Afgebroken bougie in motorblok
- V300 register
- Verbannen
-
Als er iemand is die een vaste hand heeft en goed kan lassen is de al eerder genoemde optie las er een stuk ijzer in en draai hem daarmee los kansrijker denk ik. De restant bougie is dan goed heet geweest en als je dan geschikte kruipolie in laat werken zou het moeten lukken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
daardoor wordt deze slapper, en kan vervormen zodat deze over 'onrondheid' en vervuiling in de draad "eroverheen kan buigen" door enigzins ovaal te worden op bepaalde plaatsen.
juist een dunne "schil" draai je met een linkse tap makkelijk los.
- V300 register
- Verbannen
-
Hangt van je tool af de linkse tappen die ik ken zijn concentisch en drukken dus overal even hard en kunnen dus de bus oprekken.
Als je een tool hebt met 3 of 4 ribben die zich vast zetten in de bus heb je gelijk
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
cryowim;55997 schreef : ben er niet zeker van dat je een bougie die erg vast zit er met een linkse tap uitkrijgt.Als de wandikte van de huls die er nog in zit niet groot genoeg is druk je deze uit elkaar en dus vast.
Als er iemand is die een vaste hand heeft en goed kan lassen is de al eerder genoemde optie las er een stuk ijzer in en draai hem daarmee los kansrijker denk ik. De restant bougie is dan goed heet geweest en als je dan geschikte kruipolie in laat werken zou het moeten lukken
achteraf denk ik dat een hefboom eraan lassen geen goede optie zal zijn, door de warmte van het lassen zal de bougie uitzetten en zich hierdoor nog vaster nestelen in de kop, gezien de diameter van het restmateriaal heb je daarbij ook nog kans dat de bougie tordeert en vervolgens in 2en afbreekt in het kop gedeelte, de linksdraadbout om de bougie los te draaien is hierbij beter aangezien deze de kracht over de lengte van de draad zal verdelen.
de betere gereedschapshandel kan je waarschijnlijk wel aan een tap/bout/boor combinatie helpen, in emmen zit een Fabory, hier zou je het kunnen proberen.
- V300 register
- Verbannen
-
het oplassen van een moer is in ieder geval een methode die vaak als laatste effectieve redmiddel genoemd wordt, voordat je moet gaan uitboren.
- V300 register
- Verbannen
-
Dan ben je namelijk met 2 man in een goede middag ook klaar.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-