Radiateur Vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
volgens mij helemaal niet en is het alleen maar goed om alle zooi er een keer uit tespoelen
maar geen 4bar (waterleidingdruk )op het systeem zetten lijkt mij
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
en ik heb t ook gedaan bij het wisselen van waterpomp, maar spoelen is alleen nodig als je originele vloeistof zwaar vervuild is. ik had allemaal roest erin zitten, dus dit heeft heel veel geholpen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
lijkt mij
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Er zijn speciale koelsysteemspoelmiddeltjes die alles vanbinnen prima reinigen en die ook veilig zijn voor je systeem.
Blikje er in gooien voordat je gaat wisselen.
Een keertje goed warmrijden en dan alles aftappen en een keer spoelen met de tuinslang.
Daarna pas een nieuwe radiator plaatsen, anders heb je kans dat je het vuil wat je uit je motor spoelt zo je nieuwe radiator in blaast.
Dat zou jammerm zijn...

- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Kost maar een paar euro. Blikje er in , half uurtje rijden, een paar keer naspoelen met water en dan alles vervangen en verversen.
Water lijkt me niet schadelijk, zolang je er daarna maar koelvloeistof in doet.
- V300 register
- Verbannen
-
Wel eens een pomp in je handen gehad? Je kan die slang er met een gerust hart inrammen.noot20;23683 schreef : Mijn koelwater is erg schoon. Ik vraag mij alleen af als je een tuinslang in je waterpomp doet of dat niet schadelijk is voor je lagers in je pomp.
- V300 register
- Verbannen
-
Frans;23817 schreef : Je kan die slang er met een gerust hart inrammen.
Eh, als ik alleen deze regel lees, dan lijkt het alsof ik op een verkeerd forum rondhang

Maare, had ik al verteld dat het lokale automaterialenboertje lachend aan mij vroeg of ik een vrachtwagen aan het repareren was, toen ik de waterpomp voor een B14.4 ophaalde? Dat ding is groot en sterk.
Maare no.2: laten we niet overdrijven met schoonspuiten van alle slangen en holtes. Een keertje verversen is al mooi zat.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Klopt, de pomp voor mijn B234F (2.3 liter) is even groot als die van een B14.4...lucluc;23827 schreef : Dat ding is groot en sterk.