slechte stationairloop 340 B14S
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben al geruime tijd bezig om een probleem op te lossen met onregelmatige staionairloop van mijn 340 vario. Klepspeling, compressie o.k., bougies en bougiekabels vernieuwd, alles wat met vacuum te maken heeft vervangen, niets helpt.
Toevallig kwam ik erachter dat bij het om beurten lostrekken van de bougiekabels het volgende gebeurde: bij het lostrekken van de 2e en 3e bougiekabel gaat de motor veel beter en sneller staionair lopen! Allebei eraf is nog beter! Het lijkt er dus op dat cilinder 2 en 3 de motor tegenwerken als ze vonk krijgen. Het lijkt wel of het ontstekingstijdstip van cilinder 2 en 3 op maximale vervroeging blijft staan. Heeft iemand van jullie dit eerder gehoord?
Groeten, Hein
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Groeten, Hein
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Bij mij bleek een bout afgebroken te zijn en sommige moeren niet goed vast.
Het kan ook zijn dat er een scheur inzit of de pakking kapot is.
Na aandraaien liep hij bij mij weer prima.
Groeten,
Ted Bogers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
We denken toch in de richting van de ontsteking. Kan iemand mij vertellen waar de ontsteking de signalen voor de vonk vandaan haalt? Er moeten 2 signaalgevers zijn: een voor de 1e en 4e cilinder en eentje voor de 2e en 3e cilinder. Weet iemand nog raad?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Voorlopig heb ik hem helemaal dichtgezet met een koperen plaatje.
Bedankt voor het meedenken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zelf ben ik (nog) niet zo heel handig met auto's, maar heb onlangs al een werkplaatsboek aangeschaft en ben van plan met enige hulp van ervaren mensen zelf het euvel te verhelpen.
Het uitlaatspruitstuk weet ik te zitten (onder aan de motor), ik weet alleen niet precies wat een EGR klep is of waar deze zit. Weijers heb jij het probleem al volledig opgelost en zou je eventueel wat meer details willen delen?
Het lijkt wel dat de bouten niet goed vast zitten op het uitlaatstuk, is het dan alleen een kwestie van een nieuwe pakking en een nieuwe moeren op het uitlaatspruitstuk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Johan84;44790 schreef : Het lijkt wel dat de bouten niet goed vast zitten op het uitlaatstuk, is het dan alleen een kwestie van een nieuwe pakking en een nieuwe moeren op het uitlaatspruitstuk?
Da's de hele kwestie :yesyes: En een aantal klodders uitlaatpasta doet ook wonderen, kan ik uit ervaring melden.
Edit: dat dus in combinatie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.