Katalisator
- V300 register
- Verbannen
-
Sinds 1 januari mag ik niet meer met mijn auto naar mijn werk. Althans, ik moet een heel stuk omrijden om van het ene filiaal naar de andere te rijden omdat ik Hannover niet meer mag doorrijden.:no:
In sommige Duitse steden, en natuurlijk ook in die stad waar ik werk, moet je een millieu-sticker hebben. En die krijg ik niet op mijn oude, vervuilende, daf 88.:grr:
Mijn vraag is dus, kan ik onder mijn variomatic een katalisator (liefst een geregelde) hangen?:hmmz:
Met een ongeregelde kat kan ik, na een TUV-keuring, een rode sticker krijgen, maar ik wil natuurlijk gaan voor een gele, of zelfs een groene.
:woei:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Alles is mogelijk natuurlijk, maar de vraag is wat je er voor over hebt.
Een ongeregelde kat kan zo (mits je niet op loodvervanger rijdt, als ik me niet vergis)
Een geregelde kat betekent dat je terugkoppeling hebt naar je ECU dmv een lambdasonde, dus moet je een compleet motormanagementsysteem gaan (laten) inbouwen. Dit is waarschijnlijk te duur voor je :]
- V300 register
- Verbannen
-
hoor wel eens verhalen van dafrijders die graag een 1400 willen hebben, dat ze van buiten alles precies 1100 moeten houden omdat ie anders afgekeurd wordt.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;43749 schreef : en waarschijnlijk krijg je daar zelfs geeneens goedkeuring op omdat dat niet in overeenstemming is met de typegoedkeuring (fahrzeugbrief)
Vandaar die TUV-keuring. In Duitsland mag je meer doen met je auto, zolang je deze maar hebt laten keuren. (Geldt overigens tot bepaalde mate ook in Nederland.) En een fahrzeugbrief heb ik niet. Mijn koffiemolen staat op nederlands kenteken, en die is niet zo gedetaileerd.
Er zijn toch 1400 cc renaults met geregelde kats? Is zo'n moter niet om te bouwen naar variomatic?
Of moeten we maar accepteren dat variomatic-rijden gewoon verboden wordt?
- V300 register
- Verbannen
-
Wat een belachelijke regels. Het is juist goed om in een oudere auto te rijden. Het produceren van nieuwe zuinige auto's is pas verspilling en vervuilend..
Edit: www.anwb.nl/published/anwbcms/content/au...te-duitsland.nl.html
Ook voor buitenlanders dus..
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
best crappy zou betekenen dat ik nooit naar duitsland kan.
maar aan de andere kant, als je als gast in zo'n land komt kun je moeilijk zo'n stikker hebben, dus kunnen ze je niet gelijk aan de kant zetten en beboeten.....
- V300 register
- Verbannen
-

net zoals dat een tolweg in Frankrijk niet voor buitenlanders zou gelden?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-