewoon geen geluid meer maakt, helemaal dood.
zou Erik dan een thermische startbeveiliging ingebouwd hebben?!?!
ik zou even (bij warme motor/als hij niet start) een voltmeting doen op de startmotor, kun je bepalen of de startmotor wel/niet kapot is.
mijn insziens ligt de fout 100% zeker bij de zekeringenkast, omdat er bij een handbak g??n relais voor de startbeveiliging hoort te zitten.
- V300 register
- Verbannen
-