Revisie Webercarburateur

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2009 12:48 #775266 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie Webercarburateur

Dendorssers;102488 schreef : 400 tpm is toch echt wel laag hoor Niels, liep hij toen nog redelijk of beefde je bijna uit de auto? Denk dat ik de mijne ook wel zo laag zou krijgen, maar dan schud ik zo de auto uit!


Met de '400 toeren-test' of ook wel de 'Anjo-test' kun je nagaan of je geen lekjes hebt of andere narigheid. Blijft de motor dan lopen (ja, bij 400 toeren schudt-ie behoorlijk) dan is-ie okee :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2009 12:56 #775268 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Revisie Webercarburateur
dat membraam het het geknikte stangetje moet je even verbouwen.

stangetje volledig rechtmaken, oude membraam ernaast houden en de lengte overnemen en nieuw gaatje boren. werkt perfect

350rpm hea niels;)

maare, klinkt idd als afstelling...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2009 12:59 #775270 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie Webercarburateur
Zeer veel reacties zo te lezen :D. Bedankt hiervoor...

Zal eerst het co laten afstellen. Daarna kunnen we verder kijken. Mogelijk ben ik nu nog iets te snel met conlcusies. Mijn vriendin gaf al aan dat de auto meer naar benzine ruikt. Nu staat hij dus mogelijk veel te rijk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 22:57 #792425 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Revisie Webercarburateur

antiekeradio;102485 schreef : voor dat chokemembraan moet je volgens mij gewoon met de hamer op de werkbank de 'knik' eruit slaan.

AvdAkker;102494 schreef : dat membraam het het geknikte stangetje moet je even verbouwen.
stangetje volledig rechtmaken, oude membraam ernaast houden en de lengte overnemen en nieuw gaatje boren. werkt perfect


Hier in foto:

Oud en nieuw


antiekeradio;102485 schreef : .......met de hamer op de werkbank de 'knik' eruit slaan......


Met de bankschroef net iets makkelijker



"Even recht"



Gat af getekend, hart maat is 33 mm vanaf de membraan en in het midden van de plaatje, het gaatje is zelf 3.5 mm



Gaatje geboord nu nog afwerken







oud en "gereviseerd" nieuw



Met het goede gereedschap is dit in 15 min te realiseren. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 23:24 #792432 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Revisie Webercarburateur
Knap werk Erick.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2009 00:08 #792440 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Revisie Webercarburateur

2 Fast 4 U;115277 schreef : Met het goede gereedschap is dit in 15 min te realiseren. :D

@ Erick, respect voor de foto's! dit membraampje is bijna de identieke versie van degene die ik aangepast heb, leuk om te zien dat het gelukt is, het is inderdaad heel makkelijk!

ik heb zelf de moeite niet genomen om het originele gat weg te werken, dit is voor het oog mooier maar functioneel blijft hij vrijlopen dus het is geen vereiste.

netjes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 21:36 #792653 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Revisie Webercarburateur
Ik heb van de revisie set nog wat "O" ringen en twee schijfjes over, is dit normaal, of heb ik toch niet goed opgelet??

Zijn er bepaalde basis instellingen die ik moet uitvoeren voor- of nadat de carb gemonteerd wordt/is??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 22:22 #792659 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Revisie Webercarburateur
2 alu schijfjes? das nie goed. 1 van de 2 alu schijfjes moet onder de vlotternaaldzitting

beide koperen ringetjes zijn voor de acceleratiesproeier
o-ringetjes overhouden klopt idd, in principe heb je enkel die van de stationairsproeier en bij het pneumatische-choke membraam nodig.

instellingen:
- vlotterhoogte
- pneumatische choke opening
- co (basisafstelling, schroef voorzichtig volledig indraaien en dan 1,5 slag uitdraaien)
- stationair, gewoon flink hoog zodat de motor zeker weten aanslaat en zodat je hem als ie warm is gewoon terug kan stellen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 23:20 #792682 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Revisie Webercarburateur
Hoe stel je de vlotterhoogte af, er is toch geen stel schroef oid??

Pneumatische choke opening hoe wordt die afgesteld??

Met stationairsproeier bedoel je de CO schroef die wat beschermd wordt??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2009 12:36 #792702 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie Webercarburateur
je hebt je vraagbaak terug, daar staat het allemaal precies in volgens mij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD