Algemeen onderhoud Volvo 340 Variomatic
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Kijk Frans (y) daar hebben we iets aan, h??l hartelijk bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Dutchie;44126 schreef : Geen remvloeistof met siliconen in ieder geval, dat wordt afgeraden!! Is dat niet DOT5? 5.1 mag dan weer wel, ofzo. (M.a.w.: gewoon erin gooien wat voorgeschreven staat)
DOT 3 voor hand geschakelde auto's
DOT 4 voor auto's met automaat
DOT 5 alleen indien voorgeschreven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
steek je bollus maar in het zand, zover moet je het nooit laten komenvolvo_girl;44130 schreef : Ach, zolang er geen water in zit remt het wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
2 Fast 4 U;44150 schreef : DOT 3 voor hand geschakelde auto's
DOT 4 voor auto's met automaat
DOT 5 alleen indien voorgeschreven
sorry, maar dat is niet waar.
dot 4 en dot 5.1 zijn equivalent aan DOT3, met het verschil dat ze hogere kookpunten hebben (ook bij opname van vocht)
dot 5 (zonder het .1 dus) is siliconen remvloeistof en moet je niet gebruiken.
in de tijd van de volvo 300 serie was er volgens mij alleen nog maar DOT3. misschien op het laatst ook al dot4.
deze soorten zijn gewoon mengbaar, het enige gevolg is dat het kookpunt niet veel hoger komt te liggen als bij pure dot3.
gezien de prijzen van DOT3, DOT4 en DOT5.1 is het voor ons het meest logisch om enkel DOT4 te gebruiken. hier heb ik altijd wel een litertje van staan (in een luchtdichte verpakking)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
etienne;44052 schreef : om de 10.000 km
- olie & Filter vervangen (bij intesief gebruik om de 5.000km)
Wel de luchtfilter maar niet olie & oliefilter vervangen
etienne;44052 schreef : om de 80.000 km
- varioriemen vervangen
Of iedere 4 jaar, gewoon regelmatig controleren ik heb net de tweede stel riemen op de auto gezet en die is van '87
etienne;44052 schreef : om de 2 jaar
- remvloeistof vervangen door Dot .?.
Automaat DOT 4
Schakel DOT 3 maar 4 mag ook
DOT 4 is voor het zwaardere gebruik zoals bij automaten die minder op de motor kunnen remmen
etienne;44052 schreef : wanneer olie voor de vario-bak vervangen,
40.000
etienne;44052 schreef : wanneer luchtfilter vervangen,
10.000
etienne;44052 schreef : wanneer dynamo & waterpompriem vervangen
Controleren op slijtage bij iedere beurt, zonodig vervangen
TIP!!!
Altijd als reserve bij je hebben: V snaar, verdelerkap, rotor, bougiekabel, bougies [mogen die van de laatste beurt zijn] bobinekabel, wat slang div afmetingen [benzine, vacu?m, verwarming] en wat slangklemmen, en als ik wat vergeten ben vergeef me :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.