Katalisator
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

ik weet niet in hoeverre Nederlandse "milieustickerkentekens" in een Duitse database opgeslagen worden, en wie daar dan toegang toe heeft. De politie controleert er niet op maar gemeentelijke handhavers (de 'gemeentepolitie') wel.
ik denk dat er een soort verdrag is afgesloten met NL zodat bekeuringen over en weer verstuurd kunnen worden, maar dat is iets anders dan dat buitenlandse wetsdienaars direct toegang tot een database hebben. En of ze al die moeite doen voor een stickertje...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Voor oldtimers geldt dat er geen sticker nodig is, maar dat je wel moet kunen aantonen dat de auto 30+ is. En dat kan gewoon met de papieren. Een kopietje hiervan op dashbord zou dus ook bij parkeren voldoende moeten zijn. Geen Fehac-erkenning nodig dus.
Overigens heeft mijn 245 blauwe platen, dat wordt ook automatisch als historisch kenteken gezien.
- V300 register
- Verbannen
-
Tja... Je moet offers brengen voor het milieu zullen we maar zeggen

- V300 register
- Verbannen
-
shop.dekra.nl/Shop/Default.aspx?type=2
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb overigens net een groene sticker besteld voor mijn blauwe 360, omdat die de code 'K6' op het kentekenbewijs heeft mag er een groene sticker op...:humor:
- V300 register
- Verbannen
-
edit. je hebt gelijk, ook k6
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Lucluc;232169 schreef : 7. Oldtimers met een historisch kenteken die in Duitsland als zodanig geregistreerd staan (het voertuig moet tenminste 30 jaar oud zijn en voorzien zijn van het "H"-kenteken of het rode "07"-kenteken) of oldtimers geregistreerd in andere landen van de EU die aan overeenkomstige voorwaarden voldoen, hebben een permanente ontheffing voor de milieusticker. Indien uw oldtimer in Nederland geregistreerd is, een datum eerste toelating heeft van v??r 1 januari 1978, en het voertuig voorzien is van Nederlandse historische kentekenplaten (de blauwe platen) heeft u dus geen milieusticker nodig. Om een Umweltzone in te mogen rijden, heeft u nog wel een FIVA Identity Card nodig. Deze kunt u in Nederland bij de FEHAC aanvragen. Nadere informatie over deze Identity Card vindt u op: www.fiva.nu . Indien u uw oldtimer binnen de Umweltzone parkeert, dient u een kopie van uw Nederlandse kentekenbewijs of de genoemde Identity Card duidelijk zichtbaar te plaatsen.
shop.dekra.nl/Shop/Default.aspx?type=2
site fiva.nu is er niet meer.
EN waarom heb je die card nodig om er binnen te mogen rijden, als je bij parkeren het ook af kunt met kopie kentekenbewijs?
Verder is een kopie natuurllijk lastig met de kentekencard van tegenwoordig.
volvofiel;232173 schreef : die tekst is opgesteld in 2008, toen dat hele geneuzel rond die milieuzones begon
Ik heb overigens net een groene sticker besteld voor mijn blauwe 360, omdat die de code 'K6' op het kentekenbewijs heeft mag er een groene sticker op...:humor:
Geldt dat ook voor de vermelding K9?
Ah, ook denk ik. vwe.nl meldt:
Groene sticker:
Benzine-auto's toegelaten vanaf 01-01-1993
Dieselauto's toegelaten vanaf 01-01-2006
- V300 register
- Verbannen
-