345 doet het niet meer
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2010 01:01 #826710
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 345 doet het niet meer
Dan kan het de rotor niet zijn, maar moet je naar de sensor op het vliegwiel kijken. Is smerig/verroest of uit positie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2010 09:42 #826728
door Anjo van den Akker
afhankelijk van hoe en waar de koppakking kapot gaat kan het idd betekenen dat de auto niet meer start
bij een lekkage van koelwater naar olie krijg je sludgevorming in het carter, daar hoef je in eerste instantie niet al teveel van te merken; tot de sludge via de carterontluchting de carburateur in loopt. de sludge gaat in het inlaatspruitstuk zitten en dan heb je geen goede vermenging van lucht/brandstof waardoor hij bij warme motor misschien nog (zij het onregelmatig) loopt, maar bij koude motor niet te starten is; al loopt de sludge de kop in komt het ook in de verbrandingsruimte en dan ben je helemaal klaar
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 345 doet het niet meer
zit er niet op, deze 345 heeft contactpuntontsteking.Erik;140849 schreef : naar de sensor op het vliegwiel kijken. Is smerig/verroest of uit positie.
afhankelijk van hoe en waar de koppakking kapot gaat kan het idd betekenen dat de auto niet meer start
bij een lekkage van koelwater naar olie krijg je sludgevorming in het carter, daar hoef je in eerste instantie niet al teveel van te merken; tot de sludge via de carterontluchting de carburateur in loopt. de sludge gaat in het inlaatspruitstuk zitten en dan heb je geen goede vermenging van lucht/brandstof waardoor hij bij warme motor misschien nog (zij het onregelmatig) loopt, maar bij koude motor niet te starten is; al loopt de sludge de kop in komt het ook in de verbrandingsruimte en dan ben je helemaal klaar
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2010 15:16 #826748
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 345 doet het niet meer
Oh, ja, condensator, verweerde puntjes, gedraaide grondplaat, aansluiting bobinedraad etc controleren en idd. die koppakking. Stel dat ie nu zou starten en de koppakking is lek, dan is het een groot risico om er mee door te rijden. Dus gewoon kopje er af schuren, poetsen, vlaktemeten, controle zuigerbussen etc. en dan heerlijk nieuwe pakking (eventueel ook spruitstukpakking en pakking uitlaat en dan lekker schoon alles weer op zijn plek. Kopbouten mag je hergebruiken, maar nieuwe is beter. Een momentsleutel verteld je de waarheid.
Gelijk het totale koelsysteem (in tegengestelde richting) en oliesysteem ff reinigen. Om ieder risico uit te sluiten (waardoor ging de koppakking kapot?) ook de thermostaat controleren met de draadjetest.
Gelijk het totale koelsysteem (in tegengestelde richting) en oliesysteem ff reinigen. Om ieder risico uit te sluiten (waardoor ging de koppakking kapot?) ook de thermostaat controleren met de draadjetest.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-04-2010 17:58 #826763
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 345 doet het niet meer
vandaag geprobeerd de auto te starten hij loopt wel heel onregelmatig (drie cilinders denk ik )dus ga morgen toch nog eens de bougies vervangen en dan kijken wat hij doet de drap zit bij de eerste zuiger en voor de rest niet als hij het doet weet ik dat de rest goed is en dan kan ik de koppakking gaan vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-04-2010 09:03 #827814
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 345 doet het niet meer
de 345 moet helaas weg wie wil hem hebben voor reperatie of onderdelen
ik heb hier geen ruimte om hem te stallen anders gaat hij helaas voor 15 mei naar de sloop
ik heb hier geen ruimte om hem te stallen anders gaat hij helaas voor 15 mei naar de sloop
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2010 17:36 #827950
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 345 doet het niet meer
Naar de sloop is zonde, dan zet hem maar bij mij voor de deur.
Moderators: Mark Smeets