het 300.000ste 'welke olie moet ik gebruiken?' topic
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;120666 schreef : Ik heb in de afgelopen 8.000 km nog nog geen druppel olie hoeven bijvullen...
Ik vind de getallen die ik hier lees ook hoog en niet echt acceptabel. Misschien zit er veel verschil tussen een B14 en B200?
- V300 register
- Verbannen
-
Wat ik bedoel is dat ikzelf liever eerder de olie ververs (5000klm is al heel lang bij mij) dan dat ik klauwen met geld aan 5w50 uitgeef en die vervolgens 10k klm laat zitten.
Geef momenteel niet meer dan E20 uit voor een 5L kan en wil dat bij de 360 eens in de +- 3 mnd vervangen (afhankelijk van het gebruik, mijn 360 is niet representatief!).
Voorheen was vol synt 5w40 toch altijd een dure grap bij de 740s. Andere redblock rijders in mijn nabije omgeving zijn erg tevreden over Valvoline synpower.
Ik zou graag 5w50 gebruiken en dat maar vaak verversen maar dan moet ik toch eerst een sponsor vinden of een geldboom planten.
Duurdere olie met sportievere eigenschapen (5w40/5w50 of nog extremer) bevat vaak veel toevoegingen om die eigenschappen te bereiken, hierdoor wordt de olie niet bepaald stabieler.
Ik ben wel van mening dat je niet op de olie moet bezuinigen, dus geen 20k klm met dezelfde olie rondrijden, zelf vind ik 5k klm al lang, maar dat is natuurlijk ieder voor zich, houd je op zijn minst aan de in de gebruiksaanwijzing/boekjes aangegeven intervallen.
Een motor is goedkoop dat weet ik maar een betrouwbare motor(auto ) is onbetaalbaar!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
De DLS komt motorisch pas aan de beurt als de carrosserie klaar is, dus misschien pas eind volgend jaar. Maar dat maakt niet uit, want hij rijdt toch niet.