345 doet het niet meer
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
evt afdoppen bij de carburateur en dan kijken of het euvel over is
die drab is iig vocht, kan komen van korte stukjes rijden of een koelwaterlekkage; ziet het er onder de olievuldop ook zo uit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;140550 schreef : die slang tussen kleppendeksel en carburateur, zit daar nog een restrictie in?
evt afdoppen bij de carburateur en dan kijken of het euvel over is
die drab is iig vocht, kan komen van korte stukjes rijden of een koelwaterlekkage; ziet het er onder de olievuldop ook zo uit?
heb afgedopt maar helpt niets
op olie vul dop zit aan de onderkant ook drap onder kleppendeksel zit bij de 4 cilinder ook drap op de kleppendeksel bij de rest niet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
heb ik ook al aan zitten denken maar hoe kan je dat controleren?Bodejodel;140558 schreef : Dan zit er erg veel vocht in je olie. Lekke koppakking?
daarom had ik ook al zitten denken aan een ander blok en dan dit blok helmaal uit elkaar te halen en dan alle pakkingen etc te vervangen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Baileys in je olie is ook al een van de symptomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- als je in de olievuldop kijkt en bruine sludge ziet is het foute boel
als het dus foute boel is zou ik idd het complete blok eruit halen; alle randdelen op die b14.4 overzetten (poelies, dynamo, waterpomp, kleppendeksel, in/uitlaatspruitstukken en toebehoren etc) dat is de snelste recht-toe rechtaan methode
anders zou je de kop van deze motor kunnen lichten en de kop controleren op vlakheid; op papier minder werk maar dit kost meer tijd en is lastiger omdat het niet rechtstreeks overzetwerk is maar ook meten e.d..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Koppakkings zet
Olie
Koelvloeistof
kleppendeksel pakking Ben toch bezig en die 6 euro maakt ook niet meer uit
kop laten reviseren ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
waar je vooral op moet letten is het feit dat de Cleon motoren met natte bussen werken; je draait bij een kale kop alle kopbouten enkele slagen los op die bout direct naast de verdeler na (die slechts een kwartslag los), dan geef je een flinke zijwaartse klap met een kunststof hamer thv een van de uiteinden (bijv op de dynamosteun) en daarna pas draai je alle bouten compleet los en haalt de kop eruit. doe je dit niet dan heb je kans dat er een bus aan de kop blijft plakken, zou je de kop er dan uittillen dan dicht de o-ring onderaan de cylinderbus niet meer af en heb je alsnog een lekkage van koelwater naar het carter.
meten van de kop op zoveel mogelijk punten, maximale afwijking is 0,1mm grotere afwijking betekend vlakken; als de motor niet te warm gelopen is heb je een kans dat hij niet kromgetrokken is en dan is het eigenlijk een kwestie van koppakking wisselen en gaan.
kop lichten kun je doen met de spruitstukken e.d. nog gemonteerd, je moet dan wel aardig sterk zijn om de kop op te vangen als de kopbouten los gaan maar scheelt een hoop demontagewerk:
als je de spruitstukken/waterpomp wel los haalt; altijd nieuwe pakkingen gebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ook geschikt voor andere metingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.