340 houdt in..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2008 12:30 #719243 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 houdt in..

deepbluesea;61888 schreef : Damn had ik nu maar een werkplaatshandboek.... iemand?

het is dat het haast heeft, anders zou ik zeggen; wordt clublid, dan krijg je toegang tot het "ledenmenu"; daarin kun je een berg informatie vinden, waaronder 5 verschillende vraagbaken, onderdelenboek, service documentatie en elektrische schema's.

m.a.w. dan heb je geen vraagbaakje meer nodig.

maar; het inschrijven als lid duurt altijd even, dus om het voor je vakantie te reglen kun je het beste een Olving vraagbaak van marktplaats halen. inclusief verzending kost dat 15 euro ofzo.

de informatie die daarin staat is niet heilig maar voor de beginnende sleutelaar een goede richtlijn.

het stellen van de kleppen moet je inderdaad doen door de krukas naar het juiste moment te tornen (per cilinder, of per klep, afhankelijk welk boek je volgt) het stellen zelf gaat met voelermaten en een geborgd stelboutje.

goede kans dat het erg lijkt op die dieselmotor die je wel eens gesteld hebt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2008 13:13 #719249 door V300 register
Ah echt super mensen! Wat betreft het probleem, vermoedelijk is dit vanwege de carburatuer die zo los zat dat deze er niet lang meer op had vast gezeten... ja hij trilt nog al die renault 1.4 :P Nu effe pakingspapier halen en dan nieuwe pakkingen maken..

Enige wat me nog dwars zit is dat het sproeiertje los zit, vermoed dat de schroef er bovenop om te stellen is.. correct me if m i am wrong!

igg super bedankt voor de tips!

Moet nog effe kijken of ik lid word, ben wel van plan van de winter de carburateur te reviseren en wat nog meer.. maar ik heb zo weinig tijd...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2008 13:23 #719250 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 340 houdt in..
Ik zou zeker lid worden als je van plan bent om deze auto wat langer te rijden en er veel zelf aan te doen. Zoals je aan de vele en snelle reacties ziet is het een levendige en actieve club.
Er worden veel sleuteldagen georganiseerd bij diverse garagebedrijven waar je dan gratis kunt sleutelen. Er zijn daar altijd 1 of meerdere leden van de technsiche commissie aanwezig.
Het komt ook vaak voor dat er zomaar spontaan bij iemand voor de deur gesleuteld wordt omdat hij een probleem heeft wat hij zelf niet kan oplossen
of leden regelen ook spontaan auto's voor elkaar als een auto voor langere tijd stil staat vanwege een defect. Spontane mini-meetings, BBQ's en poetsdagen en nog veel meer komen ook regelmatig voor.

Tipje: Koop een tweedehands carburateur, reviseer die en kijk of het goed gaat. Dan zit je in ieder geval niet zonder als het misgaat of als er een veertje wegspringt wat niet meer te traceren is...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2008 13:27 #719253 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340 houdt in..
Lid worden is aan te raden:)
Het is natuurlijk je eigen keus, maar je krijgt er zeker geen spijt van. De bereidheid onderling is, zoals Jeroen al zegt, erg groot.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2008 16:26 #719269 door V300 register
Ja de voordelen van lid worden zijn mij bekend en zeker niet negatief

Echter in augustes begin ik met werktuigbouwkunde studie ik ben ook fanatiek duiker een vriendin en op zaterdag werken ja dan is je tijd schaars...

Maar ik denk er zeker over na!

Bedankt trouwens voor de vele reacties! Het is dus me carburateur die gewoon helemaal los hing. Heb alles netjes schoongemaakt, nieuwe pakking voor vlotter en luchtfilterhuis en nu in elkaar zetten...

Alleen hoe kan ik die vlotterhoogte afstellen? gewoon omhoog buigen dat ie als het ware meer drijft?
Owja punt twee dat sproeiertje daarop zit die schroef op en die zat dus los.. nu heb ik die aangedraaid is dit goed, of heb ik nu een afstelling verkloot?

Nou vanaaf alles weer in elkaar... Hij was trouwens behoorlijk smerig van binnen...:crock:

Groetjes

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2008 16:39 #719271 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 340 houdt in..
Lid zijn kost weinig tijd hoor. Je hoeft niet overal bij te zijn.
Alleen al de beschikbaarheid van de technische documentatie is het waard!

Ik ben benieuwd hoe hij straks loopt.

Hou ons op de hoogte!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2008 20:56 #719307 door V300 register
welke sproier bedoel je ? de middelste is van acceleratie pomp en met schroef draai je hem alleen vast.

[ATTACH]790[/ATTACH]

[ATTACH]791[/ATTACH]

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2008 21:52 #719310 door V300 register
Ow thanx ja die van de acceleratie pomp ja die schroef zat ook helemaal los... nou kdraai hem nu goed vast..

Heb net gegeten en ga hem nu inelkaar zetten zal dan ook wat foto's van de bende laten zien, want die carburateur is echt een waterval.. Revisie in de winter is het denk ik wel waard ;)

Wat houd dat lidmaatschap in eigenlijk? enkel contributie?

Groetjes,

Thomas

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2008 22:43 #719320 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 340 houdt in..
Lidmaatschap houd in dat je de Volvoice, het magazine, van de Volvo300club thuisgestuurd krijgt. Onbeperkt deelname aan alle activiteiten (sleuteldagen, tourritten, etc.etc.), mits op tijd aangemeld. Mogelijkheid tot aanschaf en dragen van clubartikelen. Ondersteunen, bij aansluiting bij de FEHAC, van (landelijk) doel om de V300 op de weg te houden. Korting bij bijvoorbeeld Brezan op automaterialen. Bij mij korting, maar ook wel elders. Grotere kans op (fysieke) hulp van clubleden. Raadplegen van documentatie (werkplaatshandboeken, etc.) over de V300. Zonder vooraf toestemming advertenties zetten. En nog vele andere voordelen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2008 00:08 #719339 door V300 register
yep, dat zijn ze wel zo'n beetje, de belangrijkste iig.

we hebben ook een 'ton' aan folders online staan trouwens, leuk om in te bladeren.

Ik zal je vast een stukje werkplaatsgegevens verklappen ivm de vlotterhoogte.

daarvoor moet je de deksel ondersteboven houden, en de pakking er bovenop leggen. nu moet tussen de onderkant van de vlotter en de pasrand van de pakking, precies 7 mm afstand zijn.

zelf controleer ik dit altijd met een boortje van 7 mm; maar als je iets anders stevigs hebt van die dikte is het ook goed. Ik stel de vlotter dan zo af dat ie in het midden net aantikt.

vaak liggen ze lager en til je heel de vlotter op in het middenste punt. dit zorgt dan voor een iets te hoog benzine niveau in de vlotterkamer.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC