Katalisator

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2014 21:00 #950679 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Katalisator
ja, dat is dus de vraag :)
ik weet niet in hoeverre Nederlandse "milieustickerkentekens" in een Duitse database opgeslagen worden, en wie daar dan toegang toe heeft. De politie controleert er niet op maar gemeentelijke handhavers (de 'gemeentepolitie') wel.

ik denk dat er een soort verdrag is afgesloten met NL zodat bekeuringen over en weer verstuurd kunnen worden, maar dat is iets anders dan dat buitenlandse wetsdienaars direct toegang tot een database hebben. En of ze al die moeite doen voor een stickertje...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-09-2014 21:27 #950707 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Katalisator
dat papiertje wat bij het kenteken moet, is dat toevallig een ABE (allgemeine betriebs Erlaubnis)??

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
24-09-2014 14:42 #950790 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Katalisator
Mmm, de Passat heeft een groene sticker, en volgens mij zat er idd een verklaring bij van de uitgevende partij. Sticker plus brief ligt nog in envelop in dashbord kastje. Heb zo'n gruwelijke hekel aan al die tol/milieu-stickets op de voorruit. Dan had er ook direct matglas in gekund!

Voor oldtimers geldt dat er geen sticker nodig is, maar dat je wel moet kunen aantonen dat de auto 30+ is. En dat kan gewoon met de papieren. Een kopietje hiervan op dashbord zou dus ook bij parkeren voldoende moeten zijn. Geen Fehac-erkenning nodig dus.
Overigens heeft mijn 245 blauwe platen, dat wordt ook automatisch als historisch kenteken gezien.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2014 15:13 #950793 door V300 register
Dus als ik naar Duitsland wil moet ik met mijn 5 liter V8 pakken zodat ik het milieu kan sparen t.o.v. mijn Volvo 340 1.7 (met katalysator) :S
Tja... Je moet offers brengen voor het milieu zullen we maar zeggen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2014 19:41 #950800 door V300 register
7. Oldtimers met een historisch kenteken die in Duitsland als zodanig geregistreerd staan (het voertuig moet tenminste 30 jaar oud zijn en voorzien zijn van het "H"-kenteken of het rode "07"-kenteken) of oldtimers geregistreerd in andere landen van de EU die aan overeenkomstige voorwaarden voldoen, hebben een permanente ontheffing voor de milieusticker. Indien uw oldtimer in Nederland geregistreerd is, een datum eerste toelating heeft van v??r 1 januari 1978, en het voertuig voorzien is van Nederlandse historische kentekenplaten (de blauwe platen) heeft u dus geen milieusticker nodig. Om een Umweltzone in te mogen rijden, heeft u nog wel een FIVA Identity Card nodig. Deze kunt u in Nederland bij de FEHAC aanvragen. Nadere informatie over deze Identity Card vindt u op: www.fiva.nu . Indien u uw oldtimer binnen de Umweltzone parkeert, dient u een kopie van uw Nederlandse kentekenbewijs of de genoemde Identity Card duidelijk zichtbaar te plaatsen.

shop.dekra.nl/Shop/Default.aspx?type=2

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2014 20:03 #950803 door V300 register
2014 - 30 jaar is geen 1978, hoe zit dat dan?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2014 20:18 #950804 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Katalisator
die tekst is opgesteld in 2008, toen dat hele geneuzel rond die milieuzones begon

Ik heb overigens net een groene sticker besteld voor mijn blauwe 360, omdat die de code 'K6' op het kentekenbewijs heeft mag er een groene sticker op...:humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2014 21:20 #950805 door V300 register
Nee, alleen U9

edit. je hebt gelijk, ook k6

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
24-09-2014 21:37 #950807 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Katalisator

Lucluc;232169 schreef : 7. Oldtimers met een historisch kenteken die in Duitsland als zodanig geregistreerd staan (het voertuig moet tenminste 30 jaar oud zijn en voorzien zijn van het "H"-kenteken of het rode "07"-kenteken) of oldtimers geregistreerd in andere landen van de EU die aan overeenkomstige voorwaarden voldoen, hebben een permanente ontheffing voor de milieusticker. Indien uw oldtimer in Nederland geregistreerd is, een datum eerste toelating heeft van v??r 1 januari 1978, en het voertuig voorzien is van Nederlandse historische kentekenplaten (de blauwe platen) heeft u dus geen milieusticker nodig. Om een Umweltzone in te mogen rijden, heeft u nog wel een FIVA Identity Card nodig. Deze kunt u in Nederland bij de FEHAC aanvragen. Nadere informatie over deze Identity Card vindt u op: www.fiva.nu . Indien u uw oldtimer binnen de Umweltzone parkeert, dient u een kopie van uw Nederlandse kentekenbewijs of de genoemde Identity Card duidelijk zichtbaar te plaatsen.

shop.dekra.nl/Shop/Default.aspx?type=2

site fiva.nu is er niet meer.
EN waarom heb je die card nodig om er binnen te mogen rijden, als je bij parkeren het ook af kunt met kopie kentekenbewijs?

Verder is een kopie natuurllijk lastig met de kentekencard van tegenwoordig.

volvofiel;232173 schreef : die tekst is opgesteld in 2008, toen dat hele geneuzel rond die milieuzones begon

Ik heb overigens net een groene sticker besteld voor mijn blauwe 360, omdat die de code 'K6' op het kentekenbewijs heeft mag er een groene sticker op...:humor:

Geldt dat ook voor de vermelding K9?

Ah, ook denk ik. vwe.nl meldt:
Groene sticker:
Benzine-auto's toegelaten vanaf 01-01-1993
Dieselauto's toegelaten vanaf 01-01-2006

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2014 23:22 #950810 door V300 register
zover ik weet worden de FIVA identity cards afgegeven door/via de FEHAC.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC