Revisie Webercarburateur
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;102488 schreef : 400 tpm is toch echt wel laag hoor Niels, liep hij toen nog redelijk of beefde je bijna uit de auto? Denk dat ik de mijne ook wel zo laag zou krijgen, maar dan schud ik zo de auto uit!
Met de '400 toeren-test' of ook wel de 'Anjo-test' kun je nagaan of je geen lekjes hebt of andere narigheid. Blijft de motor dan lopen (ja, bij 400 toeren schudt-ie behoorlijk) dan is-ie okee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
stangetje volledig rechtmaken, oude membraam ernaast houden en de lengte overnemen en nieuw gaatje boren. werkt perfect
350rpm hea niels;)
maare, klinkt idd als afstelling...
- V300 register
- Verbannen
-

Zal eerst het co laten afstellen. Daarna kunnen we verder kijken. Mogelijk ben ik nu nog iets te snel met conlcusies. Mijn vriendin gaf al aan dat de auto meer naar benzine ruikt. Nu staat hij dus mogelijk veel te rijk!
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
antiekeradio;102485 schreef : voor dat chokemembraan moet je volgens mij gewoon met de hamer op de werkbank de 'knik' eruit slaan.
AvdAkker;102494 schreef : dat membraam het het geknikte stangetje moet je even verbouwen.
stangetje volledig rechtmaken, oude membraam ernaast houden en de lengte overnemen en nieuw gaatje boren. werkt perfect
Hier in foto:
Oud en nieuw
antiekeradio;102485 schreef : .......met de hamer op de werkbank de 'knik' eruit slaan......
Met de bankschroef net iets makkelijker
"Even recht"
Gat af getekend, hart maat is 33 mm vanaf de membraan en in het midden van de plaatje, het gaatje is zelf 3.5 mm
Gaatje geboord nu nog afwerken
oud en "gereviseerd" nieuw
Met het goede gereedschap is dit in 15 min te realiseren.

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
@ Erick, respect voor de foto's! dit membraampje is bijna de identieke versie van degene die ik aangepast heb, leuk om te zien dat het gelukt is, het is inderdaad heel makkelijk!2 Fast 4 U;115277 schreef : Met het goede gereedschap is dit in 15 min te realiseren.
ik heb zelf de moeite niet genomen om het originele gat weg te werken, dit is voor het oog mooier maar functioneel blijft hij vrijlopen dus het is geen vereiste.
netjes!
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Zijn er bepaalde basis instellingen die ik moet uitvoeren voor- of nadat de carb gemonteerd wordt/is??
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
beide koperen ringetjes zijn voor de acceleratiesproeier
o-ringetjes overhouden klopt idd, in principe heb je enkel die van de stationairsproeier en bij het pneumatische-choke membraam nodig.
instellingen:
- vlotterhoogte
- pneumatische choke opening
- co (basisafstelling, schroef voorzichtig volledig indraaien en dan 1,5 slag uitdraaien)
- stationair, gewoon flink hoog zodat de motor zeker weten aanslaat en zodat je hem als ie warm is gewoon terug kan stellen
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Pneumatische choke opening hoe wordt die afgesteld??
Met stationairsproeier bedoel je de CO schroef die wat beschermd wordt??
- V300 register
- Verbannen
-