340 houdt in..
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;61848 schreef : als je weet wat je doet kun je binnen een middag je carburateur reviseren, de enige instellingen die veranderen zijn co en stationair, er zijn hier basisafstellingen voor maar na hem op het gehoor goed te laten lopen kun je hem alsnog beter bij de garage aan een viergasmeter hangen om hem goed af te stellen.
ik zou nu eerst beginnen aan een andere verdelerkap, rotor, bougies en bougiekabels dan aan de carburateur, inhouden/vermogen weg duid op geen goede ontsteking.
vraagje tussendoor, hoe zit het met overig onderhoud? (kleppen stellen elke 10000 km)
Anjo, wat dacht je van de vlotterhoogte en de afstelling van de choke hefbomen etc??
vooral de vlotterhoogte is toch redelijk belangrijk, en verloopt nogal eens. Dit merk je vooral bij aanspraak op hoger vermogen.
Al bij al zou ik eerder willen adviseren om (als het verhaal ontsteking niets oplevert) een andere carburateur te monteren, zodat hij eerst eens kan oefenen op zijn huidige exemplaar.
om hem te reviseren moet je hem immers ook uitbouwen, etc.
in zo'n kitje zit helaas vaak nog niet de helft van wat je eigenlijk nodig hebt :+
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
deepbluesea;61844 schreef : Bedankt,
Morgenvroeg maar is even kijken of ik dat filterhuis los krijg ben nooit verder geweest dan de filter vervangen.
Is het mogelijk de hele carburateur los te halen en te reviseren in een paar uurtjes of moet je daarna ook alles weer opnieuw instellen? (denk het wel..)
Let me now, kpak het vaak toch liever goed aan, anders zit ik volgende week in frankrijk met het gekloot...
Nog niet gemeld in dit topic, maar dit geeft wellicht een beeld waarmee je te maken krijgt:

Dit is een bovenaanzicht van het luchtfilterhuis (de voorkant van de auto is -> ). Als alles nog fabrieksorigineel vastzit heb je hier drie sets van een draadeind met daarop een borgring en een borgmoertje. Dat is een kwestie van loshalen met een dopje 8.
Vervolgens kom je dan terecht bij hetgeen antiekeradio beschrijft voor wat betreft het vlotterdeksel van de carburateur, want dat is het eerste wat je vervolgens tegenkomt.
Heb je - buiten het inhouden bij hoge toeren - geen problemen met starten en/of slecht lopen van de motor, aangezien je vertelt dat het luchtfilterhuis niet goed vast zit?
- V300 register
- Verbannen
-
Uhm nee mijn motor loopt bij laag toerental als een zonnetje..
Even over de verdelerkap (als dat zo heet) die heb ik eergister al open gehaald bij het vervangen van de bougiekabels. Op de rotor zelf zit in het metaal naar het sleepcontact een scheurtje in de lengte, dus het metaal maakt nog steeds overal contact, neem aan dat dit niet het probleem is?!
Hoe zie ik trouwens of de vlotter goed staat, en hoe stel ik deze? als deze verlopen is.
Kleppen stellen? nog nooit gedaan.. moet zeker de hele cilinderkop eraf..
en jullie denken niet dat het brandstoffilter verstopt kan zitten als een 340 die tenminste heeft..
Nou het is gestopt met regenen, ik ga maar is effe dat kijke
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Voor het kleppen stellen hoeft alleen het kleppendeksel er af.
- V300 register
- Verbannen
-
Wat moeten de afstanden zijn voor de voelermaatjes? en moet ik de motor nog tornen dan.. neem aan van wel om de kleppen in de juiste positie te zetten?
Goed ik ga ook maar een nieuwe rotor plaatsen dan?
Damn had uik nu maar een werkplaatshandboek.... iemand?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Rechtsbovenin (3e knopje van rechts) zie je een knopje met "Zoeken". Daar kun je zoeken op vanalles en nogwat.deepbluesea;61831 schreef : Is er ook nog een manier om op dit forum makkelijk te zoeken naar andere artikelen ben al geregistreerd.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
en nieuwe bougies, nieuwe kabels, nieuwe verdelerkap, etc...deepbluesea;61888 schreef : Goed ik ga ook maar een nieuwe rotor plaatsen dan?
Dan is dat in ieder geval uitgesloten.
Niet dat je er nu iets aan hebt, maar als je lid bent van de club kun je bij de online werkplaatshandboeken...deepbluesea;61888 schreef : Damn had uik nu maar een werkplaatshandboek.... iemand?
Klepspeling is volgens mij:
inlaat:
Koud:0.15
Warm: 0.18
Uitlaat:
Koud: 0.20
Warm: 0.25
Ik weet niet of dit per B14.X verschilt...?