afslaan volvo

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 10:15 #827523 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic afslaan volvo
Als je 'm hebt gevonden en teruggezet, en de rest klopt ook, dan verdient de carburateur het om (opnieuw) afgesteld te worden. Bij een goedwerkende carburateur is het verschil met of zonder restrictie enorm!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 10:30 #827524 door V300 register

punkazz;141681 schreef : Als je 'm hebt gevonden en teruggezet, en de rest klopt ook, dan verdient de carburateur het om (opnieuw) afgesteld te worden. Bij een goedwerkende carburateur is het verschil met of zonder restrictie enorm!

J

Ja ,dat wordt zeker mijn volgende project, de carberateur schoonmaken en een revisiekit bestellen bij bccp.nl ,want hij is smerig :no: maar dat ga ik in mijn vakantie doen .

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2010 01:38 #827678 door V300 register

Lucluc;141503 schreef : Is ie goedgekeurd?

Voordat je aan de CO schroef gaat draaien even de slangen vh motorvacuum controleren en of je luchtfilter nog vast zit.

Ja hij is weer goedgekeurd ,de restrictie in het slangetje ben ik dus kwijt ,dus maar even naar de sloop ,en voor een draadje van de stationare sproeier is niet zo goed meer ,weet iemand of dat ergens anders kan halen ?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-04-2010 08:19 #827681 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic afslaan volvo
Voor die draad zou je ook gewoon een stukje 1,5mm2 elektra draad kunnen halen (wel met meerdere 'aders', oftewel geen solid core )

Bij een automaterialen zaak hebben ze dat wel, vaak zelfs in meerdere kleuren.

Zet je er dan ook meteen een andere connector op voor de aansluiting op de staionair sproeier?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2010 01:22 #827810 door V300 register

punkazz;141681 schreef : Als je 'm hebt gevonden en teruggezet, en de rest klopt ook, dan verdient de carburateur het om (opnieuw) afgesteld te worden. Bij een goedwerkende carburateur is het verschil met of zonder restrictie enorm!

Ik heb het restrictie in het slangetje niet meer gevonden :cry3: ,hij loopt ook erg beroerd ,schoken tijdens het rijden slecht stationair draaien en uitvallen ,ook voor het stoplicht ,ook de uitlaat geeft weer van die leuke plofjes en lekt ineens,morgen maar weer effe onder de motorkap ,heeft toevallig iemand z'n geel buisje over wat in het vacuumslang moet ,bij de carberateurvoet dus:worship:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2010 04:06 #827812 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic afslaan volvo
wtf, als hij als APK goedkeur is afgesteld zonder die restrictie dan heb je nu ?cht een enorm belabberd afgestelde volvo...

hoe komt het dat de originele restrictie ineens foetsie is?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2010 00:27 #827892 door V300 register
Ja dat klopt ja ,hij klinkt en voelt heel beroerd .

Ik weet niet waar die restrictie is ,ik hem wel ergens bewaard hoop ik ,maar ik ga morgen wel effe naar de sloop ,ik hoop dat daar nog volvo's staan

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2010 01:01 #827894 door V300 register
Het is trouwens wel een andere restrictie dan ik ken (ik was 'm ook een keertje kwijt, nou ja, ik...de garage)

Is het wel hetzelfde principe, Anjo/iemand?

edit: oh, dit is iets des variomatics....?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2010 09:41 #827896 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic afslaan volvo
nope, alle b14's hebben een restrictie in de slang tussen carb voet en T-stuk kleppendeksel zitten; het is in feite niets meer als een stukje kunststof dat de slang afdicht met een gaatje van 1mm erin (zou je evt bij een draaierij kunnen [laten] maken, voor een paar euro ben je klaar)

@ patrick, je kunt nu het beste de slang vanaf het t-stuk op het kleppendeksel losgooien en de slang die bovenop het emvk komt direct op de carburateurvoet aansluiten; als het goed is loopt hij dan weer beroerd door de huidige very-foute afstelling maar moet je in staat zijn om hem iig wel opnieuw fatsoenlijk af te stellen

zodra je weer een restrictie hebt kun je de slang weer aansluiten en als het goed is moet je hem dan opnieuw afstellen;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2010 11:26 #827904 door V300 register
Ok?, dan ziet ie er anders uit...bij mij zat ie niet zo dicht op de voet, maar bij het t-stuk, de slang waarin ie zat liep vervolgens om de carb naar de voet, maar het maakt dus niks uit op welke plek ie zit.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC