afslaan volvo

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2010 12:02 #629968 door V300 register
afslaan volvo is gemaakt door V300 register
Hoi ,

Ik heb weer eens een probleem met de volvo , als ik de volvo start en dat gaat moeilijk ,startmotor draait wel rond ,dan moet ik echt het gas intrappen dan start hij wel ,maar stationair draaien gaat in het begin goed ,maar na ongeveer 10 seconden slaat hij af ,dan zie ik ook een lampje branden ,terwijl de accu net een half jaar oud is , gisteravond stond ik bij het stoplicht ,wil ik gaan wegrijden slaat hij weer af , dan komt de volvo moeilijk voorruit,starten weer moeilijk en weer afslaan ,sta ik daar op de weg ,heel vervelend het is het of de dynamo stuk is ? of iets met vacuum of zoiets , wie zou het weten .

groet patrick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 12:15 #818468 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic afslaan volvo
Zijn je brandstofslangen nog goed? Lijkt erop dat de motor start op het restje benzine dat nog in de vlotterkamer zit mar er wordt niet tijdig genoeg versche benzine aangevoerd => afslaan en moeilijk weer aanslaan.

Als 'ie afslaat staat hij nog in de contactstand => er gaan diverse lampjes branden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2010 13:27 #818475 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afslaan volvo
vacuumlek. check de slangen rond de carburateur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2010 14:10 #818482 door V300 register
eerst onderhoudstoestand nagaan en indien nodig een grote beurt (laten) geven.

bougies, check verdeelkap en kabels (of vervang ze als voorzorg voor merkspul)

het is normaal dat het laadstroom- en oliedruklampje gaat branden als de motor af slaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2010 13:58 #818637 door V300 register
Hoi Patrick,

Wat je zou kunnen doen is als de motor net afgeslagen is, is er even een bougie uit draaien. Aan de kleur van de bougie kun je bijzonder veel aflezen. Als de bougie flink zwart is als de motor net is afgeslagen, dan kun je er donder op zeggen dat de motor verzuipt.

In dat geval vermoedelijk vanwege een lekkende vlotternaald. Hierbij ga ik er even vanuit dat de problemen van de ene op de andere dag ontstaan zijn.
Je kunt de vlotternaald controleren door het carburateur deksel los te schroeven, op zijn kop te houden en op de benzine-invoer te blazen. Er zou dan geen lucht mogen ontsnappen. Ontsnapt er lucht, dan sluit de benzinetoevoer niet volledig af, loopt je vlotterkamer te vol en slaat de motor af. In dat geval moet het teveel aan benzine eerst kunnen verdampen voor je de motor opnieuw kunt starten (verklaart vertraagd starten).

Indien de bougie vaal grijzig/wittig is, dan krijgt de motor te weinig benzine. Als de problemen ineens ontstaan zijn dan zul je inderdaad de benzineslangen, benzinefilter, en de benzinepomp eens na moeten lopen.

Ik gok op verzuipen.

Verder inderdaad de vacuumslangen, verdelerkap, rotor en bougies controleren en bij twijfel vernieuwen.

Succes met het vinden van een oplossing!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 00:15 #818731 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic afslaan volvo
Het bovenbeschreven patroon herken ik van een niet goed werkende vlotter. Een vlottertest kan geen kwaad, even als valse lucht problemen bij de carb.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 15:39 #818786 door V300 register

Lucluc;134852 schreef : vacuumlek. check de slangen rond de carburateur.

Volgens mij zeker een vacuumlek ,dit slangetje wat in verbinding staat met de emvk was al half gescheurd ,zou dit tot het afslaan van de motor kunnen zijn ,het is een klein slangetje ,wat ook erg vastzit :flame: ,zou ik dit bij een automaterialenzaak kunnen halen ? of moet ik maar de anwb bellen ,lijkt mij stug dat ze die effe hebben .groetjes patrick

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 15:44 #818787 door V300 register
de carb krijgt wel benzine ,en er kwam een mooi straaltje uit ,zowiezo is de carb aan een schoonmaakbeurtje toe ,het oogt wel erg smerig en somige delen gaan stroef .

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 18:58 #818806 door V300 register
Jes hij doet het heel goed nou ,mooi draait hij nu ,had ergens nog een een slangetje .

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 23:51 #818864 door V300 register
let er wel op dat je g??n gewapende slang kunt gebruiken voor vacu?m.

je moet dikwandige (en dus ongewapende) rubber slang hebben. die kan het vacuum weerstaan zonder 'dicht te klappen'

bij gewapende slangen heb je het probleem dat de binnenste laag (binnenin de bewapening) los laat van de rest van de slang en hij verstopt gaat zitten. Of de hele slang wordt plat gezogen (zoals bij tuinslangen etc)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC