slechte stationairloop 340 B14S
- V300 register
- Verbannen
-
Ben vandaag een aantal sloopbedrijven afgeweest en kan hopelijk morgen of zaterdag een EMVK van een 340 GL krijgen.
Weet iemand hoe je het makkelijkst deze rubbertjes kunt verwisselen? Of gewoon het hele ding overzetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als de emvk van de sloop nog goed is, dan kan je die natuurlijk zo overzetten.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Heb inmiddels 3 emvk's liggen die ik graag in orde wil maken.
Ted Bogers
Dordrecht
- V300 register
- Verbannen
-
Zojuist heb ik de emvk weer teruggezet met een nieuwe klepje (van de sloop). Helaas heeft dit niks mogen helpen en zit ik nog steeds met hetzelfde probleem, motor loop niet stationair en schokt bij lage snelheden.
Heeft iemand nog ideeen over wat het kan zijn (ik zal proberen een filmpje toe te voegen van hoe mijn motor loopt.)
s265.photobucket.com/albums/ii227/Johan_...current=volvo003.flv
Vragen:
Misschien toch een verbrande klep?
Iets ander in de EMVK, tachorelais, diode, transistor?
citaat:
Misschien is dit het, weet iemand waar de EGR klep precies zit?Het probleem is opgelost! Het bleek te liggen aan een slecht
afsluitende EGR klep op het uitlaatspruitstuk.
Ik hoop dat mijn volvo het binnenkort het eindelijk gaat doen, wordt toch wel een beetje demotiverend zo.
Alvast bedankt allemaal!
- V300 register
- Verbannen
-
Wellicht woont er een clublid met kennis bij je in de buurt, met zijn tweeen klust toch vaak net wat makkelijker en met kennis van zaken is ook een diagnose eerder gesteld.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb je al eens geprobeerd om met remmenreiniger of een deodorantbus rond de carburateur en spruitstuk te spuiten? Reageert de motor daarop? Het lijkt mij meer dat dit een probleem is. De motor trekt valse lucht als de carburateur niet stevig vaststaat op het spruitstuk. Kun je het luchtfilter makkelijk heen en weer wiebelen? En is het CO al eens gemeten bij een garagebedrijf?
- V300 register
- Verbannen
-
Heb je al eens geprobeerd om met remmenreiniger of een deodorantbus rond de carburateur en spruitstuk te spuiten? Reageert de motor daarop? Het lijkt mij meer dat dit een probleem is. De motor trekt valse lucht als de carburateur niet stevig vaststaat op het spruitstuk. Kun je het luchtfilter makkelijk heen en weer wiebelen? En is het CO al eens gemeten bij een garagebedrijf?
Heb ondertussen al flink wat geprobeerd, met remmenreiniger geen lekken kunnen ontdekken. Heb de hele caburateur er ook al afgehad, nieuwe pakkingen aangebracht en stevig gemonteerd. De luchtfilter zit ook goed vast.
Ik weet wel dat de afstellingen niet goed staan van de carburateur (CO & brandstof), kan dit een dermate grote invloed hebben zoals op de drie filmjes te zien is?
En het probleem van weijers die het heeft over valse lucht bij de EGR klep in het uitlaatspruitstuk, is dit misschien een mogelijkheid, ik weet alleen niet hoe ik hierbij kan komen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wou zeker zijn dat er daar geen valse lucht bijkwam, heb het hele spruitstuk bekeken, geen bijzonderheden, pakking vervangen en stevig teruggemonteerd en ja helaas nog geen verandering.
Weet iemand mij al te vertellen waar de zogenaamde EGR klep zit, is dit het ding op de foto (rode pijl)?
En is er iemand die anders een keer een kijkje wil komen nemen... Ik heb koffie en koeken klaar staan

- V300 register
- Verbannen
-
Het enige dat ik nog steeds raar vind is dat de motor uitvalt zodra ik de choke uittrek, iemand enig idee hoe dit komt?