afslaan volvo

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2010 13:22 #827917 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afslaan volvo

AvdAkker;142063 schreef : nope, alle b14's hebben een restrictie in de slang tussen carb voet en T-stuk kleppendeksel zitten; het is in feite niets meer als een stukje kunststof dat de slang afdicht met een gaatje van 1mm erin (zou je evt bij een draaierij kunnen [laten] maken, voor een paar euro ben je klaar)

@ patrick, je kunt nu het beste de slang vanaf het t-stuk op het kleppendeksel losgooien en de slang die bovenop het emvk komt direct op de carburateurvoet aansluiten; als het goed is loopt hij dan weer beroerd door de huidige very-foute afstelling maar moet je in staat zijn om hem iig wel opnieuw fatsoenlijk af te stellen

zodra je weer een restrictie hebt kun je de slang weer aansluiten en als het goed is moet je hem dan opnieuw afstellen;)

Ja ik heb er nu weer een restrictie in zitten ,maaree.. hij loopt nog steeds beroerd na het proberen af te stellen ,op een gegeven moment reedt hij uit zichzelf weg zonder dat ik wat deed ,ik denk toch dat de vlotterdeksel pakking lek is ,want hij houdt verschrikkelijk in ,zeg maar schuden in de auto en choke helpt hem weer in zijn ritme ,dus morgen maar weer effe kijken desnoods hele carb eraf halen .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2010 16:50 #827942 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic afslaan volvo
dat ding is toch "afgesteld" zonder restrictie?

je bent zowieso al een hele knappe vent als je met de co meter zo'n blunder kan maken; maar je krijgt dat uberhaupt al helemaal niet voor elkaar als de vlotterdekselpakking verrot is...

gewoon opnieuw goed afstellen dus, dan is er niets aan de hand:) ohja, wel afstellen in de N; in de D is dat inderdaad levensgevaarlijk..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2010 10:33 #828036 door V300 register
Ja ,daar hebben ze zelf niet goed naar gekeken nee ,ik zelf ook niet .

Vandaag komt het revisiesetje binnen voor de carb ,ik ga nu lekker aan de slag.:yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2010 14:01 #828047 door V300 register

AvdAkker;142110 schreef : dat ding is toch "afgesteld" zonder restrictie?

je bent zowieso al een hele knappe vent als je met de co meter zo'n blunder kan maken; maar je krijgt dat uberhaupt al helemaal niet voor elkaar als de vlotterdekselpakking verrot is...

gewoon opnieuw goed afstellen dus, dan is er niets aan de hand:) ohja, wel afstellen in de N; in de D is dat inderdaad levensgevaarlijk..

Euhh Anjo ,ik heb zelf weer eens lopen prutsen volgens mij, er was iets met het vacuumsysteem er was een slangetje losgeraakt van dat witte kastje ergens in de rechterhoek ...:crazy1: hij loopt nu weer als een naaimachientje.

Ik doe dus de carberateur revisie nu nog niet ,al heb ik wel het revisiesetje binnen ,maar heb eigenlijk geen zin om dat op straat te doen :D waar iedereen me loopt aan te gapen :)

Oh ja ik heb gelijk ook maar een vraagbaak aangeschaft .

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2010 14:04 #828736 door V300 register
dat laatste is zowieso slim.

als de restrictie kwijt is kun je altijd de betreffende dunnen aansluiting bij de carburateurvoet nog afdoppen, en de carb. goed afstellen. Dit zorgt er wel voor dat het luchtfilter eerder vuil wordt door de oliedampen uit de motor.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC