van cvt naar schakel
- V300 register
- Verbannen
-
Of je doet iets heel goeds met de vario, of er gaat iets heel slecht met de schakel.
Is dit gemeten bij het zelfde rijgedrag?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;42151 schreef : In theorie zou een schakel idd iets zuiniger moeten zijn. Die twee varioriemen zorgen toch wel voor wat extra weerstand. Als je met 1 riem gaat rijden, dan moet het nog ietsje zuiniger kunnen.
Wie gaat het proberen?

In theorie heb je gelijk, ik ben benieuwd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;42273 schreef : De Daf 46 heeft ??n riem en volgens mij is die inderdaad iets zuiniger.
Maar die heeft een totaal andere aerodynamica, ander gewicht en een andere motor. Dan is het volgens mij moeilijk vergelijken.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;42343 schreef : Ik bedoelde eigenlijk, in vergelijking met andere Daf's. De Daf 44 en 55 hebben qua aerodynamica, gewicht (en de 55 ook met motor?) wel het een en ander gemeen met de 46.
Aha, ik snap hem! Dan zou het weleens mogelijk kunnen zijn.
Maar is die enkele riem dan weer niet dikker dan de dubbele riemen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;42358 schreef : Aha, ik snap hem! Dan zou het weleens mogelijk kunnen zijn.
Maar is die enkele riem dan weer niet dikker dan de dubbele riemen?
Ik als kleine ervaring deskundige:w00t:
De riemen van een 46(enkel) 66 en 343/340 zijn allemaal gelijk.
Ik heb een 46 (hobby) en een 343 (dagelijks)
46 heeft een 2-cilinder en rijd zowel met enkele als dubbele riem nagenoeg gelijk v.w.b. brandstof. Ik heb een tijd met de orginele enkele riem vario gereden maar na allerlei technische problemen een vario van een daf 66 eronder gezet (zie mijn site home.wanadoo.nl/koniap het hele verhaal met foto's van mijn daf) Het verbruik van mijn Daf toen en nu is ongeveer 1:10 en dat is ook het verbruik van mijn 343:f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;42399 schreef : Ik dacht dat de 46 een watergekoelde 4-cilinder had, maar dat blijkt dus weer een misvatting te zijn... W??r wat geleerd! yeehaa!
Nooit te oud om te leren!!
Daf 33, 44 en 46 zijn 2-cilinders luchtgekoeld
Daf 55 en 66 zijn 4-cilinders vloeistofgekoeld
kijk eens op mijn site dan zie je hoe mooi zo'n 2-cilinder is en eenvoudige techniek, heeft mijn (hobby) voorkeur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.