van cvt naar schakel

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2007 18:56 #693005 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic van cvt naar schakel
Een vario die zuiniger is van een schakel?

Of je doet iets heel goeds met de vario, of er gaat iets heel slecht met de schakel.
Is dit gemeten bij het zelfde rijgedrag?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2007 19:36 #693018 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic van cvt naar schakel
In theorie zou een schakel idd iets zuiniger moeten zijn. Die twee varioriemen zorgen toch wel voor wat extra weerstand. Als je met 1 riem gaat rijden, dan moet het nog ietsje zuiniger kunnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-12-2007 00:24 #693045 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic van cvt naar schakel

Lucluc;42151 schreef : In theorie zou een schakel idd iets zuiniger moeten zijn. Die twee varioriemen zorgen toch wel voor wat extra weerstand. Als je met 1 riem gaat rijden, dan moet het nog ietsje zuiniger kunnen.


Wie gaat het proberen?

;)

In theorie heb je gelijk, ik ben benieuwd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2007 17:26 #693139 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic van cvt naar schakel
De Daf 46 heeft ??n riem en volgens mij is die inderdaad iets zuiniger.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2007 19:01 #693151 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic van cvt naar schakel

Dutchie;42273 schreef : De Daf 46 heeft ??n riem en volgens mij is die inderdaad iets zuiniger.


Maar die heeft een totaal andere aerodynamica, ander gewicht en een andere motor. Dan is het volgens mij moeilijk vergelijken.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2007 22:00 #693206 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic van cvt naar schakel
Ik bedoelde eigenlijk, in vergelijking met andere Daf's. De Daf 44 en 55 hebben qua aerodynamica, gewicht (en de 55 ook met motor?) wel het een en ander gemeen met de 46.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2007 00:47 #693221 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic van cvt naar schakel

Dutchie;42343 schreef : Ik bedoelde eigenlijk, in vergelijking met andere Daf's. De Daf 44 en 55 hebben qua aerodynamica, gewicht (en de 55 ook met motor?) wel het een en ander gemeen met de 46.


Aha, ik snap hem! Dan zou het weleens mogelijk kunnen zijn.
Maar is die enkele riem dan weer niet dikker dan de dubbele riemen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2007 10:00 #693230 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic van cvt naar schakel

Ovlov 3.6L;42358 schreef : Aha, ik snap hem! Dan zou het weleens mogelijk kunnen zijn.
Maar is die enkele riem dan weer niet dikker dan de dubbele riemen?


Ik als kleine ervaring deskundige:w00t:

De riemen van een 46(enkel) 66 en 343/340 zijn allemaal gelijk.
Ik heb een 46 (hobby) en een 343 (dagelijks)

46 heeft een 2-cilinder en rijd zowel met enkele als dubbele riem nagenoeg gelijk v.w.b. brandstof. Ik heb een tijd met de orginele enkele riem vario gereden maar na allerlei technische problemen een vario van een daf 66 eronder gezet (zie mijn site home.wanadoo.nl/koniap het hele verhaal met foto's van mijn daf) Het verbruik van mijn Daf toen en nu is ongeveer 1:10 en dat is ook het verbruik van mijn 343:f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2007 17:27 #693261 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic van cvt naar schakel
Ik dacht dat de 46 een watergekoelde 4-cilinder had, maar dat blijkt dus weer een misvatting te zijn... W??r wat geleerd! yeehaa!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2007 08:29 #693349 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic van cvt naar schakel

Dutchie;42399 schreef : Ik dacht dat de 46 een watergekoelde 4-cilinder had, maar dat blijkt dus weer een misvatting te zijn... W??r wat geleerd! yeehaa!


Nooit te oud om te leren!!

Daf 33, 44 en 46 zijn 2-cilinders luchtgekoeld
Daf 55 en 66 zijn 4-cilinders vloeistofgekoeld

kijk eens op mijn site dan zie je hoe mooi zo'n 2-cilinder is en eenvoudige techniek, heeft mijn (hobby) voorkeur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD