het 300.000ste 'welke olie moet ik gebruiken?' topic
- V300 register
- Verbannen
-
Geen tijd hebben vind ik niet echt een excuus voor die keuze. Geen zin hebben is al een beter excuus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ten tweede gooien wij hier altijd een oil system cleaner in de olie voor het aflaten, duurt een kwartier.
Ten derde beschikken wij hier niet over een brug, dus lastiger losdraaien.
Ten vierde heb je eigenlijk wel gelijk, het is meer een kwestie van geen zin/uitstelgedrag dan geen tijd. :f
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel 2;120692 schreef : Ten eerste moet de auto vrij koud zijn, een heet blok is niet echt prettig.
Ten tweede gooien wij hier altijd een oil system cleaner in de olie voor het aflaten, duurt een kwartier.
Ten vierde heb je eigenlijk wel gelijk, het is meer een kwestie van geen zin/uitstelgedrag dan geen tijd. :f
Je gaat me toch niet vertellen dat je de aftapplug lastig bij kunt op een B19 he? Even onder de voorbalk liggen, uitkijken voor eventuele roest in je ogen en hopla, je kunt hem bijna losblazen.
Dan pak je een afspoelbak uit het keukenkastje van je moeder, zo'n laag model die mooi onder de auto past en die zet je er onder. Als je geen ruzie wilt doe je dit als ze niet thuis zijn uiteraard!
En zorgen dat je je arm snel wegtrekt als de olie begint te lopen, olie die langs je arm je mouw instroomt is niet fijn

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel 2;120692 schreef : Ten eerste moet de auto vrij koud zijn, een heet blok is niet echt prettig.
Lauwe olie is best lekker, heet is inderdaad minder fijn. Gelukkig gebruik ik mijn auto niet 24/7 en is er altijd wel een moment dat de motor niet warm is, zeker als je er rekening mee houdt. Onomogelijk is het zeker niet om warme/hete olie af te laten. Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee.
Ik gebruik Fort? engine flush/cleaner. Hierdoor heb je inderdaad een warme motor bij olie aflaten maar echt een probleem kun je dat toch niet noemen.
Ik doe bijna alles op de oprit, op een parkeerplaats, op straat. Bij een redblock is het nauwelijks een belemmering. Bij andere reperaties/werkzaamheden kan het behoorlijk vervelend zijn. Mja je bent immer student.
Het gebrek aan motivatie/zin oid komt me bekend voor:D
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;120704 schreef : Je gaat me toch niet vertellen dat je de aftapplug lastig bij kunt op een B19 he? Even onder de voorbalk liggen, uitkijken voor eventuele roest in je ogen en hopla, je kunt hem bijna losblazen.
Ik had het ook niet over de B19, maar over de B5234FT. Die is ietsjes lager.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-