startmotor vervangen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2010 07:45 #813080 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic startmotor vervangen
Ik heb altijd gehoord een kilometer of 40 stevig door kunnen rijden... Dat komt idd neer op 20 min snelweg-karren!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2010 21:46 #813218 door V300 register
Zucht , ikke snel effe kijken waar de startmotor zit, kon het niet vinden ,wie weet het ? zal mijn bril wel niet ophebben .

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2010 21:52 #813219 door V300 register
startmotor vervangen

AvdAkker;131653 schreef : startmotor is zeer eenvoudig te vinden en te vervangen, zit aan de rechterzijde van de motor aan het koppelingshuis.
3x bout bij koppelingshuis (+ steuntje naar uitlaatspruitstuk), 1x bout aan motor thv carterpan. 5 minuten vloeken en hij is los

maar, het klinkt als een dooie accu. probeer eens of hij wel normaal start met een jumpstarter. daarna ook de laadspanning even controleren als de motor loopt, kan ook zijn dat de dynamo overleden is.

Ja anjo heb even snel gekeken ,maar kon het niet vinden ,had een beetje haast ,zowiezo moet de startmotor vervangen worden ,of schoonmaken :wtf2:
en waarschijnlijk ook een nieuwe accu ,pfff heb alleen niet zoveel tijd maar de auto is de moeite waard ,binnenkort foto's in de showroom

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2010 21:55 #813220 door V300 register
ja oke weet nu wel waar die startmotor zit .

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 18:16 #813293 door V300 register
Reviseren van een startmotor kost nagenoeg niks. Heb toevallig gisteren de mijne nog gedaan in een klein uurtje tijd. Meestal zijn alleen de koolborstels versleten (was in mijn geval ook). Voor de rest is het een kwestie van schoonmaken en de koolborstels en collector inspuiten met contactspray.
Schuifgedeelten, zoals het startmotorrelais smeer je een beetje olie op en de overige bewegende delen vet je netjes in.

Dan kan je startmotor er weer een heel eind tegenaan!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2013 11:34 #935699 door V300 register
Hi! Gelukt om de wagen weer aan de praat te krijgen? De startmotor van mijn Volvo bleef na het starten nog even meedraaien met de motor. Vaak is dit een teken dat er snel iets kappot gaat. Afgelopen weekend wilde de auto dan ook niet meer starten. Ik heb een nieuwe (oude) startmotor gekocht. Heeft iemand ervaring met het vervangen van de startmotor? Ik denk dat het loshalen is en vastmaken, maar misschien komt er veel meer bij kijken? Bedankt voor de reacties!

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2013 11:56 #935700 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic startmotor vervangen
Kabels op de accu losmaken, bedrading op de startmotor losmaken (dit zijn koperen moeren op een koperen bout, draai dus rustig zodat de boel niet warm wordt en buigt) en dan 3 bouten (als ik het me goed herinner) eruit draaien en de starmotor kan zo naar voren en eruit!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2013 01:19 #935721 door V300 register
het is vooral belangrijk om een accupool los te nemen voor je begint :)

voor de rest is het gewoon ouderwets sleutelwerk. Er zit nog een beugel van de uitlaat in de weg ook als het goed is.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2013 11:16 #935753 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic startmotor vervangen
Ik heb dat ding wel eens in het donker vervangen. Naast de accukabel losmaken zou ik de "pannenkoek er ook afhalen. (heb je meer werkruimte). Check gelijk de stekkers en aansluitingen. Denk er even over na in welke volgorde je de bouten vast zet. Begin met de drie aan vliegwiel zijde.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2013 12:35 #935969 door V300 register
Bedankt voor alle adviezen! Ik heb van het weekend de startmotor vervangen. De pannenkoek eraf zorgde inderdaad voor veel meer ruimte, waardoor je er gemakkelijk bij kunt. Bouten zaten niet muurvast en alles ging lekker. Nieuw motortje op z'n plek en proberen te starten. Ja! Hij deed het! Helaas maar vijf keer. Nu geeft-i alleen nog maar een tikje. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? Het contactslot? Branden de motortjes door?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC