Koelwater aan de kook
- V300 register
- Verbannen
-
De auto stationair laten draaien gaat goed, fan springt op tijd aan, en de meter loopt netjes terug. Maaaaar als je gaat rijden met de auto dan is die na een paar minuten loeiheet en stroomt het waterreservoir over.
We hebben al een nieuwe thermostaat gebruikt en meerdere malen "proberen" te ontluchten.
Iemand enig idee waar we nu verder moeten kijken???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de test is om zonder slangetje met de gashandle het toerental op ongeveer 2000 te houden, en dan een hulpje de slang te laten terugsteken. toerental zou meteen flink moeten stijgen.
indien vario dit soort dingen altijd alleen in N positie doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het klinkt toch als een ontluchtingsprobleem. Je 340 zou automatisch moeten ontluchten via het kleine dunne slangetje dat naar de top van het reservoir gaat. Kijk eens of daar geen verstoppingen inzitten bijvoorbeeld. Ontluchten doe je ook met de kachel op de hoogste stand en warmste stand.
Tijdens het lopen zou kvs langzaam door dat dunne slangetje terug het reservoir in moeten stromen, kijk even of dat gebeurd.
disclaimer: Dit is mijn kennis van een 360, of het bij een 340 hetzelfde werkt weet ik niet :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als je gaat rijden komt normaal gesproken de vacuumvervroeger ook in, is dit niet het geval dan kan door de veel te late ontsteking het uitlaatspruitstuk zelfs gaan gloeien, laat staan de temperatuur vh koelwater in de cylinderkop.
nevenmogelijkheid is koelprobleem:
340 koelsysteem altijd zonder de expansiedop ontluchten; kachel in 't rood en op iets verhoogd toerental laten draaien.
worden beide radiateurslangen even warm?
is er een koelslang die koud blijft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
heb dit nl eerder gehoord, en toen was het de ontstekingsunit!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nu willen we de onsteking op tijd zetten, maar krijgen het niet voor elkaar. De rotor is niet te draaien en de truc met lampje werkt niet, blijft aan.
Iemand tips om de ontsteking goed te stellen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik kom onderstaand tegen in de electronische boeken van de site.antiekeradio;155427 schreef : controleer eerst de onsteking eens, krijgt deze wel vacuum (dunne slangetje) en reageert ie op het lostrekken/terugsteken hiervan tijdens licht gasgeven
de test is om zonder slangetje met de gashandle het toerental op ongeveer 2000 te houden, en dan een hulpje de slang te laten terugsteken. toerental zou meteen flink moeten stijgen.
indien vario dit soort dingen altijd alleen in N positie doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.