motor ratelt
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2010 17:57 #820209
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic motor ratelt
lijkt wel een gevalletje "vliegende stoterstang"
maar de link met: maar na 5 seconden ineens een snel tikkend geluid ,en daarna een ratelend geluid ,gevolgd door een brandluchtje en afslaan
kan ik nog niet plaatsen.
maar de link met: maar na 5 seconden ineens een snel tikkend geluid ,en daarna een ratelend geluid ,gevolgd door een brandluchtje en afslaan
kan ik nog niet plaatsen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-03-2010 18:05 #820210
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor ratelt
Uhh ja anjo , dat was de startmotor die ook overleden was:grr: ,heb het gecheckt ,gisteren nieuwe startmotor erin starte meteen beter maar dat ge tik of ratel , dat is nog luid te horen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2010 18:27 #820211
door Anjo van den Akker
ooh zo, ja dan is het inderdaad het moment dat het kleppendeksel eraf mag:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-03-2010 18:57 #820214
door V300 register
ja dat mag de garage doen ,dat kan ik toch zelf niet .
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-03-2010 19:24 #820217
door V300 register
Kleppendeksel moet in principe kunnen lukken zonder technische vaardigheden. Ik snap dat je voorzichtig bent, maar is voorzichtigheid nu wel op zijn plaats? Kleppendeksel eraf halen zal de situatie nooit erger maken. Tenzij je 'm te strak terugplaatst (is dat niet gebeurt toevallig?).
Weet niet of de volgende opmerking iets toevoegt aangezien het geratel wel heel erg hard lijkt te gaan, maar toch: ik ben me ooit rotgeschrokken van een luid tikkende motor, gebeurde onderweg. Het was toen een verrotte spruitstukpakking.
edit: ik zie in je showroomtopic dat je al heel wat zelf hebt gedaan, dus ik neem aan dat je doelde op de 'vliegende stoterstang' dat net een stapje te ver gaat
Weet niet of de volgende opmerking iets toevoegt aangezien het geratel wel heel erg hard lijkt te gaan, maar toch: ik ben me ooit rotgeschrokken van een luid tikkende motor, gebeurde onderweg. Het was toen een verrotte spruitstukpakking.
edit: ik zie in je showroomtopic dat je al heel wat zelf hebt gedaan, dus ik neem aan dat je doelde op de 'vliegende stoterstang' dat net een stapje te ver gaat

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2010 19:39 #820220
door Anjo van den Akker
kleppendeksel is 3 moertjes lossen en een paar klemmetjes die aan de kant moeten; stelt helemaal niets voor.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-03-2010 20:48 #820242
door V300 register
Die spruitstukpakking zal ik checken ,moet ik wel eerst weten waar die zit ,net zoals die stoterstang :confused: maar ik ben niet voor niets lid geworden heeyeehaa! effe zoeken dan maar :yesyes:
@punkass , de kleppendeksel heb ik er al afgehaald ,eigenlijk bedoelde ik wat daarna komt ,als ik zie wat ik allemaal los moet schroeven :+ kan ik beter niet gelijk alles eruithalen :humor:
@punkass , de kleppendeksel heb ik er al afgehaald ,eigenlijk bedoelde ik wat daarna komt ,als ik zie wat ik allemaal los moet schroeven :+ kan ik beter niet gelijk alles eruithalen :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-03-2010 22:18 #820259
door V300 register
En een te strak vastgedraaid kleppendeksel (mocht je dat zelf niet uitsluiten). Kan dat zoveel lawaai maken?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2010 09:43 #820275
door Anjo van den Akker
je bent een knappe jongen als je het kleppendeksel zo strak aandraait dat hij de tuimelaars gaat raken:+, het is mogelijk maar dan wordt het kleppendeksel echt veel te lomp vastgezet en staat hij duidelijk ovaal ipv rechthoekig.
ff zonder gekheid; haal het kleppendeksel eraf, aan de linkerzijde van de tuimelaaras zie je 8 stangetjes ongeveer 5mm dik de motor in verdwijnen richting de nokkenas; hoogstwaarschijnlijk is er eentje die niet goed op z'n plek zit en losgesprongen is, dat is duidelijk te zien. dit is vooral een mogelijkheid als recent de kleppen zijn gesteld en dus niet goed gegaan is (of niet geborgd)
als dat niet het geval is; dan graag een aantal grote fototjes van de situatie onder het kleppendeksel:)
ff zonder gekheid; haal het kleppendeksel eraf, aan de linkerzijde van de tuimelaaras zie je 8 stangetjes ongeveer 5mm dik de motor in verdwijnen richting de nokkenas; hoogstwaarschijnlijk is er eentje die niet goed op z'n plek zit en losgesprongen is, dat is duidelijk te zien. dit is vooral een mogelijkheid als recent de kleppen zijn gesteld en dus niet goed gegaan is (of niet geborgd)
als dat niet het geval is; dan graag een aantal grote fototjes van de situatie onder het kleppendeksel:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-03-2010 10:17 #820276
door V300 register
Niels had dat ook een keer dat een stoterstang los lag kabaal te maken.
Moderators: Mark Smeets