Afgebroken bougie in motorblok
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
www.speurders.nl/speurder.php?id=40432454
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
En das gewoon vind ik te weinig. Als het mijn auto zou zijn zou ik hem in onderdelen verkopen. Ik was laast na de sloop vroeg een deur, 2 veren eem matje en een variokap als ik zelf mijn eigen gereedschap meenam, de onderdelen er zelf van afhaalde was ik 75 euro kwijt...
Voor een sloop is dat niet duur, maar ligt er sterk aan wat voor sloper. De ene vraagt voor een 340 veel minder dan onderdelen van een mercedes de andere snappen het niet helemaal en vragen onderhand hetzelfde of je nu voor een 340 of porsche bij wijze van spreken komt. (niet helemaal natuurlijk maar de prijzen liggen dichter bij elkaar tussen de auto,s andere slopers maken duidelijk onderscheid tussen goedkopere en dure wagens)
In elk geval is het bedrag aan onderdelen denk ik wel tegen de 400 euro, alleen blijf je met de helft jaren zitten.... Over 4 jaar zul je pas alles kwijt zijn, tenzij je weg geef prijzen hanteert... Ook corsorie delen, wouter heeft ooit verteld dat moterkappen en dergelijke dat die voor geen meter lopen. Voorschermen doe het wel heel goed en zijn minmaal 30 euro! Voorschermen zijn het verkoopsbaars, deuren een stuk minder en de rest nog minder van de carosorie. als je 4 deuren kunt verkopen voor 30 euro per stuk, plus 2 voorschermen... Nauw... En dan heb je nog veel meer onderdelen.
Ik zou de bougie uitboren door het procelijn heen. Dan is er al wat kracht af. Dan met een tangetje in het gaatje steken en dan proberen te draaien. Om hem er uit te krijgen.
Als dat niet lukt de boor in het gemaakte gat zetten en dan de een van de kanten voorzichtig door proberen te boren. (van die bus die er dan nog inzit) met een beetje geluk kun je als je een kant door gebeurd hebt hem met een schroevendraaier in duwen en eruit trekken.
- V300 register
- Verbannen
-
Bij mij zat er ook 1 vast. Toen ben ik even naar een garage (die ik ken) geweest en die hebben 'm er uitgehaald. Toen was alleen t schroefdraad verrot, dus hebben ze even nieuw schroefdraad getapt. En klaar was het. Ik vroeg wat het me kostte? Helemaal niets:) was ook maar 5 minuutjes werk..
- V300 register
- Verbannen
-
en ik zou ook gewoon eens een goeie garagist opzoeken. Zoals Stefan zegt: kost niets tot niet zo veel...
- V300 register
- Verbannen
-
Helemaal mee eens. Ik vind het ook balen dat vanwege 1 afgebroken bougie, al het werk eigenlijk voor niets is geweest. Uiteraard zou ik m zelf liever houden maarja als geld op is, is het ook echt opslb_340;56671 schreef : Wat sneu, je auto wegdoen vanwege 1 vaste bougie..
Bij mij zat er ook 1 vast. Toen ben ik even naar een garage (die ik ken) geweest en die hebben 'm er uitgehaald. Toen was alleen t schroefdraad verrot, dus hebben ze even nieuw schroefdraad getapt. En klaar was het. Ik vroeg wat het me kostte? Helemaal niets:) was ook maar 5 minuutjes werk..

- V300 register
- Verbannen
-
met kop naar garage gaan voor uitboren / tappen bougiegat, of je haalt een andere kop bij de sloop.
vlakken is meestal alleen nodig als de motor overgekookt geweest is en daardoor de koppakking lekgeslagen.
wel zorgen dat je de motor 100% afgekoeld hebt voor je de kop losdraait.
nieuwe pakking voor niet al teveel geld bij de renault dealer halen
enige wat je dan nodig hebt is een momentsleutel voor de kopbouten.
de aanwijzingen die in de Haynes staan zijn overigens incorrect, daarmee draai je de zaak kapot. vandaar mijn verwijzing naar Kluwer vraagbaken.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ik adviseer een pakkingsset te halen (automaterialenzaak). Dat is relatief goedkoper. Het leuke is dat daar ook een nieuwe spruitstukpakking in zit, een nieuwe uitlaatpakking, nieuwe afdichtrubbertjes voor kleppendeksel, nieuwe kleppendekselpakking, nieuwe waterpomppakking, etc. etc.
Mocht je deze nodig hebben dan hoef je niet alsnog pakkingen te gaan halen en anders kun je er andere clubleden blij mee maken.
Na het inbouwen van de kop (totale tijd in- en uitbouw 3-6 uur). Met kleppen stellen (kan ook op een sleuteldag, mits u lid bent) heeft u zeer grote kans op een heerlijk betrouwbaar lopend motortje.
Gewoon beginnen met sleutelen en het lukt gewoon. Geloof mij maar; het is minder moeilijk dan het vervangen van een tandwielset van een race-fiets.
Succes, het gaat lukken.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;56708 schreef : het demonteren van de kop kun je zelf, met instructies uit werkplaatshandboek of vraagbaak (kluwer)
met kop naar garage gaan voor uitboren / tappen bougiegat, of je haalt een andere kop bij de sloop.
vlakken is meestal alleen nodig als de motor overgekookt geweest is en daardoor de koppakking lekgeslagen.
wel zorgen dat je de motor 100% afgekoeld hebt voor je de kop losdraait.
nieuwe pakking voor niet al teveel geld bij de renault dealer halen
enige wat je dan nodig hebt is een momentsleutel voor de kopbouten.
de aanwijzingen die in de Haynes staan zijn overigens incorrect, daarmee draai je de zaak kapot. vandaar mijn verwijzing naar Kluwer vraagbaken.
Wanneer ik naar de sloop zou gaan voor een andere kop, zou dat nog wat uitmaken dat ik een ander type motor heb? Het is wel een 1400 maar van een ander type. Maak dat nog iets uit?