Merkwaardig afslaan motor tijdens het rijden

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2009 12:56 #753542 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Merkwaardig afslaan motor tijdens het rijden
ding demonteren en met een fohn op blazen, als het goed is gaat vanzelf de klep bewegen

en koppel de fuellcutoff eens af, door het zwarte draadje aan de carb los te nemen en probeer het dan nog eens:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2009 18:25 #753578 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Merkwaardig afslaan motor tijdens het rijden
Nou, vacuumslangen gecontroleerd, en de slang van carb naar rembekrachtiger was half vergaan. Dus ik hoopte al dat ik de oorzaak gevonden had, maar helaas... Ook m?t nieuwe slang erop bleef het ding horten en stoten. Misschien moet ik er nog even een slangklem opzetten, ik kreeg 'm er misschien iets te makkelijk op aan de kant van de carb.

Draadje van de fuel-cutoff er even afgehad, maar er gebeurde niks bijzonders. Misschien moet ik volgende keer even een langer stuk rijden om te testen. Ook de carb lekte geen benzine, en de trappen gingen gewoon goed open volgens mij...

Hoe kun je vacuumslangen verder controleren? Trucje voor?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2009 18:45 #753581 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Merkwaardig afslaan motor tijdens het rijden
hee vet! dat was toch samen met een ervaren monteur gecontroleerd:D?

fuellcutoff werkt alleen bij speciale gelegenheden:): motortoerental boven 1800rpm en dan gas volledig los.

op dat moment zorgt dat debiele kastje in het linkerbinnenscherm ervoor dat de stationairsproeier geen voeding krijgt en dus het stationair kanaal dichtzet, bij een vario betekend dit een soort motorrem effect waarbij de motor heel raar kan gaan lopen...

duss, het effect van het draadje loshalen (= het signaal gas los voor dat kastje) is enkel tijdens het rijden merkbaar/te controleren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 16:52 #753773 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Merkwaardig afslaan motor tijdens het rijden

AvdAkker;87542 schreef : hee vet! dat was toch samen met een ervaren monteur gecontroleerd:D?

fuellcutoff werkt alleen bij speciale gelegenheden:): motortoerental boven 1800rpm en dan gas volledig los.

op dat moment zorgt dat debiele kastje in het linkerbinnenscherm ervoor dat de stationairsproeier geen voeding krijgt en dus het stationair kanaal dichtzet, bij een vario betekend dit een soort motorrem effect waarbij de motor heel raar kan gaan lopen...

duss, het effect van het draadje loshalen (= het signaal gas los voor dat kastje) is enkel tijdens het rijden merkbaar/te controleren.

Klopt, was inderdaad gecontroleerd, maar aan de bovenkant zag de slang er heel goed uit, terwijl de onderkant verdroogd en ingescheurd was... Foutje kan de beste overkomen natuurlijk ;)

Ik zal inderdaad nog ff wat langer testen zonder fuel-cutoff.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 17:32 #753782 door Anjo van den Akker
naja, ik controleer die slangen altijd door er als een imbeciel even flink aan te trekken, een poreuze slang begeeft het dan gelijk:D

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 18:02 #753792 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Merkwaardig afslaan motor tijdens het rijden
Zo controleer ik een mercedes; door er als een imbiciel met een hamer op te slaan. Zo ontdek ik al snel de zwakke plekken..........}:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 18:23 #753800 door Anjo van den Akker
dan hou jij waarschijnlijk niet veel mercedes over erik:+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2009 11:02 #755517 door V300 register
Hoe apart... Ik had geen tijd gehad om verder naar het probleem te kijken, maar sinds gister is er helemaal niks meer aan de hand! Ik vraag me echt af waar dat nou aan ligt :S

Ach ja, als het probleem terugkomt en het weer is weer wat beter zal ik mijn geliefde 340 wel weer nader onderzoeken. En tot die tijd geniet ik van mijn heerlijk rijdende autootje :halo:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2009 20:40 #758915 door V300 register
Update numero zoveel...

De motor zuigt nog steeds ergens valse lucht aan, motor trilt erg bij stilstaan en wil niet zo goed trekken. De auto slaat niet meer af, maar wil niet meer opschakelen. Met 5500 toeren en 90 km/u over de snelweg is NIET fijn, kan ik jullie mededelen :woops:

Morgenavond ga ik toch maar es tijd vrijmaken, ik zit me echt kapot te ergeren tijdens het rijden... :mad:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 23:09 #758947 door Anjo van den Akker
kom je ook naar de sleuteldag?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC