afslaan volvo

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2010 08:21 #818873 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afslaan volvo
Dat is idd slangetje verdachte nr.1.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 12:09 #827349 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afslaan volvo
Dacht ik alles wel weer gehad te hebben begint het weer,namelijk slecht stationair lopen en afslaan.

Als ik de auto start, en dat gaat goed start meteen ,dan later druk ik de choke weer even in ,en dan slaat hij met veel geschud van de motor af na ongeveer 5 a 10 seconden ,dus ik denk tja wat kan het wezen, normaal loopt hij mooi staitonair maar nu echt belabberd ,2e keer starten lukt niet ,moet echt het gas intrappen .

Gisteren reed ik weg sta ik voor een stoplicht wil ik optrekken slaat ie af ,weer moeilijk starten sta je daar heel genant ,en hij houd ook behoorlijk in ,zeg maar als je aan het rijden bent van die blub geluiden ,vacuumprobleem had ik laatst al aangepakt ,heb de auto wel vorige week apk laten keuren ,dus waarschijnlijk hebben ze aan de co schroef zitten draaien .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 12:19 #827351 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afslaan volvo
Is ie goedgekeurd?

Voordat je aan de CO schroef gaat draaien even de slangen vh motorvacuum controleren en of je luchtfilter nog vast zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 12:44 #827354 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afslaan volvo
Gedoe ook altijd met die CO-metingen. Voor uw aller informatie: een 340, ongeregelde kat of geen kat, mag 3,5% CO hebben, en voor 1986 zelfs 4,5%. Daar komt een goedlopende 340 echt niet aan, dus hoeven ze niet aan dat schroefje te rotzooien. Voor een auto met lambdasonde (geregelde kat) geldt wel 0,5%, maar daar is alleen sprake van bij 360's met B200F-motor. Je zou het haast op een briefje meegeven als je je auto voor de APK aanbiedt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-04-2010 14:33 #827362 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic afslaan volvo
Bedankt voor de CO reminder Niels!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 14:47 #827363 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afslaan volvo
Schokt hij ook bij het rijden van een stationaire snelheid...?
Ik zou het mss ook is gaan zoeken in nog meer vacuumlekken. Dat in de zin van lekke vlotterpakking enz... Mss moet je toch nog is met een bus remmenreiniger enz even langs de carb gaan...
Helpt het uittrekken van de choke trouwens om hem weer in zijn ritme te doen lopen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 15:52 #827370 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afslaan volvo
als de ontstekingsdelen niet meer fris zijn (of als je een 1700 hebt) kan het CO percentage wel een buiten de marge liggen bij optimale afstelling op het gehoor.

maar normaal gezien een goede b14 met frisse ontsteking, stel je op het gehoor al ruim binnen de APK marges. Helemaal als je een wagen hebt met pulsair (met of zonder afgedopte EGR), dan moet ie het eigenlijk altijd op zn sloffen halen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 09:32 #827513 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afslaan volvo

Dendorssers;141516 schreef : Schokt hij ook bij het rijden van een stationaire snelheid...?
Ik zou het mss ook is gaan zoeken in nog meer vacuumlekken. Dat in de zin van lekke vlotterpakking enz... Mss moet je toch nog is met een bus remmenreiniger enz even langs de carb gaan...
Helpt het uittrekken van de choke trouwens om hem weer in zijn ritme te doen lopen?


Nou herinner ik me iets dat ik laatst een slangetje heb vervangen bij de carberateurvoet ,op de foto hierboven kun je zien dat er een geel buisje in zit ,nou zit deze buis niet meer in het slangetje ,arggh zou dat het kunnen zijn ? dat ie gewoon dubbelklapt :wtf2: waar zou ik dat kunnen halen ,mischien kan ik dat zelf ook wel fabriceren ,en ja de choke helpt hem weer in zijn ritme, en ja de carb moet zowiezo opgefrist worden .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 09:36 #827514 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afslaan volvo
Dat gele buisje is een restrictie. Hoort er wel in te zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 09:37 #827515 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afslaan volvo

Lucluc;141672 schreef : Dat gele buisje is een restrictie. Hoort er wel in te zitten.



Ach ja restrictie dat woord zocht ik ,het zit er niet meer in ,maar ik ga op zoek .:crazy1:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD