Revisie Webercarburateur

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2009 12:16 #628906 door V300 register
Revisie Webercarburateur is gemaakt door V300 register
Ik heb vandaag een revisiesetje besteld voor mijn webercarburateur. Het gaat om setje 250. Hierbij de vraag of er nog tips zijn van mensen die eerder met dit bijltje hebben gehakt en of er bepaalde zaken zijn waar ik op moet letten of waar ik beter af kan blijven.

Heb begrepen dat er een document zou zijn waar alle stappen voor de revisie heel uitvoerig beschreven wordt. Zijn er mensen die deze informatie hebben (digitaal?), zodat ik dit er eventueel bij kan houden.

Vandaag kwam mijn 2e hans versie van de vraagbaak voor de volvo 340 binne. Echter alleen de serie van 1980 tot 1985 ipv 1985 tot 1991. Deze moest dus helaas weer op de bus voor retour.

Aanstaande maandag ga ik aan de slag met het spruitstuk, nieuwe pakkingen, verdelerkap, rotor, bougies, kabels en dus met de carburateur. Ik hoop hiermee het hikken van de motor in lage toeren en bij constant gas te hebben opgelost en ook wat meer van het vermogen terug te krijgen.

Ik hoor het wel :w00t:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 12:18 #771761 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Revisie Webercarburateur

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2009 12:19 #771762 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie Webercarburateur
Lid worden! Alle boeken/informatie staat online in de leden-database.

Anders zou ik een haynes manual bestellen. Die is heel gedetaileerd. Maar er is ook een topic van Niels, die het recent gedaan heeft en foto's heeft gemaakt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2009 12:43 #771767 door V300 register
Ja dat topic had ik al gelezen, maar montage en demontage van de carburateur zelf is niet zo'n probleem. Ik heb het idee dat ik mogelijk nog wat meer specifieke vragen zal krijgen als het ding straks open licht.

Wellicht toch maar eens lid worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2009 15:33 #771786 door V300 register
Dat is altijd een goed idee, zeker bij een club als deze waar veel onderhoud zelf gedaan wordt. (noodgedwongen, 'men' kent de 3'tjes niet meer)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2009 15:50 #771788 door V300 register

huysmans;101459 schreef : Dat is altijd een goed idee, zeker bij een club als deze waar veel onderhoud zelf gedaan wordt. (noodgedwongen, 'men' kent de 3'tjes niet meer)

Of men is krenterig en zit op zijn centen!
Want velen zijn student, of net niet meer...
Trouwens, het is ook gewoon leuk om zelf te sleutelen! De 300-serie is een grote meccano-doos... alles wijst zichzelf uit en zeker als je hier is even rondkijkt op het forum en voor je klus de tips vraagt, kan je het makkelijk zelf!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 16:45 #771803 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Revisie Webercarburateur

daanheijn;101432 schreef : Vandaag kwam mijn 2e hans versie van de vraagbaak voor de volvo 340 binne. Echter alleen de serie van 1980 tot 1985 ipv 1985 tot 1991. Deze moest dus helaas weer op de bus voor retour.

heb ik ook voor m'n mk3's (86 &89). is prima toepasbaar

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2009 16:59 #771808 door V300 register

Dendorssers;101461 schreef : Of men is krenterig en zit op zijn centen!
Want velen zijn student, of net niet meer...
Trouwens, het is ook gewoon leuk om zelf te sleutelen! De 300-serie is een grote meccano-doos... alles wijst zichzelf uit en zeker als je hier is even rondkijkt op het forum en voor je klus de tips vraagt, kan je het makkelijk zelf!

Waarom denk je dat ik zelf aan de 7 series sleutel... veel te leuk om iemand anders die lol te laten hebben. (en met de besparing hou ik de rest op de weg/in de stalling ;D )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2009 15:46 #772106 door V300 register
Ben zelf ook nog student. Heb zelf de beschikking over een ruimte met brug en alle benodigde gereetschappen om te sleutelen en of te lassen. Zonder dit zou een auto er voor mij 'nog' niet inzitten denk ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2009 15:51 #772109 door V300 register

daanheijn;101783 schreef : Ben zelf ook nog student. Heb zelf de beschikking over een ruimte met brug en alle benodigde gereetschappen om te sleutelen en of te lassen. Zonder dit zou een auto er voor mij 'nog' niet inzitten denk ik.

Dan heb je alles wat je nodig hebt, wat zeg ik, je zit in de luxe! Veel van ons hebben niet meer dan een krik en assteunen, een doppenset, een steeksleutelset en wat andere rommel...

EN

Het lukt ons allemaal!

Moet je is rekenen wat sommige klussen in de garage zouden kosten, zoals kleppen stellen, ben je gauw een uurtje zoet mee (meer dan zelfs) dat tegen 40euro... Ik doe het dan liever op 2 uur lekker zelf!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC