slechte stationairloop 340 B14S
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Had verderop in het forum ook gelezen dat het ofwel aan het pulsair systeem kan liggen of het EGR systeem. Is het verstandiger dit systeem te reinigen of om het geheel af te sluiten? (ivm. vastzittende kleppen en koolstof aanhechtingen)
Ik heb nu eerst een pakkingen set besteld voor de 340 en ga van de week alle verbindingen (inlaat- , uitlaatspruitstuk, carburateur en luchtfilter) controleren en dan hopen dat ie het weer gaat doen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
op een plek waar geen lek zit, kan het gas niet naar binnen en zal er dus niks gebeuren.
haarlak is misschien nog wel de beste optie.
- V300 register
- Verbannen
-
Ondertussen ben ik al heel wat uurtje bezig geweest, met het lezen van het forum en het 'proberen' te maken van mijn 340. (B14.4S 58000 km)
Ik heb onlangs de gehele carburateur uit elkaar gehad en 'gereviseerd', kleine onderdelen vervangen, nieuwe pakkeingen ed. Dit was echter dus toch niet het probleem.
Ik heb wel steeds meer symptonen ontdekt, dus hoop met wat hulp in het forum binnenkort hem weer goed rijdend te krijgen!
Het primaire probleem is dus de slechte stationair loop, wat er dus eigenlijk op neerkomt dat zodra ik stil sta of zeer langzaam rijdt de motor gewoon uitvalt... (bij hogere snelheden merk je helemaal niks, bij langzaam rijden voel je kleine schokjes). Om het uitvallen te voorkomen is de caburateur te rijk afgesteld, hierdoor zit er veel koolstof op de bougies en heeft de motor het idee dat ie bijna verzuipt (eigen conclusie), namelijk bij het uittrekken van de choke valt de motor zoiezo uit (zelfs wanneer er bij wordt gasgegeven).
Wanneer ik een papiertje bij de uitlaat houdt zie je dat deze heel af en toe wordt aangezogen in plaats van 'weggeduwt', dit wijst op een foute compressie?.
Motor gaat beter lopen bij lostrekken bougiekabels 2&3 (valt uit bij bougiekabel 1&4)
De EMVK - slangen (de twee richting bestuurder) heb ik op geblazen, maar hebben gewoon weerstand.
Verbruik 1:7,5
Geen lekkages... (remmenreiniger gebruikt en slangklemmen aangebracht)
-Ik wat rondgevraagd en hoorde wat kreten over verbrande kleppen...
-Vastzittende EGR klep op uitlaatspruitstuk?
-puls air?
Heeft een van jullie een idee over waar ik het beste mee kan beginnen of wat het waarschijnlijk is?
-In het geval van verbrande kleppen, wat ik me eigenlijk niet zo goed voor kan stellen, zijn deze nog goed te verkrijgen ergens.
-In het geval van EGR klep, waar kan ik deze vinden?
alvast bedankt voor de moeite!
- V300 register
- Verbannen
-
Johan84;46898 schreef : Het primaire probleem is dus de slechte stationair loop, wat er dus eigenlijk op neerkomt dat zodra ik stil sta of zeer langzaam rijdt de motor gewoon uitvalt...
Misschien heb je dit al gecontroleerd, maar de stationairsproeier: blijft de elektrische afsluiter niet dicht? Deze zit op de carburateur aan de onstekingszijde en er loopt 1 draadje naar toe, waar geschakelde + (achter het contact) op staat. Of is de zekering ervan 'door'?
- V300 register
- Verbannen
-
Dit zou ook niet verklaren waarom de compressie niet goed is (papiertje dat af en toe wordt aangezogen door de uitlaat), misschien toch verbrandde kleppen? Dit is gemakkelijk te controleren door het verwijderen van de kop is het niet, of brengt dit veel andere problemen met zich mee? (en heb je hier een nieuwe koppakkingset voor nodig).
- V300 register
- Verbannen
-
kabels omwisselen, en dan nog eens proberen :+
- V300 register
- Verbannen
-
Wel knap onhandig + lullig als het dat echt is

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-