Lastig werken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2008 19:03 #694848 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lastig werken
als er lange bougies uit kwamen moeten er lange bougies terug in!!!!!

NGK BPR6ES

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2008 19:29 #694854 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Lastig werken
Eventueel V-line type 2

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2008 22:01 #694878 door V300 register

antiekeradio;44091 schreef : als er lange bougies uit kwamen moeten er lange bougies terug in!!!!!

NGK BPR6ES

Reden waarom ik twijfelde aan de lange schroefdraad bougies.

Ik heb vreselijk zwaar moeten tobben om de bougies eruit te krijgen, mede ook door het aanwezige kopervet. Daarbij bedacht ik dat het mogelijk zou zijn dat het schroefdraad in de cilinder stak waardoor kool zich vastzet op het schroefdraad. Het zal wel een domme gedachte zijn, ik weet niet of dit zo is, ik heb nooit de binnenkant van een 4-cilinder bestudeerd en weet dus niet of de bougie inderdaad zover doorsteekt.
Het bovengenoemde bougienummer is de goede voor een 14.3E motor en dus met de lange schroefdraad?
Dan haal ik morgen even 4 nieuwe, dan is er dikke kans dat de motor wel plopvrij draait en ik hoor bij het gaslos nog een beetje naploffen en zou misschien ook over zijn. Ik loop nog even mijn garage in en neem de oude en het doosje van de laatst gekochte bougie ook even erbij.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2008 23:17 #694896 door V300 register
het kopervet is de oorzaak geweest, dat mag niet gebruikt worden op bougie schroefdraad.

als je een lange bougie in een motor draait die eigenlijk een korte moet hebben, komt volgens mij de zuiger in aanraking met de bougie. dat merk je dus snel genoeg.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2008 00:30 #694914 door E. van Oostveen
klopt helemaal en dat vind zuigertje niet fijn....

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2008 00:32 #694915 door E. van Oostveen
Je kunt dit ook wel een beetje testen met een schroevedraaier. Doe deze in het bougiegat en draai dan de eerste cylinder naar BDP en dan meet je de afstand (kan ook met een dunne strakke cm of schuifmaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2008 08:45 #694924 door V300 register
Het olving werkboek geeft en mijn Handleiding geeft geen specifiek 3E gegevens v.w.b. soort bougies e.d.
Als het NRG nummer de juiste zijn ga ik vandaag die halen. Er zaten lange bougies, Champion N5 in en die zullen echt wel goed geweest zijn. Ik denk dat deze volvo altijd bij de dealer is geweest, ook al zegt dat ook niet altijd alles, Er zit een Volvo accu en oliefilter aan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2008 08:25 #695045 door V300 register
Ik heb gisteravond in het bijna donker nog even de nieuwe langere bougies erin gedraaid. Je merkt wel dat die nu beter draait en gasgeven beter oppakt. Het stationeer is wel iets beter maar het constant lopen is nog niet perfect maar acceptabel. Ik ben ook al wat ouder en haper ook wel eens een beetje zullen we maar denken:groovy:
De bougies die eruit kwamen zagen nogal wat zwartachtig aan de randen.
Ik rij er eerst maar weer eens lekker mee en als ik iemand tegenkom met echte monteurs kwaliteiten de carbarateur eens aflaten stellen:w00t:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2008 15:02 #695274 door V300 register
Een malletje voor zoiets kleins zelf maken moet toch niet z?n groot probleem zijn.

Houdt dat kapje echt zoveel tegen? Ik heb 'm nog wel ( en mijn motorkap blijft dicht op de meetings.. :D:D:D) maar ik heb dus nooit problemen met die rotor/verderlerkap.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC