slechte stationairloop 340 B14S

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 15:07 #701105 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slechte stationairloop 340 B14S
Bedankt voor de feedback (goede dan wel wat onzinnige), maar het lijkt erop dat ik het (deel)probleem nu gevonden heb. Dit is namelijk een van de klepjes in de EMVK (zit een relatief grote scheur in).

Ben vandaag een aantal sloopbedrijven afgeweest en kan hopelijk morgen of zaterdag een EMVK van een 340 GL krijgen.

Weet iemand hoe je het makkelijkst deze rubbertjes kunt verwisselen? Of gewoon het hele ding overzetten.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2008 16:14 #701111 door V300 register
Je kan van twee emvk's 1 goede maken. Gebruik het rubbertje van de terugschakelkant en plaats die aan de opschakelkant. Wel even de juiste spoel overzetten en ik raad je aan de diode door te meten en zo nodig te vervangen. Persoonlijk zou ik het tachorelais ook even meepakken, dus relais opnieuw vastsolderen en transistor controleren en zonodig vervangen.

Als de emvk van de sloop nog goed is, dan kan je die natuurlijk zo overzetten.

• Ted Bogers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 17:37 #701119 door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic slechte stationairloop 340 B14S
Weet er ook iemand of er waar dan ook nog rubber klepjes te krijgen zijn?
Heb inmiddels 3 emvk's liggen die ik graag in orde wil maken.

Ted Bogers
Dordrecht

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2008 14:42 #701457 door V300 register
Hoi,

Zojuist heb ik de emvk weer teruggezet met een nieuwe klepje (van de sloop). Helaas heeft dit niks mogen helpen en zit ik nog steeds met hetzelfde probleem, motor loop niet stationair en schokt bij lage snelheden.

Heeft iemand nog ideeen over wat het kan zijn (ik zal proberen een filmpje toe te voegen van hoe mijn motor loopt.)

s265.photobucket.com/albums/ii227/Johan_...current=volvo003.flv

Vragen:

Misschien toch een verbrande klep?

Iets ander in de EMVK, tachorelais, diode, transistor?

citaat:

Het probleem is opgelost! Het bleek te liggen aan een slecht
afsluitende EGR klep op het uitlaatspruitstuk.

Misschien is dit het, weet iemand waar de EGR klep precies zit?

Ik hoop dat mijn volvo het binnenkort het eindelijk gaat doen, wordt toch wel een beetje demotiverend zo.

Alvast bedankt allemaal!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2008 15:12 #701459 door V300 register
Waar woon je ergens?
Wellicht woont er een clublid met kennis bij je in de buurt, met zijn tweeen klust toch vaak net wat makkelijker en met kennis van zaken is ook een diagnose eerder gesteld.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2008 17:00 #701464 door V300 register
Dat EMVK-klepje dat je hebt vervangen heeft voor zover ik weet niks met het stationair toerental te maken. Die zorgt alleen maar dat de vario goed op- en terugschakelt.

Heb je al eens geprobeerd om met remmenreiniger of een deodorantbus rond de carburateur en spruitstuk te spuiten? Reageert de motor daarop? Het lijkt mij meer dat dit een probleem is. De motor trekt valse lucht als de carburateur niet stevig vaststaat op het spruitstuk. Kun je het luchtfilter makkelijk heen en weer wiebelen? En is het CO al eens gemeten bij een garagebedrijf?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2008 21:04 #701501 door V300 register
Ik woon in Capelle aan den IJssel (Rotterdam/Brienenoordbrug)

Heb je al eens geprobeerd om met remmenreiniger of een deodorantbus rond de carburateur en spruitstuk te spuiten? Reageert de motor daarop? Het lijkt mij meer dat dit een probleem is. De motor trekt valse lucht als de carburateur niet stevig vaststaat op het spruitstuk. Kun je het luchtfilter makkelijk heen en weer wiebelen? En is het CO al eens gemeten bij een garagebedrijf?

Heb ondertussen al flink wat geprobeerd, met remmenreiniger geen lekken kunnen ontdekken. Heb de hele caburateur er ook al afgehad, nieuwe pakkingen aangebracht en stevig gemonteerd. De luchtfilter zit ook goed vast.

Ik weet wel dat de afstellingen niet goed staan van de carburateur (CO & brandstof), kan dit een dermate grote invloed hebben zoals op de drie filmjes te zien is?

En het probleem van weijers die het heeft over valse lucht bij de EGR klep in het uitlaatspruitstuk, is dit misschien een mogelijkheid, ik weet alleen niet hoe ik hierbij kan komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2008 16:51 #701563 door V300 register
Als het mengsel heel arm is afgesteld, wil die motor ook niet mooi lopen nee...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2008 20:23 #701637 door V300 register
Ben vandaag zo'n zes uur bezig geweest om het spruitstuk eraf te halen (een enkele bout ging niet goe los, bij de de verbinding met de uitlaat heb ik een slijptol moeten gebruiken).
Wou zeker zijn dat er daar geen valse lucht bijkwam, heb het hele spruitstuk bekeken, geen bijzonderheden, pakking vervangen en stevig teruggemonteerd en ja helaas nog geen verandering.

Weet iemand mij al te vertellen waar de zogenaamde EGR klep zit, is dit het ding op de foto (rode pijl)?

En is er iemand die anders een keer een kijkje wil komen nemen... Ik heb koffie en koeken klaar staan :P.

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-02-2008 14:55 #701713 door V300 register
Ik heb vandaag, de EGR klep (zie foto) maar eens helemaal schoongemaakt. Hij loopt nu een stuk beter stationair (valt in ieder geval niet meer uit!), echt netjes loop hij nog niet.

Het enige dat ik nog steeds raar vind is dat de motor uitvalt zodra ik de choke uittrek, iemand enig idee hoe dit komt?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC