motor ratelt
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;137470 schreef : In het showroomtopic las ik een nieuwe kop, dus ik ging eigenlijk uit van "nieuw-nieuw" maar een gebruikte vervangingskop is geloofwaardiger...
"Epic rattles" zijn nooit fijn...
Ja ,ok verkeerde info van mij ,natuurlijk was het een gebruikte cilinderkop ,en die had ik zelf nog op voorraad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;137469 schreef : kan een uitgelopen tuimelaar geweest zijn. dat geeft iig een duidelijk "epic rattle" en kan reden zijn om de kop te vervangen.
zelf zou ik in dat geval waarschijnlijk alleen de tuimelaargalerij vervangen, maar goed. met een andere kop is het zowieso opgelost natuurlijk.
Heb zelf ook een flinke ratel in mijn 1400 blok. De kleppen zijn (nogmaals)gesteld, de stoterstangen al een keer gecontroleerd en los gehaald om te kijken of ze krom waren, maar geen van dat allen. Wil nu wel verder en heb na het lezen van dit topic 2 vragen:
Hoe herken je een uitgelopen tuimelaar ?
En waar staat de kreet "epic ratlle" voor ?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
hengel;139787 schreef : Waar staat de kreet "epic ratlle" voor ?
Zoiets als; ' behoorlijk hard geratel'
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
overmatige speling tussen de tuimelaaras en de tuimelaarhengel;139787 schreef : Hoe herken je een uitgelopen tuimelaar ?
overmatige slijtage van de tuimelaarhamer
de uitlaatkleptuimelaars zijn van een oliekanaal verzien; meestal zijn deze het die het door verstopping van dit kanaal begeven (al is zelfs dat eigenlijk zelden bij de b14's)
- V300 register
- Verbannen
-