Radiateur Vervangen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2007 20:22 #665205 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur Vervangen

Erik;23481 schreef : Je moet zelfs overwegen om gelijk airco in te bouwen, maar daarvoor heb je een andere radiateur nodig. Wat ook kan is een ijsblokjesautomaat inbouwen of een extra koelvak voorin de auto voor ijsjes of blikjes etc. Mogelijkheden genoeg...
Succes

het lijkt wel of het warme weer sommige mensen parten speelt...

wat een gek zeg !! :cool:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2007 22:57 #665211 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Radiateur Vervangen
Dat water probleem (helemaal aflaten) kun je vermijden door slangeklemmen te gebruiken (slangen dicht te knijpen).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2007 13:43 #665228 door V300 register
Ok,

Ik heb net een goede radiateur van de sloop op de kop getikt voor ?35,--
Niet slecht toch? Ziet er nog zeer goed uit. Een paar lammellen zijn een beetje verbogen maar dat is dan ook alles.

Ik ga proberen deze week de radiateur te vervangen...
Moet nog even een lage bak hebben die ik zo onder de auto kan schuiven. Dan hoef ik de auto niet helemaal op krikken te zetten. Dat is best lasig omdat je een krik hebt en op hetzelfde steunpunt de 3 poots steunen moet plaatsen. Als je ze te ver naar het midden zet, gaat het geheel buigen...

Dus van de week weer een best klussie te doen. Ik keek vandaag nog hoe de oude radiateur er uitziet, maar daar loopt volgens mij een klein straaltje overheen. Hij lekt ergens. Dus zit er een grote vochtige plek op.

grt Noe

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2007 13:52 #665229 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Radiateur Vervangen
Voor radiator vervangen hoeft de auto niet op de krik.

Voor het systeem aftappen is het idd wel handig om de auto op te krikken of met voor- en achterband op de stoep.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2007 13:53 #665230 door V300 register
ok, maar hoe tap je het systeem dan goed af. Schuif je een lage bak er onder. Je moet immers ook nog de plastic onderplaat verwijderen..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2007 17:19 #665252 door V300 register
t is makkelijk om die plaat er af te halen, en dan gewoon boven de stoep zetten en de slang losmaken in een lange platte bak....
als je dat nodig acht.
en dan gelijk de tuinslang door het hele systeem halen, en dan moet alles het toch weer behoorlijk mooi gaan doen hoor :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2007 14:00 #665276 door V300 register
Ik hoorde laatst van een eigenaar van een garagebedrijf die decennia lang ervaring heeft, dat het schoonspoelen en opnieuw vullen van een koelsysteem helemaal niet zo best is. Heeft met hard water ofzo te maken, en dat het zo snel gaat roesten allemaal. Af en toe bijvullen met pure koelvloeistof en dan af en toe met een beetje gewoon water is beter dan het hele systeem leeg te maken, volgens hem.

Geen idee wat er van waar is of wat precies verder de voor- en nadelen zijn, maar ik wilde het toch even melden. Misschien dat iemand zoiets wel eens heeft gehoord? :confused:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2007 14:41 #665289 door V300 register
Dat het slecht is om je systeem door te spoelen kan ik nog geloven.
Je zou zeg maar lekjes die zichzelf gedicht hebben, zo kunnen open spoelen (theoretisch...). Maar dat dat vanwege hard water zou zijn... kweenie, vind ik wat ver gezocht.

Als je je systeem schoon spoelt en daarna weer netjes met koelvloeistof en volgens de voorschriften bijvult zou de hardheid van het water waarmee je hebt gespoelt geen donder mogen uitmaken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2007 14:47 #665293 door V300 register
harry, hard water heeft met de hoeveelheid kalk in het water te maken, en het probleem bij een motor is dat kalk dus dan alles zou verstoppen.
maar als je de motor koud hebt, en dan goed doorspoeld dan moet je alles eruit krijgen hoor. die kleine restanten water komen bij die 4,5 liter koelvloeistof in, en doen geen kwaad.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2007 15:06 #665299 door V300 register
ik heb laatst nog bij het verwisselen van de waterpomp het systeem nog met koelvloeistof ververst. Ik gooi er gewoon weer nieuwe koelvloeistof in, en dan moet het denk ik toch goed gaan..

grt Noe

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC