motor ratelt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2010 00:29 #629989 door V300 register
motor ratelt is gemaakt door V300 register
Hoi, daar was ik weer met mijn probleemvolvo :no:

Vanavond wou ik mijn beestje starten ,ok dat ging wel redelijk ,maar na 5 seconden ineens een snel tikkend geluid ,en daarna een ratelend geluid ,gevolgd door een brandluchtje en afslaan ,alsof er iets doorgebrand is ,ik vermoed zelf de startmotor ,maar echt wat een herrie geeft dat als ik hem laat draaien ,wat met moeite gaat hieronder een link over hoe dat ongeveer klinkt ,ik hoor het wel van de experts

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2010 00:38 #819319 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor ratelt
blijft de startmotor meedraaien?

dat klinkt overigens totaal anders dan een golf met te grote klepspeling, maar goed.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2010 01:19 #819320 door V300 register
Het is niet helemaal hetzelfde hoor ,maar zo ongeveer,het eigenlijk een voorbeeld.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2010 07:40 #819324 door V300 register
Ik denk dat ik je geluid herken!
Klinkt zo'n beetje als een zware dieselmotor, terwijl het eigenlijk een benzinemotor is...

Hoe zit het met het motorvermogen?
Als dat op niets meer lijkt, dan zit je volgens mij net als ik met een lek in je uitlaatspruitstuk. Bij mij trad dat op na vervangen van de koppakking en de aansluiting tussen downpipe en uitlaat...

Het was Anjo die dit gezegd heeft trouwens. Zelf heb ik nog niet de tijd gehad om te vervangen, maar heb wel al van nabij gekeken en het klopt idd dat mijn pakking van de uitlaat lekte... Dus mss kan je dat even proberen controleren...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2010 09:43 #819327 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic motor ratelt
gebeurt het sinds de startmotor vervangen is?

heb je de oude nog om de axiale slag en afstand van kroonwiel tot behuizing na te meten en te vergelijken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2010 12:27 #819344 door V300 register
Ja die startmotor zit eigenlijk nog niet zo lang in ,maar natuurlijk was het ook geen nieuwe ,ik zal vandaag even kijken wat er is ,gisteravond was het namelijk te donker om iets te zien .

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2010 12:30 #819345 door V300 register

Dendorssers;135726 schreef : Ik denk dat ik je geluid herken!
Klinkt zo'n beetje als een zware dieselmotor, terwijl het eigenlijk een benzinemotor is...

Hoe zit het met het motorvermogen?
Als dat op niets meer lijkt, dan zit je volgens mij net als ik met een lek in je uitlaatspruitstuk. Bij mij trad dat op na vervangen van de koppakking en de aansluiting tussen downpipe en uitlaat...

Het was Anjo die dit gezegd heeft trouwens. Zelf heb ik nog niet de tijd gehad om te vervangen, maar heb wel al van nabij gekeken en het klopt idd dat mijn pakking van de uitlaat lekte... Dus mss kan je dat even proberen controleren...

Maar dat verklaart niet dat snelle tikkende geluid ,klonk als de selenoid van de startmotor ,en een brandluchtje (als ik het zo goed zeg)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2010 13:40 #819348 door V300 register
Zo ,effe gekeken motor starte hoor ,motorkap open maar toen ineens een klein beetje rook bij het vliegwiel ,ik heb hem maar gelijk uitgezet ,brr wat eng was dat ,ik ga het wel proberen hem uit elkaar te halen maar ik heb eigenlijk een beetje genoeg van ,elke keer weer iets ,heeft iemand toevallig zin om te kijken ? ik zal ook nog wel effe een filmpje maken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2010 13:42 #819349 door V300 register
In het kader van "out of the box denken": als het de startmotor niet is, rotzooi tussen de koppeling?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2010 19:47 #820110 door V300 register
Hmmm ,startmotor heb ik vervangen ,maar dat geratel bij de motor klinkt nergens ,hij draait wel redelijk stationair ,ach ik weet het niet meer ,bel de anwb wel weer .

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC